Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

HTC Desire vs. Wildfire?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 17:31   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

HTC Desire vs. Wildfire?

anyone?

Jeg venter på en desire, og det har jeg gjort leeeenge. Nå begynner jeg å bli lei, og har lyst til å kanselere hele kjøpet og går for wildfire i stedet, men bør jeg det?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:36   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: htc desire vs wildfire?

Jeg har en desire. Den var verdt å vente på.

Gammel 23-08-10, 18:54   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Tja. Så vidt jeg husker har Wildfire tregere prosessor, minne minne og dårligere skjerm både i henhold til bildekvalitet og oppløsning. Mulig det er andre forskjeller i tillegg... Jeg hadde ventet på Desire...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:53   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Ok. *graver dypt i den store krukken med tålmodighet for å smøre på mer*

Gammel 23-08-10, 20:05   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde også ventet!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:13   #6
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HTC Desire vs. Wildfire?

Jeg kjøpte wildfire,da jeg fikk høre mer positivt om den av to uavehengi butikker om disse to telefonene.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 19:49   #7
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Jeg kjøpte wildfire,da jeg fikk høre mer positivt om den av to uavehengi butikker om disse to telefonene.

De mente det var en bedre telefon enn Desire?

(fra en butikks side høres det nesten mer ut som "Vi kan ikke levere Desire, men vi kan likevel prøve å selge det den enklere Wildfire fra samme produsent, som har samme chassis og er billigere" - men som har sentrale forskjeller som ligger til grunn for prisforskjellen).

Gammel 27-08-10, 23:36   #8
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Amobil anbefaler ikke Wildfire, og de er vanligvis pålitelige når det kommer til sånn som dette. Desire er i en helt annen klasse når det kommer til dette, og kan egentlig ikke sammenlignes. En annen sak er at Desire har vært på markedet såpass lenge nå at HTC sikkert kommer med en oppfølger snart, så om du har enda mer tålmodighet å grave opp ville jeg ventet til den dukket opp. Har generelt stor sans for HTC-mobiler, de tåler mye og er stort sett bra både når det kommer til hardware og software, derfor overrasket denne floppen med wildfire meg litt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:40   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Anbefaler deg å vente på Desire Jeg bestilte i vår og måtte vente ekstra lenge pga transportstreiken. Men, det var virkelig verdt det!

Gammel 27-08-10, 23:58   #10
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

veeeeeeeent!

Gammel 28-08-10, 00:07   #11
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Amobil anbefaler ikke Wildfire, og de er vanligvis pålitelige når det kommer til sånn som dette. Desire er i en helt annen klasse når det kommer til dette, og kan egentlig ikke sammenlignes. En annen sak er at Desire har vært på markedet såpass lenge nå at HTC sikkert kommer med en oppfølger snart, så om du har enda mer tålmodighet å grave opp ville jeg ventet til den dukket opp. Har generelt stor sans for HTC-mobiler, de tåler mye og er stort sett bra både når det kommer til hardware og software, derfor overrasket denne floppen med wildfire meg litt.

Det kommer alltids noe bedre om man venter ;-)

Desire HD er vel på vei. Den har imidlertid en ulempe i å være såpass stor pga større skjerm. På en måte trenger ikke HTC å ha det direkte travelt - etterspørselen etter Desire er såpass stor at det etter flere mnd på markedet fortsatt er leveringsproblemer.

Man skal være obs på at det har kommet Desire på markedet med litt dårligere skjerm enn på "originalen". Om forskjellen i praksis er stor mellom AMOLED- og SLCD-skjermen vet jeg ikke....

Gammel 28-08-10, 01:28   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, det spørs hva man skal bruke den til. Jeg har ingen ting å utsette på min Wildfire, og er fornøyd med prisen også.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:11   #13
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

De mente det var en bedre telefon enn Desire?

(fra en butikks side høres det nesten mer ut som "Vi kan ikke levere Desire, men vi kan likevel prøve å selge det den enklere Wildfire fra samme produsent, som har samme chassis og er billigere" - men som har sentrale forskjeller som ligger til grunn for prisforskjellen).

De hadde begge butikken desire inne samtidig med wildfire men anbefalte likevel denne.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:24   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo litt anpå hva man er ute etter, tenker jeg..

Jeg har en Wildfire, mannen har en Desire. Jeg "ofret" god skjerm, rask prosessor og mer minne, til fordel for en telefon som er mindre og penere (synes jeg da). Jeg synes mannens er alt for stor, men er litt misunnelig på skjermen hans av og til. Forøvrig var han grisemisunnelig på meg som har en skjerm hvor man fremdeles ser noe ute i dagslys, Desire-skjermen er helt horribel der..

Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 00:46   #15
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Man skal være obs på at det har kommet Desire på markedet med litt dårligere skjerm enn på "originalen". Om forskjellen i praksis er stor mellom AMOLED- og SLCD-skjermen vet jeg ikke....

???

Gammel 30-08-10, 01:25   #16
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

???

Pga. den store etterspørselen etter Desire klarte ikke HTC å skaffe nok av skjermene den originalt ble levert med, så den leveres også i en versjon med litt annen skjermteknologi. Oppløsningen er den samme. Hvor stor forskjell det er i bildekvalitet tør jeg ikke svare på. Trolig ikke den store forskjellen.

Gammel 30-08-10, 01:27   #17
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det kommer jo litt anpå hva man er ute etter, tenker jeg..

Jeg har en Wildfire, mannen har en Desire. Jeg "ofret" god skjerm, rask prosessor og mer minne, til fordel for en telefon som er mindre og penere (synes jeg da). Jeg synes mannens er alt for stor, men er litt misunnelig på skjermen hans av og til. Forøvrig var han grisemisunnelig på meg som har en skjerm hvor man fremdeles ser noe ute i dagslys, Desire-skjermen er helt horribel der..

Man kan sette opp lysstyrken. Mulig også automatisk lysstyrke automatisk setter max. når det er mye lys. Har ikke sett så mye på dette...

Gammel 30-08-10, 09:45   #18
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Pga. den store etterspørselen etter Desire klarte ikke HTC å skaffe nok av skjermene den originalt ble levert med, så den leveres også i en versjon med litt annen skjermteknologi. Oppløsningen er den samme. Hvor stor forskjell det er i bildekvalitet tør jeg ikke svare på. Trolig ikke den store forskjellen.

... men det blir oppgitt når man kjøper den? Står f.eks under spesifikasjoner når man kjøper på nett?

Gammel 30-08-10, 09:48   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Hva var det orginalt? Ser det står AMOLED hos elkjøp nå, men husker ikke om det sto det da jeg bestilte (i slutten av JUNI!)

Gammel 30-08-10, 15:25   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan sette opp lysstyrken. Mulig også automatisk lysstyrke automatisk setter max. når det er mye lys. Har ikke sett så mye på dette...

Ja, men det er ikke lysstyrken som er problemet i det hele tatt, det er skjermen. AMOLED er ikke bra i dagslys, men de er til gjengjeld dritbra i riktig lys!

~TM~: Det er AMOLED orginalt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.