|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Orden på kjøkkenetDet vil jeg gjerne ha. Hvordan holder dere orden på kjøkkenet? Matskapet går greit her, men det er alle tingene og dupedittene som går helt over styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Orden på kjøkkenetJeg har ikke så mange duppeditter... Det hjelper! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Orden på kjøkkenetJeg har en hel lang kjøkkenbenk med bare kolonialskuffer. Der har jeg en skuff til bokser og diverse plastikk-dill til oppbevaring, en til termoser, drikkeflasker og turkopper, en til skjærefjøler o.l, en til tilbehør til stavmikser og kjøkkenmaskin, en til matbokser osv osv. Det er i alt 12 slike relativt store skuffer og de er gull verdt! Hver kategori kjøkkenustyr har sin faste skuff. Det fungerer glimrende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Orden på kjøkkenetJeg må nok ta en gjennomgang og kaste litt ja, og kanskje sette bort litt i boden. Vi har ikke høyskap, har to sett med kolonialskuffer, men de er i bruk til mat og gryter. Jeg tror litt av problemet er at jeg ikke rekker opp til overskapene - må klatre på benken eller en stol for å finne det jeg trenger, og da blir det lett å bare slenge det inn når man er ferdig med det i stedet for å følge et system. Må nok kanskje vurdere gryter i et skap og duppedingser i en kolonialskuff - det kan nok hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Orden på kjøkkenet
Stavmikserdelene mine ligger fast i en av bakebollene. Da er de samlet, samtidig som de ikke tar opp unødvendig plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Orden på kjøkkenetJeg tok en skikkelig sjau her og ryddet masse ut i boden, sånt som ekstra tallerkener og ting som brukes sjelden. De står i gjennomsiktig plastkasse så det er lett å finne dem igjen. Vi har ikke noe særlig med skuffer i vårt kjøkken, men jeg lagde et enkelt system i kjøkkenskapene, slik at ildfaste former og paiformer står i en hylle, glassboller og små skåler i en annen, kakeformer i en tredje og så videre. Jeg flyttet på hyllene i skapene også slik at det blir mest mulig luft rundt tingene. Det som brukes oftest står i de nederste hyllene. Tilbehør til kjøkkenmaskinen bor i mikserskapet under hylla maskinen står på - de minste tingene i en liten skuff under hylla som kan vippes ut, de litt større i bunnen av skapet. Og så er det genialt med sånne skuffedelere fra Ikea, for eksempel. Jeg har ikke giddet å kjøpe det her siden vi snart skal flytte, men det blir det i neste kjøkken. Så slipper korkopptrekkeren å gjemme seg bak steketermometeret og sånn, da kan man sortere ting som hører sammen eller likner.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Orden på kjøkkenetHar noen forferdelig rotete kjøkkenskap, og følger med på tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Orden på kjøkkenetStavmikseren står i krydderskapet. Med knivdelen på. I egen stikkontakt.
![]() |
![]() |
|
|