|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?
Mens jeg skal sitte med brusen min og bli full på latter og moro.
|
|
|
#42 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg skal til Kreta på lørdag med mine to 7-åringer og en venninne. Når ungene sover om kvelden skal vi kose oss med et glass rødvin eller to på terrassen. Kanskje skal jeg til og med ha en smirnoff ice på bassengkanten
|
|
|
|
#43 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Tja, jeg vet sannelig ikke. I det rette selskapet kan jeg bli tatt for å ha drukket selv om jeg er veldig edru.
|
|
|
|
#44 |
|
saftig
|
Når vi er i gang med flisespikkingen, så hadde du tatt en slutning som førte til "spørsmålet" ditt. Kanina har forklart godt hva jeg mente.
|
|
|
#45 |
|
Erfaren nok
|
Jepp.
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg er istand til å bedømme når min adferd endrer seg. Den endrer seg hele tiden. For eksempel så ler jeg veldig mye når jeg er sammen med Mim. Jeg har veldig intense samtaler når jeg er sammen med allium. Jeg endrer ikke en pøkk om jeg sitter i sofaen min og drikker ett glass vin. Jeg endrer meg ikke om jeg drikker to heller. Jeg endrer meg i retning av beruselse om jeg går ut på byen - også om jeg er edru. |
|
|
|
#47 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Jeg merker at jeg endrer adferd ja. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Eg drikker aldri meir enn 1 glas vin så lenge ungane er våkne. På 2. glaset kan eg sjølv merka at eg forandrer meg, snakker litt høgare og ler mykje meir. Tenker at sjølv om forandringen er liten, kan ungane bli usikker på den.
|
|
|
#49 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?tja vi har det vel slik hjemme hoss oss at en av oss drikker. Mannen min kan godt drikke mye uten at jeg merker noen ting på han i det hele tatt mens om han feks er trøtt noe han tåler veldig dårlig så kan han oppføre seg mye mere beruset en om han sitter og koser seg i sofaen med ett par glass. Så alkohol har faktisk ikke så mye å si. Hva med land der det er vanlig å drikke man trenger jo ikke å dra lenger unna enn danmark hvor de har sprit til frokosten på hotellet. Tar barna like hardt på det der som i norge eller som mange foreldre tror de tar på?? Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om barn som er blitt utsatt for alkohol missbruk men helt vanlige barn. I jobben min møter jeg veldig mange forkjellige mennesker i forskjellige situasjoner og deffinitivt det aller verste jeg vet er en dame gjeng som er rundt 40-50 år som drikker la det være cider eller litt vin de oppfører seg som regel verst! Og når jeg faktisk observerer hvor mye de drikker så er det oftest ikke mere enn en cider eller ett glass med vin men de oppfører seg nesten overstadig beruset! hviner og hyler legger helt åpenlyst an på manlige kolleger gjør narr av kvinnelige kolleger klår til og med på mannlige kolleger. Hadde dette vert mannfolk hadde de blitt anmeldt for lengst. Og her er det da altså snakk om tanken at de har drukket og ikke mengden hadde ett barn sett en av foreldrene sine oppføre seg sånn hadde de nok blitt mye mere redd en om jeg hadde tatt meg noen glass vin ja faktisk ganske mange for den saks skyld før barnet mitt hadde merket noe etter at den har lagt seg og kansje bare skall på toalettet stuptrøtt for så å legge seg igjen.Så koklusjonen min er vel egentlig å unngå alkohol når barna er våkne for min del men har de lagt seg har jeg ingen skrupler med å kose meg med litt alkohol med mannen min dog hadde jeg personlig vert mye mer nøye på hva slags sammenkomster jeg hadde tatt med barna mine til selv om alkohol serveringen kun hadde vert minimal. Så det er min mening ikke mengden som teller men hvordan man oppfører seg i gjeldende situasjoner. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Jeg mener forresten at promillegrensen selvsagt ikke er tull. Kjører jeg bil så er min evne til å reagere uten det sekundet eller ti med forsinket reaksjon avgjørende for sikkerheten. Skal jeg vurdere et febersykt barn så er det uinteressant om det tar ett sekund ekstra. |
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, ikke sant!
|
|
|
#52 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Ja. Noen glass eller noen bokser går helt fint. Etter det, forandrer jeg meg nok litt etterhvert... |
|
|
|
|
|
#53 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Vet du selv når du har drukket så mye at du endrer adferd?Det skal veldig lite til for at de som virkelig kjenner meg, slik som mannen min, merker det. Og jeg merker det vanligvis selv også, etter f.eks et glass rødvin. Så sånn sett må jeg jo gå ut fra at selv et minimalt alkoholinntak faktisk endrer adferden min. |
|
|
|
![]() |
|
|