Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Allværstøy til barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilket merke allværstøy er dere godt fornøyd med?
Bergans 23 50,00%
HH 16 34,78%
Skogstad 22 47,83%
Nordheim 3 6,52%
Reflex 11 23,91%
Aretti 1 2,17%
Stormberg 11 23,91%
Annet 17 36,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 14:21   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Allværstøy til barna

Vi har ett reflex allværssett til 1.klassingen, men lurer på å invistere i et nytt.. Så kan han ha det gammle til hjemmebruk.
Han har allerede en allværsjakke fra Skogstad som han fikk til bursdagen sin, tenker den er av god kvalitet? Men hvilken bukse velger jeg? Tror jeg heller vil ha allværstøy på skolen, enn vanlig regntøy.. Iallefall på turdagene, for da kan han bruke det ellers også, uten å bli så klam.. Håper jeg.

Hvilket merke har dere i allværstøy som dere er fornøyd med?
Hva/hvilke er dere event. ikke fornøyd med?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:30   #2
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Allværstøy til barna ...

Skogstad
Har Skogstad jakker & bukser til alle gutta og er godt fornøyde med det. Regntøy bruker vi ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:31   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener dere med allværstøy?

Gammel 17-08-10, 14:35   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva mener dere med allværstøy?

"Teknisk, pustende og vanntett ute-bekledning".

Gammel 17-08-10, 14:37   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Kanskje jeg bare skal kjøpe 1 bukse i tillegg da... *hmmm*

Ser at Sport 1 reklamerer med HH allværstøy jakke og bukse- på tilbud nå.

Gammel 17-08-10, 15:07   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har vært fornøyd med både Skogstad og Polarn O. Pyret. De andre merkene i pollen har vi ikke prøvd.

Gammel 17-08-10, 15:20   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt både Skogstad og Bergans allværstøy til LilleVenn. Bergans er best, men Skogstad har vi også vært godt fornøyd med. det holder ikke så tett som Bergans synes jeg, men i forhold til pris er det bra.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:27   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker jo Isbjørn jeg da.

Gammel 17-08-10, 15:42   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg elsker jo Isbjørn jeg da.

Ventet bare på den, gitt

Gammel 17-08-10, 15:43   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

"Teknisk, pustende og vanntett ute-bekledning".

OK. Da burde det være et alternativ som heter "slikt kjøper jeg ikke".

Jeg kjøper jakker på HM eller Lindex til ungene mine. Ellers bruker de regntøy eller vinterdress. Knerten har hatt høst-/vårdress også, men den er ikke barnehagen så glad i å putte på ham.

Gammel 17-08-10, 15:53   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ventet bare på den, gitt

Hæ. Hva da? Hva mener du nå liksom!

Gammel 17-08-10, 15:56   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Skogstad, Troll, Reima og POP har vært i bruk her i huset - alt meget tilfredsstillende!

Sist redigert av Bomull : 19-08-10 kl 20:46.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:06   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mest fornøyd med Reima og Bergans.

Skogstad har vært ok, men jeg liker ikke så godt den brede fasongen på jakkene i 1-6 år.

Gammel 17-08-10, 16:23   #14
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Bregans og Skogstad.
Reima styrer jeg unna, har bare dårlig erfaring. (jeg har sikkert vært max uheldig)

Gammel 17-08-10, 16:23   #15
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foretrekker helt klart allværsklær framfor regntøy til skolebarn. Vi har god erfaring med både Stormberg, Skogstad og Bergans og ikke minst POP

Eldstejenta har Stormberg jakke og bukse nå mens minstemor har Bergans-jakke og bukse fra Stormberg (samt en temmelig utslitt Skogstad-jakke som hun liker veldig godt selv)

De uforede Stormbergbuksene brukes også vinterstid - med ull under

Gammel 17-08-10, 16:53   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ser at jeg har glemt mange merker i pollen, så viss en mode. vil legge til så er det ok altså

Gammel 17-08-10, 16:55   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Skogstad er veldig bra. Bergans er så latterlig dyrt at jeg ikke engang vurderer å kjøpe det, men jeg ser for meg at det er bra altså.

Gammel 17-08-10, 17:01   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Snoopy har et sett fra hm nå. Og det er veldig bra. Prøvd å bade med det å det holder tett Kjøpte det i vår istede for hel dress for å ha i bhg. Beste kjøpet på veldig lenge.

Turbo fikk en nordheim jakke hos svigermor i bursdaggave som er kjempe bra.
Så kjøpte jeg en ute bukse på exit som er vanntett og super

Gammel 17-08-10, 17:08   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig fornøyd med POP jakken og dressen. Skogstad jakken har vert grei. Veldig fornøyd med HH buksen han har hatt også.

Selv bruker jeg bare Bergans så tror jeg ville vert fornøyd med både Isbjørn og Bergans som bruker samme stoff på barneklærene

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:26   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværstøy til barna

Vi har vært veldig godt fornøyd med pop, litt mindre fornøyd med skogstad, men det har vært greit nok. HM har vi vært mindre fornøyd med, men det går vel kanskje ikke helt under definisjonen allværstøy. Helly hansen er vel det vi har vært minst fornøyd med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.