Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 12:13   #21
Maninin
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Maninin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vet ikke, jeg er ikke våken før jeg er på jobb og har fått i meg en liter kaffe.

Maninin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:20   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

06.00: Mannen står opp , kler på seg og drar på jobb
En gang mellom 8 og 9 står poden opp, vi går på badet og steller oss, kler på oss før vi går ned og spiser frokost.
9.25: sekken pakkes
9.30-9.45: Vi sykler til barnehagen

Vi har rolige morninger , noe både jeg og poden setter pris på.
Omtrent alle trassanfall forsvant når vi fikk ikke måtte stresse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:30   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den enkle varianten - annenhver uke
06:15 Klokka ringer
06:30 Jeg drar meg ut av seng
- kle på meg og drar på jobb - er der klokken 07:00

Den litt mer omfattende.
klokka ringer, jeg drar meg opp av seng - prøver å se ut som et menneske - vekker gutta boys som kler på seg (eller, jeg kler på lillebror) ned trappa, hente matbokser og rett i barnehagen

Vi stresser ikke vi heller altså. Vi stopper og lukter på blomster og har det stort sett veldig ok når jeg leverer. Fortsatt takk til fleksitid
Skrekkscenariet:
Storebror kommer luntendes inn rundt halv åtte. Jeg har glemt å finne klær, ikke orket å lage matpakke og får prise meg lykkelig for fleksitid.

Gammel 24-08-10, 12:30   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vet ikke, jeg er ikke våken før jeg er på jobb og har fått i meg en liter kaffe.

Åkeida.

Vekkerklokken ringer: Jeg snoozer.
Syvåringen våkner og vekker meg, jeg lurer på hvorfor i alle dager vekkerklokken ikke har ringt, og innser at vi har sabla dårlig tid.
Syvåringen kler på seg og blir satt i arbeid med å få fireåringen ut av drømmeland, jeg lufter bikkja. Eller bikkja lufter meg.
Syvåringen må gi opp å vekke fireåringen, blir satt i gang med frokost og det vi eventuelt glemte av lekser dagen før.
Jeg kaster en bøtte vann på fireåringen.
Syvåringen pusler med sitt.
Jeg starter brannalarmen for å vekke fireåringen.
Syvåringen leker med bikkja.
Jeg kler på en sovende fireåring og håper at han klarer å svelge frokosten i søvne.
Syvåringen står ferdig påkledd med sekk på.
Fireåringen og jeg har en lang diskusjon om viktigheten av å ha på regnstøvler når det er syklon ute. Mens han sover.
Fireåringen er påkledd og stroppet fast til en stol så han ikke faller av i søvne.
Jeg føyser ut ungene og låser døra, og vi går til bilen. (Hah... )
Ungene går alene ned til bilen mens jeg løper opp igjen for å hente en av to telefoner som jeg har glemt.
Vi kjører til barnehagen og skolen.
Vi rekker forhåpentligvis skolen.
Jeg kommer på at jeg har glemt å lage matpakker, og kjører ned på benser'n og håper at de har noe annet enn smågodt og cola.

Og sånn går no dagan. Syvåringen er til tider noe oppgitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:37   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

0630 vekkerklokka ringer, mannen står opp. Plutten kommer over i senga mi hvis han ikke allerede er der. Mannen dusjer og går på do (det siste er viktig har jeg skjønt)
0645 Jeg står opp, tar med meg plutten opp. Vi ordner oss på badet.
0700 De to store vekkes om de ikke allerede er oppe. De ordner seg selv. Jeg smører matpakker til hele hurven og hiver i meg ei skive
0730 Jeg tar med meg plutten ut og sykler til jobb, leverer han i barnehagen på veien.
0745 Mannen sparker de to store ut døra og kommer seg ut og på jobb selv.

Innimellom er det diskusjoner om løyve til å bruke tv og nintendo ds, men vi har etterhver rimelig klare regler om hva klokka må være og hva som må være klart hvis slike søknader skal innvilges.

Gammel 24-08-10, 12:44   #26
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

Artig å lese om morgenene deres.

Her er vår...
06.55 - Vekkerklokken ringer
07.10 - Vekkerklokken ringer igjen, og jeg må opp...
07.15 - Maser på mannen mens jeg kler meg...
07.20 - Begynner vekkingen av alle ungene...
07.30 - Alle er våkne...
07.50 - Alle er våkne, ferdigspiste og påkledde...
Guttene får lov til å spille litt x-box, tegne, lese eller leke en halvtime ca.
08.00 - Mannen kjører på jobb. Jeg har nå fått ordnet sekkene til ungene, med mat
drikke, fått sjekket timeplanene, slik at alt er husket.
08.15 - Guttene sykler til skolen...
08.20 - Eldstemor går til bussen...
09.15 - Jeg kjører nestminstemor til barnehagen de dagene hun har dag.

Vi har gjort det litt enkelt for oss selv på morgenene.
Nisten og frokosten smører jeg på kvelden, og alt tøyet finner vi frem kvelden før, slik at det er bare å kle seg, og å spise. Mye enklere for mor i huset.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 12:55   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser og konstaterer at vi skal bli strengere på barnetv om morgenen. Først påkledning, så barnetv. De ser på tv mens de spiser. Det går tidvis SVÆRT sakte.

Jeg henter i barnehagen, og har egentlig svært lite ansvar for morgenstell. Det hjelper ikke at mannen min bruker omtrent en time fra han står opp til han faktisk er våken. Begge ungene ser ut til å slekte på sin far på dette området. Jeg er supereffektiv om morgenen og passer ikke inn i familien min.

Gammel 24-08-10, 12:58   #28
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se.
En typisk morgen, for meg, hjemme hos oss er som følger:
0600 Vekkerkokken ringer, jeg står opp, dusjer, kler på meg og setter meg i bilen ca kl 0630. Ankommer jobb ca kl 0700, der spiser jeg frokost, drikker kaffe og tar på mascara.

Juste og jentene har det nok litt mer heltisk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:07   #29
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser og konstaterer at vi skal bli strengere på barnetv om morgenen. Først påkledning, så barnetv. De ser på tv mens de spiser. Det går tidvis SVÆRT sakte.

Vi har tv-forbud før skolen. Tv om morgenen forekommer kun i helgene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:39   #30
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

07.00- 07.15: Vekkerklokka ringer
07.15: Opp og konstaterer at samboer er gått ein eller annen gang rundt 06.30.
07.25: Begynner å vekka ungar, finner fram klær til dei.
07.30: Vekker unger
07.35: Gir beskjed om at eg går når eg er klar uansett, endelig liv i ungane.
07.45:Frokost. Eldste smører matpakke sjølv, minsten tar igjen for 11 timar med taushet.
08.00: Ungane går og vasker ansiktet og pusser tenner.
08.05: Stopper første runde med fjas og tull.
08.10: Stopper andre runde med fjas, og forlanger at dei pusser tenner.
08.15: Eldste kler seg og går.
08.25: Mor og minsten ut dørane
08.35: Leverer i barnehagen
08.50: Heima igjen, kaffi og aviser. (Om eg ikkje ukehandler.)

Dei får ikkje sjå på tv om morgenen om da er skule/ barnehage, kun når dei har fri.

Gammel 24-08-10, 13:41   #31
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

0530: vekkeklokka ringer
0545: Dragen sleper seg opp av senga. Nytt av året - ingen barn våkne på denne tiden
0611: Dragen er ferdig på badet. Fortsatt ingen barn våkne. Er de muligens døde?
0615: Dragen tømmer tørketrommelen, setter på vaskemaskin, tømmer oppvaskmaskinen, tenker at det er Podens jobb.
0627: Dragen har spist frokost, det er fortsatt stille. Flott, da rekker jeg å gå før noen står opp.
0628: Bonus står opp.
0629: Dragen vekker Temmern og springer til bussen
0634: Dragen venter på bussen
0637: Dragen sover på bussen

En tilfeldig valgt morgen i 2007 ville sett sånn ut:
0520: Dragen står opp, med et intenst håp om noen minutter alene
0527: Det barnet som har morgenvakt står opp

Konklusjon: De blir større. Det blir bedre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:48   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis alt går på skinner, så....

- 6.45 står jeg opp. Dusjer kvelden før, så det er bare å kle på seg, sminke seg og stelle håret.
- (men av og til blir klokka 7 før jeg står opp. Flytter den et kvarter fram. Det hjelper dog verken på trøtthet eller situasjonen videre om morgenen, men der og da synes det gjerne som en utmerket idé.)
- 7.00 vekker mannen og begynner å vekke de to eldste. Hyggelig stemme og überpositiv mamma. Dette går så bra så. (derfor tar jeg denne biten og ikke mannen ). Hjelper dem med å ordne seg og kle seg. De går for å se tv.
- 7.15 - mannen går ut av badet og begynner å smøre mat til seg selv og eldstemor + lager ei skive til henne som hun spiser hjemme.
7.20 - begynner å vekke minstemor skånsomt. Vask og stell, ny bleie og klær. Tøys og kos og smil og positiv holding, slik at hun ikke går i vranglås og ting går smoothly.
7.35 - tannpuss på alle
7.45 - orge sammen sekker, våre vesker, kle på alle yttertøy, finne sko (ja FINNE sko. Her om dagen sto 3 par av lillebrors sko ved trampolina ute i regnet), har vi glemt noe?
7.50 - vi kjører til barnehagen - mannen leverer som regel lillebror og jeg minstemor. De spiser frokost der.
8.00 - kjører mot byen, og slipper eldstemor av ved skolen
8.10 - nærmer oss byen - mannen begynner å bli stresset
8.15 - mannen settes av og løper for å rekke 8.17 toget. Jeg kjører mot jobb. Han spiser på toget.
8.25 går fra parkeringsplassen til jobb
8.35 - på kontoret. Spiser frokost der.

sånn ca. Ofte kommer vi oss litt senere avgårde, og da må mannen ta 8.39 toget. Men jeg (og han) har det ganske fleksibelt, så det påvirker ikke meg så mye.

Jeg henter hver dag, så fremt jeg ikke skal noe spesielt. Jeg drar mellom 15.30 og 16. Mannen tar tog og buss hjem.

Forbedringspotensial: Gjøre klart alt vi skal ha på oss og med oss dagen før. Kommer jeg til å følge det opp? Tja. Av og til kanskje.

Sist redigert av Dronningen : 24-08-10 kl 14:13.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:49   #33
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig beskrivelse Lorien.

Her har vi idylliske morgener enn så lenge. Lang frokost med Vesla og Minstemor og ikke noe stress. Vesla tar hele morgenstellet selv og mannen står opp og tar med seg frokosten på veien. Jeg smører matpakker og lager frokost til barna og meg. Så følger vi Vesla ned i gangen og sier hadet, også er det tid for Minstemors lur. Og da ser jeg på Gossip Girl og drikker te. *god mor*

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:58   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Normalt: Mann står opp først, dekker frokostbord og smører niste og spiser frokost i fred og ro.

Jeg står opp, dusjer og vekker storebror, som mumlende, men ikke mukkende, står opp og tusler ned til frokost, finner et Donald og spiser 4-5-6-7 grovbrødblingser.

Jeg vekker mellomsøster. Kose, pjusker, klapper og nusser henne våken, og bærer henne ned til frokost. Pakker henne inn i et pledd. Forhåpentligvis klarer vi å lokke i henne et par biter skive før lavt blodsukkers-helvede bryter løs. Etter noen biter kvikner hun til, mumser i seg mat og er kvikk og glad.

Lillebror er om mulig enda tyngre å vekke enn søstra si og vil helst sitte på mammas fang og spise.

Så er det på badet, stelle, kle på, løse små og store kriser, mens jeg sminker meg med en hånd og pusser tenner på ungene med den andre.

Nå som vi har skolejente, derimot: Mellomsøster kommer kvikt inn og vekker meg med kvitrestemme: "Hei, hvor er klærne jeg skal ha på meg? Jeg kler på meg nå før frokost, jeg - så er det gjort!!"

What?

Sist redigert av Polyanna : 25-08-10 kl 19:28.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 13:59   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå som vi har skolejente, derimot: Mellomsøster kommer kvikt inn og vekker meg med kvitrestemme: "Hei, hvor er klærne jeg skal ha på meg? Jeg kler på meg nå før frokost, jeg - så er det gjort!!"

What?

Nyt det så lenge det varer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:00   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det aner meg at det er forbigående.

Gammel 24-08-10, 14:10   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

06.00: Mannen står opp, ordner seg, koker havregrøt og drar på jobb per tog eller sykkel
07.00: Min vekkerklokke ringer.
07.20: Jeg er dusjet og påkledd. På en god dag:
07.40: Jeg har spist havregrøt.
07.45: Ivar vekkes - er blid. (Hadde han enda vært like stille og blid når han våkner ved midnatt, klokka 3, 5 og sånt!)
07.46: Ivar sendes inn for å vekke Liv, som er sur.
07.50: Vi kjemper med å få på klær. Liv er sur. Ivar vil pusse tenner (les: spise tannkrem), og hyler.
08.00: Vi kjemper fortsatt med å få på klær. Ivar hyler pga tannkremen.
08.10: Livs hår børstes, akkompagnert av vræl.
08.11: Ivar ser at jeg legger yoghurt i matboksen, og hyler fordi han ikke kan spise det med én gang.
08.14: Jeg skjærer opp eplebiter til barna.
08.18: Vi kjemper med jakker og sko. Ivar hyler pga yoghurten, og nekter å kles på.
08.20: Kamp med klær og sko. Illsint hyling. Minisammenbrudd fra mor, som innser at hun kommer til å miste toget.
08.26: Vi kommer oss ut. Det regner. Barna anbringes i sykkelvogna med eplebiter i hendene.
8.29: Vi ankommer barnehagen i grevens tid til frokosten kl. 8.30.
8.37: Jeg forlater barnehagen og går mot toget (som jeg har mistet).

Dette har vært unntakstilstand i den forstand at barna har måttet vekkes. I dag stod de opp samtidig med meg, og slik vil det nok fortsette. Jeg må slutte med syvsovingen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:18   #38
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi står opp syv. Storesøster dusjer/kler på seg/lager frokost og matpakker til seg selv. Jeg lirker med morgengretne puddingen slik at hun blir påkledd, og hjelper så å lage brødskive og matpakke til henne hvis det går tregt. Vi sitter samlet og spiser frokost. Tannpuss og ytterklær ordnes før avgang skole.

Hvis Mr. Norway er hjemme deler vi på oppgavene; ingen systematikk, bare gjør det neste som må gjøres lissom. Han dusjer straks han står opp og jeg lirker puddingen, og kjører dem ofte på skolen hvis det passer med jobbprogrammet hans den dagen. Sistemann ut rydder etter frokosten (som oftest meg).

Selv kler jeg på meg etter at ungene er av gårde. Som oftest skal jeg bare rett på trening så det er fort gjort; dusje gjør jeg jo etterpå.

Vi har passe rolige morgener synes jeg. Jeg tror jeg hadde dødd om jeg måtte stå opp før syv.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:40   #39
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Kommer ann på, men sånn ca som dette, kommer litt ann på hvem som gjør det, noen ganger drar jeg på jobb kl 5, andre ganger begynner mannen så tidlig.

06.30: Voksen står opp.
06.45: vekker unger, eldste kler på seg, voksen steller de minste. Deretter ser de litt på barnetv, evt spiser en skive om de vil ha.
07.30: ut av døra, levere på sfo og bhg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:55   #40
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lorien: Veldig bra beskrivelse!

Tør jeg skrive dette da, eller er det bare slemt?

07.00: Våkner av Poden som står i senga og roper på mamma
07.02: Trøster Poden fra senga og sier at pappa lager melk nå
07.05: Konstaterer, fra senga, at Poden får melk av pappa'n
09.00: Registrerer at Poden og pappa'n står opp
10.00: Står opp, Poden er stelt, påkledt og matet

Men til uka skal pappa'n på jobb igjen, så da må jeg stå opp minst en time tidligere. Hver dag.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.