Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tok med baby på galeien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 18:11   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tok med baby på galeien

Jeg signerer Teo. Vi var også velsignet med baby som kunne sove i bag i et hjørne/på et annet rom når som helst, så vi hadde ham med rundtomkring til han ble ganske stor.

Gammel 25-08-10, 18:22   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

meh, for en surmaget artikkel. "Egnet til å være foreldre"? Crikey, så kjipe folk kan være.

Babyen var jo bare 2,5 mnd, den sov da høyst sannsynlig helt finfint i vogna si, det er jo verre om man har med større barn, de trenger jo ofte å sove i senga si.

Jeg har vært på sene middager til venner og tok med sønnen min i vogna, la ham ned til vanlig tid og så sov han der før jeg og mannen min ruslet hjem, ofte i 4-5 tiden. Ikke var vi fullstendig edru heller. Og jeg hadde glatt tatt med meg han om det var et rolig uteserveringssted da han var så liten at han kunne sove i vogna.

Gammel 25-08-10, 18:28   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge barnet fikk sove i fred i vogna, og ikke ble forstyrret til stadighet, og så lenge foreldrene ikke ble overstadig beruset og ikke lenger kunne ivareta babyens behov, klarer jeg virkelig ikke hisse meg opp over dette.

Gammel 25-08-10, 18:28   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

meh, for en surmaget artikkel. "Egnet til å være foreldre"? Crikey, så kjipe folk kan være.

Ja, plutselig vil skjenkekontrollører jobbe i barnevernet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 18:31   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i forbindelse med sene møter hatt med baby og tatt med baby på bussen hjem rundt midnatt. Det har ikke vært superkult. Men å ta en øl eller et glass vin med gode venner? Klart det! Men vi holder oss stort sett hjemme hos oss eller andre for å kunne nyte godt av fleksibiliteten som ligger i å være i eget eller venners hjem. Ikke blir det noen nyhetssak av det heller, dersom man er i sitt eget hus.

Gammel 25-08-10, 18:37   #26
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

«På enden av bordet nærmest bebyggelsen på Friisebrygga satt det en ung mor med et lite barn i en dypvogn. Moren var i følge med flere andre unge mennesker, hvorav flere var merkbart påvirket av alkohol. De ansatte ved Friisebrygga Mat & Vin var ved uteserveringen og observerte barnevogna uten å gjøre noe med dette. Andre gjester på utestedet påtalte forholdet uten at noe skjedde». «På enden av bordet nærmest bebyggelsen på Friisebrygga satt det en ung mor med et lite barn i en dypvogn. Moren var i følge med flere andre unge mennesker, hvorav flere var merkbart påvirket av alkohol. De ansatte ved Friisebrygga Mat & Vin var ved uteserveringen og observerte barnevogna uten å gjøre noe med dette. Andre gjester på utestedet påtalte forholdet uten at noe skjedde».

Det ser faktisk ikke ut som mor selv var merkbart beruset, bare andre som satt ved samme bord. Jeg skjønner ikke helt hvilke skade det har for en baby på 2,5 mnd.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 18:38   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Ja, plutselig vil skjenkekontrollører jobbe i barnevernet.

Men det trengs jo flere folk i barnevernet, det er jo herlig at flere vil bidra!

Gammel 25-08-10, 18:48   #28
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner ikke helt hva det har i en skjenkekontrollørrapport å gjøre, jeg da, all den tid det ikke er forbudt og at ingen av de i nærheten var så beruset at kommentarer var nødvendige.

Det eneste forholdet de blir lastet for, var en person som kom fra et annet sted med glass i hånd. Det er ikke lov.

Gammel 25-08-10, 19:02   #29
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Stedet som er referert her kjenner jeg ikke.

Lite, relativt rolig sted. Ikke hæla i taket der, tror jeg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 19:13   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lite hæla i taket på dette stedet. Og publikasjonen det lenkes til er mildt sagt litt useriøs. (personlig mening, kanskje, men den er begrunnet ). Jeg synes dette er overreagering fra mange hold - gjester, skjenkekontrollører og ikke minst redaksjonen.

Gammel 25-08-10, 19:20   #31
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sovende baby på et utested (regner med vi ikke snakker nattklubb eller sted med høy musikk? :ikke lest link: ) ser jeg ikke som noen alvorlig dødssynd, virkelig ikke. Jeg tar det som en selvfølge at hun ikke drakk seg beruset og var i stand til å ta vare på ungen? Da er jo ikke ungen med ut på galeien, da er den bare med ut. Og det må jo være lov om en har en unge med godt sovehjerte.

Gammel 25-08-10, 19:31   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Veldig lite hæla i taket på dette stedet. Og publikasjonen det lenkes til er mildt sagt litt useriøs. (personlig mening, kanskje, men den er begrunnet ). Jeg synes dette er overreagering fra mange hold - gjester, skjenkekontrollører og ikke minst redaksjonen.

Ja, hva har nå dette i en avis å gjøre egentlig?

Det er jo på linje med:
"Kvinne med stygt lakkerte tånegler observert på fin restaurant!"
"Fotballsupporter sang skikkelig falskt!"
"En eldre herre satt alt for lenge oppe om natten og ikke var han edru da han la seg heller!"

Tror jeg må følge litt med på denne blekka der, hvilke scoops man kan forvente å få med seg fremover.

Gammel 25-08-10, 19:34   #33
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg levde jo hippielivets glade dager som barn, og ble drasset med på fester både her og der. Jeg syns det bare var stas, og syns ofte at barn i dag blir litt for overbeskyttet mot voksenlivet.

Jeg har også mange gode barndomsminner fra fester hvor det fantes både god mat og god drikke. De var for det meste private, men jeg har også vært med på pub i Storbritannia i min barndom. Det var ingen som rynket på nesa over det.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ser ut som en veldig god avis, ja. Det var også en interessant artikkel om hvordan overbetalte lærere STJAL parkeringsplasser fra FATTIGE elever, og FRP var INDIGNERTE.

Gammel 25-08-10, 19:44   #34
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk. Jeg lurte et øyeblikk på om det bare var jeg som var "uansvarlig" nok til å gjøre dette. Vi var i syden da snuppa var 4 måneder, og vi satt på uterestauranter og barer til godt over midnatt. Jeg drakk riktignok ikke siden jeg ammet. Ikke valgte vi de bråkete stedene heller.

Vi er flere. Med førstemann var vi i Hellas med to vennepar, også de med babyer. Vi trillet ut før solnedgang, og barna sovnet gjerne innen vi fikk mat, og dermed kunne vi nyte mat og et og to glass vin i godt selskap til rundt midnatt. Barna hadde det helt utmerket.

Jeg var en gang med en venninne og feiret hennes hovedfagseksamen. Hun hadde ikke barnevakt, og eneste måten å få feiret på, var å ta med babyen sin. Hun satt først litt på fanget, og sovnet så i vogna og lå fredelig og fint der. Men jammen fikk vi mange kommentarer og skjeive blikk, selv om mammen og resten av selskapet var ganske så edruelige. Klokka 22 ble vi til vår store overraskelse bedt om å gå fra stedet vi var på (relativt rolig cafe/restaurant).

Edit: og etter å ha lest hele tråden, ser jeg jo at vi er enda flere.

Gammel 25-08-10, 19:58   #35
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er jo på linje med:
"En eldre herre satt alt for lenge oppe om natten og ikke var han edru da han la seg heller!"

Tror jeg må følge litt med på denne blekka der, hvilke scoops man kan forvente å få med seg fremover.

Du kan få mange scoop av den blekka der, det kan jeg skrive under på. :lokalbefolkning:

Gammel 25-08-10, 20:33   #36
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Godt å se at det er delte meninger
Vi skulle reise til Køben på kjærestetur sammen ett vennepar når minstemor var 5 mnd, og vi skulle da reise uten barn. Dette var minstemor ikke helt enig i, så hun måtte dessverre være med på slep.. Vi satt ute på restauranter, og var på Tivoli, og bodde på et ikke barnevennlig hotell, men snuppa led ingen nød, og vi fikk kost oss til tross for barn på slep.
Aberet var at vi ikke fikk ha med vogn inne på restaurantene, så den måtte stå ute, og vesla satt på fanget

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:52   #37
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg ble litt grinete av den artikkelen og den rapporten som refereres. Surmaga og moralistisk, sludder og pølsevev. Grunnen til at barnevogngreiene var tatt med var fordi det var et godt eksempel på hvor lite kontroll de hadde på skjenkestedet. Jeg blir så barnslig av slikt at alt jeg greier å komme med er: Sæææærlig!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 22:53   #38
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo på linje med:

Nettopp. Det har kommet til det punktet at jeg må slutte å lese denne blekka (nekter fremdeles å kalle det avis ), for jeg blir så ufattelig irritert.

Gammel 25-08-10, 23:05   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror var med meg på café (med alkoholservering) da jeg var i Oslo da han var 3 mnd. Vi drakk ikke (jeg ammet), Det ble litt seint, men jeg har liksom ikke dårlig samvittighet for det jeg. Men altså: jeg festet ikke, noe kanskje denne moren gjorde da.

Gammel 25-08-10, 23:20   #40
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan ikke ha skjedd mye i Grenlandsdistriktet når denne "saken" har fått spalteplass ...

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.