|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tok med baby på galeienJeg signerer Teo. Vi var også velsignet med baby som kunne sove i bag i et hjørne/på et annet rom når som helst, så vi hadde ham med rundtomkring til han ble ganske stor.
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tok med baby på galeienmeh, for en surmaget artikkel. "Egnet til å være foreldre"? Crikey, så kjipe folk kan være.
|
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Tok med baby på galeienSå lenge barnet fikk sove i fred i vogna, og ikke ble forstyrret til stadighet, og så lenge foreldrene ikke ble overstadig beruset og ikke lenger kunne ivareta babyens behov, klarer jeg virkelig ikke hisse meg opp over dette.
|
|
|
#25 |
|
Epikur
|
Sv: Tok med baby på galeienJeg har i forbindelse med sene møter hatt med baby og tatt med baby på bussen hjem rundt midnatt. Det har ikke vært superkult. Men å ta en øl eller et glass vin med gode venner? Klart det! Men vi holder oss stort sett hjemme hos oss eller andre for å kunne nyte godt av fleksibiliteten som ligger i å være i eget eller venners hjem. Ikke blir det noen nyhetssak av det heller, dersom man er i sitt eget hus.
|
|
|
#26 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Tok med baby på galeien
Det ser faktisk ikke ut som mor selv var merkbart beruset, bare andre som satt ved samme bord. Jeg skjønner ikke helt hvilke skade det har for en baby på 2,5 mnd.
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Men det trengs jo flere folk i barnevernet, det er jo herlig at flere vil bidra!
|
|
|
#28 |
|
Permakulturell
|
Sv: Tok med baby på galeienJeg skjønner ikke helt hva det har i en skjenkekontrollørrapport å gjøre, jeg da, all den tid det ikke er forbudt og at ingen av de i nærheten var så beruset at kommentarer var nødvendige.
|
|
|
#30 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tok med baby på galeienVeldig lite hæla i taket på dette stedet. Og publikasjonen det lenkes til er mildt sagt litt useriøs. (personlig mening, kanskje, men den er begrunnet
|
|
|
#31 |
|
Shake it out!
|
Sv: Tok med baby på galeienSovende baby på et utested (regner med vi ikke snakker nattklubb eller sted med høy musikk? :ikke lest link: ) ser jeg ikke som noen alvorlig dødssynd, virkelig ikke. Jeg tar det som en selvfølge at hun ikke drakk seg beruset og var i stand til å ta vare på ungen? Da er jo ikke ungen med ut på galeien, da er den bare med ut. Og det må jo være lov om en har en unge med godt sovehjerte.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, hva har nå dette i en avis å gjøre egentlig?
|
|
|
#33 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg har også mange gode barndomsminner fra fester hvor det fantes både god mat og god drikke. De var for det meste private, men jeg har også vært med på pub i Storbritannia i min barndom. Det var ingen som rynket på nesa over det.
Ser ut som en veldig god avis, ja. Det var også en interessant artikkel om hvordan overbetalte lærere STJAL parkeringsplasser fra FATTIGE elever, og FRP var INDIGNERTE.
|
|
|
#34 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi er flere. Med førstemann var vi i Hellas med to vennepar, også de med babyer. Vi trillet ut før solnedgang, og barna sovnet gjerne innen vi fikk mat, og dermed kunne vi nyte mat og et og to glass vin i godt selskap til rundt midnatt. Barna hadde det helt utmerket.
|
|
|
#35 |
|
Permakulturell
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tok med baby på galeienGodt å se at det er delte meninger
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Tok med baby på galeienJeg kjenner at jeg ble litt grinete av den artikkelen og den rapporten som refereres. Surmaga og moralistisk, sludder og pølsevev. Grunnen til at barnevogngreiene var tatt med var fordi det var et godt eksempel på hvor lite kontroll de hadde på skjenkestedet. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
ctrl+z
|
Nettopp. Det har kommet til det punktet at jeg må slutte å lese denne blekka (nekter fremdeles å kalle det avis
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tok med baby på galeienStorebror var med meg på café (med alkoholservering) da jeg var i Oslo da han var 3 mnd. Vi drakk ikke (jeg ammet), Det ble litt seint, men jeg har liksom ikke dårlig samvittighet for det jeg. Men altså: jeg festet ikke, noe kanskje denne moren gjorde da.
|
|
|
#40 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tok med baby på galeienDet kan ikke ha skjedd mye i Grenlandsdistriktet når denne "saken" har fått spalteplass ...
|
![]() |
|
|