|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg skriver barneklær i overskriften, fordi jeg ser at det i kjedebutikkene skjer en tydelig endring i type klær når barnet går over fra 128 til 134 og dermed bytter "avdeling". Min 7-åring var ihvertfall svært misfornøyd med utvalget i klær da vi var på shopping forleden - hvor var alle de fine, fargerike klærne som hun er vant med i avdelingen for mindre størrelser? Vi var innom H&M, Lindex og KappAhl, og brorparten av klærne i str. 134 og oppover er i overkant "tenåring" for henne. Det går i sort, grått, mørk lilla, ruteskjorter, "ungdomstrykk" på genserne, fancy tights, kort-korte skjørt, belter og nagler og stæsj. Hun er virkelig ikke der i klesveien i det hele tatt, og så stadig lengelsfullt bort til avdelingen med størrelser opp til 128 - der var det jo så mye mere fint! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Name it har samme klærne opp til 152. Det er gull verdt for gutter i hvertfall, men jeg regner med at jenteavdelingen også er grei.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)ellers www.pompdelux.no, ny kolleksjon er rett rundt hjørnet.
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg skjønner hva du mener. Str. 128 synger på siste verset her i gården, og jeg har til nå handlet myke Katvig-velurbukser og søte, duse Rohde-kjoler til syvåringen, som elsker stilen. Disse (hvert fall Katvig og Pomp De Lux) går heldigvis høyere enn 128. Jeg ser flere av venninnene går med langt mer "ungdommelige" klær, som dongeri-thights, Hannah Montana-topper, sort neglelakk osv. Kjenner at jeg ikke er helt klar for sånt enda. Legg merket til jeg-et her.
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Jeg tyr ofte til NameIt nå nå jentene bruker str. 134 og 140. Finner ikke normale tynne gensere noe annet sted i alle fall. Har handlet mye på NameIt. Genialt at det går til str. 152. Kjoler og bukser har jeg også handlet på NameIt. Du finner nettbutikken HER. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Yepp, det er bare tråkig, rett og slett. Men det finnes noen unntak men det er i litt andre butikker som f.eks Benetton. Jeg synes de kjedene du nevner er de aller verste på stygge klær, både til jenter og gutter.
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Det er helt forferdelig. Frøkna mi på 8 (9 om vel ei uke) bruker str 158/164, og det er helt umulig å finne klær, nesten.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)De nettstedene dere oppgir - sender de til Norge? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)NameIt er norsk nettbutikk. Du velger bare Norge på land. Handler du for over kr 600 tror jeg det er så er det ikke frakt eller. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg var nettopp på et homeparty for Me&I. De hadde veldig mange fine klær synes jeg, både til jente og gutt. De har en nettside, www.meandi.se - trykk på me&i i menyen øverst så får du se høstens kolleksjon. Jeg ser det også er en webshop der, men den fant jeg ikke helt ut av, ser ut som de bare selger gamle klassikere der. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Har ikke Polarn O Pyret en del fint da? Tror det kan være verd en titt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)me&i har kjempefine ting. Fikk akkurat "gravesjin" gensere til minsten i dag.
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Jo, men det er en ganske betydelig prisforskjell på å handle garderoben til en liten flokk med barn på PoP versus Lindex.... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Om du styrer unna alle kjedebutikkene så finner du utrolig mye fint til jente over str 128. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Jepp
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Du også. Jeg hadde ikke sett meandi før jeg altså var på dette homepartiet (jada, jeg er kjerring), men det var virkelig fine klær synes jeg. Ikke helt ulikt Polarn&Pyret kanskje, men det blir vel noe billigere tror jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Takk for gode tips! Da har jeg handlet litt både hos NameIt og Gymboree. Nå blir nok snuppa fornøyd. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
WF: BNBE
Sv: Fine barneklær til 7-åring? (jente)Jeg har kjøpt en del fine basisplagg på www.villervalla.se. Jeg handlet mest da søsteren min bodde i Sverige, men jeg fikk også med meg litt fra salget de har nå. Fine og fargerike klær!
|
|
![]() |
|
|