|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Permakulturell
|
Sv: Berlin!Åh! Når skal du dit? :unnelig:
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Berlin!Shopping: Alte og Neue Schönhauser Strasse og mange gater rundtomkring der er mitt favorittomraade. Ikke et eneste senter aa se der. Faa kjedebutikker ogsaa. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vaklende
|
Sv: Berlin!liefje sine tips er gode. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Berlin!Jeg har ingen gode tips, men etter å ha hørt x-antall vennepar har vært i Berlin i sommer kan jeg bare si at jeg er grønn av misunnelse! God tur! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Berlin!Jeg henger meg på her - tenker alvorlig på å ta med Poden (nesten 8) til Berlin i høstferien, og vil dermed spesielt gjerne ha tips til severdigheter og annet som er morsomt for barn. (Dyrehage og bokhandler har jeg allerede kommet på selv.
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Sv: Berlin!Vi hadde sightseeing på slike tohjuls "motorsykler"
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Berlin!
Mannebeinet sier det ligger litt utenfor Berlin. Det heter "Tropical islands", og skal visst være veldig flott.
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Sv: Berlin!Dyrehagen er bra. Akvariet Aquadom ( http://www.sealifeeurope.com/ ) er ogsaa göy for barn. Det er mer moderne enn akvariet som er i dyrehagen - og man maa uansett betale ekstra for akvariet i dyrehagen saa vidt jeg husker, saa da kan man like godt gaa til Aquadom. Ogsaa har de et mini-legoland like ved Sony senteret. ( http://www.legolanddiscoverycentre.d...n/de/index.htm ) som gutten min syntes var kjempegöy (han var 6 aar da vi var der). Da vi var der sist, fikk vi en billigere kombibillett til de to. Det er ogsaa mange hoteller som har en saann bok med rabattbilletter slik at man kommer billigere inn. Det finnes ogsaa et vokskabinett ( http://www.madametussauds.com/berlin/ ), men der har vi ikke vaert, saa det kan jeg ikke si noe spesielt om. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Berlin!Berlin er fantastisk, min langlangtfremitidplan er å bo der halve året når jeg blir pensjonist. :drømmer: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Berlin!Ring mannen, han var jo der med gutta første del av påsken og de gjorde masse research på spise/drikke/underholdning/severdigheter før de dro.
|
|
|
#18 |
|
Musk
Sv: Berlin!Currywurst maa man ha, ja. Og det spiller ingen rolle om det stedet man kjöper dem ser ut og lukter som en skikkelig snackbar. Ser man mange folk der, er det bra. Det kommer gjerne menn i dress side om side med lastebilsjaaföerer og studenter. De har currywurst her hvor jeg bor, ogsaa (Hamburg), men det er noe eget med den i Berlin. |
|
|
|
![]() |
|
|