|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Å være blakk er ingen sjelden ting for meg. Det kan skje like før lønning, så derfor har vi mastercard i bakhånd. Jeg må ha en plan B som det nevnes over her, spesielt når jeg har flere enn meg selv å ta hånd om. Men så klart, da vi var studenter uten barn så kunne jeg spurt min mor. Men ikke venner og bekjente. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei. Vi har brent oss på å låne ut penger og gjør det ikke mer, uansett om det er snakk om 500 kr. Det er ikke beløpet det handler om, men det blir en ubehagelig situasjon når folk ikke betaler tilbake (og særlig når de lyver når de blir spurt om pengene og sier at de har de da betalt tilbake for leeenge siden??). |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Et litt "klamt" spørsmålOppdatering:
|
|
|
#66 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde ikke lånt ut penger med mindre det var en jeg kjente godt.
|
|
|
#67 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålDet blir spennende å se da. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålVenter i spenning på morgendagen |
|
|
|
|
|
#69 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålHjelpe meg.
|
|
|
#70 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålDet må da være mye enklere å bare overføre pengene til kontoen din? Jeg synes det er for mye penger å sende med et barn på skolen. Pengene kan f.eks. bli stjålet eller mistet. (Eller "stjålet".) |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Har tro på forbedring
|
Det var ikke det jeg skrev da - jeg skrev lånt bort. Forøvrig har jeg lånt penger. Ikke fordi jeg har vært blakk, men fordi jeg har glemt av pengene mine hjemme (skjer overraskende ofte), ikke har småpenger etc etc. Jeg låner jo indirekte penger av folk de gangene de legger ut for billetter og sånn for meg - men det blir jo noe annet.
|
|
|
#72 |
|
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålMest sannsynlig hadde denne damen lovt sitt barn en tur på sirkus med venninne. Plutselig innser hun at hun ikke hadde penger nok likevel. Da er valget å låne noen kroner, eller å skuffe barna. I min verden hadde jeg da skuffet barna, men skjønner at ikke alle ville gjort det samme.
|
|
|
#73 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålÅh, sånt er skikkelig kjipt. Den gode tingen er at hun nok ikke kommer til å spørre dere igjen. Hadde hun betalt tilbake umiddelbart, så kan det jo hende at hun hadde ønsket å låne av dere oftere.
|
|
|
|
#74 |
|
Sånn passe sane
|
Det valget forstår jeg at noen tar. Men ikke hvis man egentlig ikke har råd og vil ha problemer med å betale tilbake på lang tid.
|
|
|
#75 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålAlltid i alle tilfeller om jeg låner bort eller har lånt av noen så går alt over nettbanken. Har opplevd den der før " skylder ikke du meg 100 kr for den inngangsbilletten den gangen? " Nei, det gjør jeg ikke.. sjekk nettbanken.
|
|
|
#76 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålSa du at moren hadde en mindre hjerneskade? Hmmm.....Jeg hadde nok lånt henne pengene selv med risk om å miste de, kanskje hadde hun egentlig ikke råd til å ta med datteren på sirkus og dette var hennes måte å oppfylle barnets ønske. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålSpennende å se om du får penger, men jeg er dessverre ikke optimistisk.. Starter det med litt "styr" slik som nå så er det vanskelig. Dette er en person som er vant til å låne penger og har nok mange lån rundt omkring. Hun satser nok på å trenere saken til du ikke orker mer. :realist:
|
|
|
#78 |
|
Bedreviter
|
Hun har jo ikke det heller; det er den andre moren som har fått lov til å glede ungene. Selv har hun bare betalt for det. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bedreviter
|
Det er min erfaring også, dessverre. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålUsh, litt småkjip sak.
|
![]() |
|
|