|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Bytte hvitt sukker med demerarasukker?Går det an å bytte ut hvitt sukker med Demerarasukker i 1 til 1 forhold? F.eks. i kaker, desserter og andre oppsrifter.... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytte hvitt sukker med Demerarasaukker?Jeg har brukt mørkt Muscovado-sukker, dette er et av de "sunneste" på markedet. Men jeg har bare brukt det i cookies og til desserter osv, jeg vet ikke hvordan det er i kaker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Bytte hvitt sukker med Demerarasaukker?Litt på ustø grunn her, men Demerara er et brunt sukker (altså ikke vanlig brunt sukker, da, men fargen er brun). Det er visst mindre raffinert enn hvitt sukker (stemmer ikke det?), og skal dermed være sunnere enn hvitt sukker... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bytte hvitt sukker med demerarasukker?Helt vanlig sukker som ikke er bleket. Og smaker derfor ganske mye bedre. Litt karamellaktig? Det inneholder mer melasse enn raffinert sukker.
Mer sukkerinfo fra Wikipedia:
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Bytte hvitt sukker med demerarasukker?Jeg bytter en til en og det smaker mye bedre. Lys muscovado kan også byttes en til en, mens mørk muscovado bør forbeholdes sjokoladekaker, gulrotkake, ingefærkake og cookies, for det gir en veldig distinkt (men nyyydelig) karamellsmak.
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Bytte hvitt sukker med demerarasukker?Tusen takk for bra svar |
|
|
|