|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Første klasse: Hva har man liggende på skolen?.......ja det lurer jeg på da, fersk 1.klasse-mor som jeg er! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 1.klasse; Hva har man liggendes på skolen?Byttetøy tenker du?
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: 1.klasse; Hva har man liggendes på skolen?Det kommer an på skolen tror jeg. Hos oss har skolen og SFO felles garderobe og areal.
|
|
|
#5 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Bytte-tøy, ekstra-tøy, annet som er lurt å ha liggendes... Jeg tenker på alt egentlig |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Feks: Har allværsbukse fra Reflex og jakke i samme, er det bedre å ha det, enn vanlig tynt regntøy? Eller bør vi ha begge der. Og utover høsten var vi vel med hel dress også. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Jenta mi nektet og bruke hel dress på høsten. Det var kun når vinteren kom at hun ville ha hel vinterdress. På høsten gikk det i overtrekksbukse ved behov/uteskole og ei god høstjakke som tåler litt regn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?
Vi må ha to sett som kan bli våte i løpet av dagen, det hender skolen er ute midt på dagen og så skal sfo ut på ettermiddagen. Da er det greit å slippe å ta på seg vått tøy.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Vi hadde stort sett det samme som vi hadde i barnehagen. Regntøy, støvler, minst et skift fra ytterst til innerst, innesko og drikkeflaske. |
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Min erfaring er at første-/andreklassinger ikke har så lett for å velge fornuftig mellom klær som henger på plassen sin (min erfaring er vel i grunnen at man er heldig hvis de i det hele tatt finner klær som henger på plassen sin
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Gode uteklær, lue,votter, skoskift og klesskift fra innerst til ytterst. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Det er ikke plass til en dritt på vår skole. En knagg, liksom. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?*abb* |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Første klasse: Hva har man liggende på skolen?Akkurat i dag så har 2.klassingen fått med seg innesko type Crocs og skiftetøy i en plastpose. Vi bruker også å ha allværsbukse og noen ganger støvler/cherrox stående. Om vinteren har han et par ekstra votter/hansker i skifteposen. Ellers så tar vi med uteklær etter behov. Jeg er enig i det Skilpadda skriver om at 6-7åringer er ikke så flinke til å velge fornuftig så her er det minst mulig valgmuligheter.
|
![]() |
|
|