Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eg skal visst til Israel i haust!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 23:07   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skal visst til Israel i haust!

Ja, da er det bestemt at det blir tematur til Israel i haust. Eg skal bli med som følge til kjæresten som jobbar i asylbransjen og vi skal på fleire ekskursjonar. Guide er visst Sissel Wold.

Eg trur det blir fint, og eg er litt spent. Bør eg vere redd for å dra dit no? Vi skal bo i Galilea etter som eg har forstått og skal besøke både Jerusalem og Betlehem. Vi skal også besøke en flyktningleir.

Dette blir spennande og fint sant?

Plan B om vi som følge av en eller anna ikkje grunn får vere med er juleshoppetur med Nessie til London.

Gammel 16-08-10, 23:08   #2
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Eg skal visst til Israel i haust!

Høres kjempespennende ut. Dere får nok en veldig fin tur. Hvordan er klimaet der nede på høsten?

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:09   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Abeline, her.

Høres kjempespennende ut. Dere får nok en veldig fin tur. Hvordan er klimaet der nede på høsten?

Det har eg ikkje sjekka, men regne med det er ganske sommarslig?

Har sjekka; Snitt-temp i oktober ligg rett over 20 grader.

Gammel 16-08-10, 23:09   #4
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir nok veldig bra. Har selv vært der.

Gammel 01-09-10, 00:24   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Da er flybillettar bestilt. 10 dagar blir det. Først tre dagar berre eg og kjæresten, så ei veke med jobben hans.

Ingen som har gode tips? Utenom å ikkje ta offentlig transport.

Gammel 01-09-10, 00:31   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er mange år siden jeg var i Israel (bodde der et halvt års tid på midten av 80-tallet), så jeg tror ikke mine tips er mye verdt i dag mht sikkerhet og slikt. Men fortsatt er vel noe av det fine med Israel/Palestina at avstandene er korte og man kan få sett mye på kort tid.

Gammel 01-09-10, 00:31   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Oy, hørtes spennende ut!
Aldri vært der - men blir nok en innholdsrik tur!

Gammel 01-09-10, 00:33   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Ja, eg kjenne dette er veldig SPENNANDE. Eg er også litt redd. Men det er muligens ubegrunna?

Som den planleggaren eg er savne eg veldig et skriftlig opplegg snart. Men eg har bestilt meg reiseguide, eg visste jo ikkje en gong kva hovedstaden var.

Gammel 01-09-10, 00:37   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig spennende. Sikker på at dere får en flott og opplevelsesrik tur.

Gammel 19-10-10, 13:22   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Avreise er ei veke unna! Dette blir spennande! Og jaggu er det deilig å tenke på 30 grader når en ser ut vinduet.

Gammel 20-10-10, 11:41   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

30 grader blir jeg unnelig på.

Vi var i Israel for 14 år siden. Jeg husker fortsatt unge kvinner i uniform med maskingevær på skulderen, men følte aldri at det var noe fare.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.