|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
I endring
|
Sv: Alkohol når du er alene med barna
Ser at denne kommentaren min ble litt feil når den havnet så langt etter der hvor jeg skrev at jeg har alkoholikere som foreldre.
|
|
|
#182 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaLiker å være kjørbar, så alkohol står sjelden på bordet her. Bor øde, og ambulanse bruker lang tid hit. Såpass lang tid at vi har opplevd å måtte hive oss i bilen, sette på nødblink, og kjøre ambulansen i møte. Da stod det om liv, som gikk tapt. |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
... enn vanlig?
|
|
|
#184 |
|
intro
|
Jeg kan for øvrig legge til at min opplevelse av "drankerens" forandring så definitivt var negativ, men det har likevel ikke formet mitt syn på saken som voksen.
|
|
|
|
#185 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker ikke hvis jeg er alene med barna. Og hvis mannen tar seg noe drikker ikke jeg. Siden mannen tar et par pils i helga har jeg derfor blitt mer eller mindre avholds. Men det er ikke et tap for min del altså.
|
|
|
#186 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan drikke 1 glass vin eller en sånn litenboks med øl om sønnen min er våken og tilstede, ikke noe mer enn det. Jeg blir lett brisen så jeg kan ikke drikke mer enn det, da blir det ubehagelig. Etter han har lagt seg så kan jeg ta flere glass med rødvin, kanskje tilsammen 3 i løpet av en kveld.
|
|
|
#187 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaVi tar oss gjerne en øl og et glass vin med barna i hus, vi har full kontroll og merker ingenting av det. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan ta meg en øl eller et glass vin når jeg er alene med barna.
|
|
|
#189 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaNå drikker vi lite, og ingenting, men jeg har ikke problemer med at barna ser at vi tar en øl, eller ett glass vin når vi er på ferie, eller lignende. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
intro
|
Er dette egentlig tilfelle lenger? Kanskje blant enkelte grupper, men de langt fleste jeg kjenner blir i alle fall svært sjelden fulle. Det er mulig det har noe med alder og livsfaser å gjøre. (Og hva vil det egentlig si å være full - hvor går grensa?)
|
|
|
|
#191 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Tja, jeg var i 40-årslag i helgen, det var mange fulle mennesker der.
|
|
|
#192 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Jeg bor i usiviliserte strøk. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Viser tenner
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg tar ofte et glass vin eller to eller en øl om jeg er alene hjemme med barna, og vi drikker ofte et glass vin til maten på fredag og lørdag (avhengig av hva vi spiser til middag). Jeg er av den oppfatningen at barn ikke tar skade av å se voksne ha et normalt forholdt til alkohol (dvs. at man kan ta seg et glass vin til god mat om man ønsker det).
|
|
|
#194 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaSiden vi drikker alkohol og ungene ser at det finnes i huset synes jeg det er riktig å vise at vi drikker. Vi er deres rollemodeller og drikking i smug etter leggetid ville kune skapt gale forestillinger om bruk av alkohol. Vi viser at vi kan drikke uten å bli fulle. Det er snakk om et par enheter alkohol i helgene til mat. Jeg blir aldri beruset foran barna, og kommer ikke full hjem fra fest om ungene er i huset. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har ikke noen motforestillinger mot å ta meg en øl selv om jeg er alene med Poden og han er våken. Men det tror jeg ikke har skjedd enda.
|
|
|
#196 |
|
Metallica!!
|
Det sa jeg ikke, jeg sa at det er fullt mulig å ha de meningene/holdningene.
|
|
|
#197 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Jeg er lik på deg.
|
|
|
|
#198 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg er ikke noe glad i alkohol. Det eneste jeg synes smaker godt er likører som Bailys og lignende, og tar meg ett lite glass eller to noen få ganger i året. Men har aldri gjort det når jeg er alene med barna. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
heimføing
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har ingen skrupler med dette. Det har faktisk gått så langt at eldstebarnet ofte kjøper vin i gave til sin mor, og av og til drikker vi faktisk også sammen. Hvis han da ikke er sjåfør for meg. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
"De"
|
Du skjønte nok ikke hva jeg mente.
|