|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tøff
|
Jeg trenger tips!Jeg er fersking og trenger hjelp. Vi har nå et barnehagebarn på ett og et halvt år (steike så fort dét gikk), og hun har i dag arvet en vinterdress, så den er i boks. Så kommer spørsmålene; hva er best å ha under? Ull? I så tilfelle hvilken type og hvor mye bør vi regne med?
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Jeg trenger tips!Ja, det er fint å ha ull under. Jeg har brukt bare ull på storebror fra oktober til april. Genser/body og longs. Sender ham i barnehagen i det samt en vanlig bukse, forklarer barnehagen ørten ganger at buksa skal tas av før dressen skal på (nå husker han det selv da). Ofte går han bare i longsen inne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tøff
|
Sv: Jeg trenger tips!Ok, flott. Hun har gore-tex støvler, var bare ikke helt sikker på om de er varme nok til vinterbruk. =)
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Jeg trenger tips!Ull, ja. Mine bruker et tynt lag innerst (type body/strømpis/trøye/longs) og et litt tykkere mellomlag (genser/bukse/heldress) under dressen. Altså to lag ull. Det pleier å holde.
|
|
|
#5 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Jeg trenger tips!Janus er forresten mykt, ja. Behandlet ull er glattere mot huden enn ubehandlet (fx Nøstebarn). Jeg har nesten bare Janus til ungene. De bor stort sett i trøyer og strømpiser derfra om vinteren.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Jeg trenger tips!Gore-tex har stort sett vært varme nok i Oslo. Vi hadde Kamik en sesong også - de er varmere. Men jeg ville ikke brukt dem på en så liten en, de er høye og stive. Pass på at du har blandingssokk, type Ulvang, utenpå innerste ull-lag nede i gore-texen, rene ullsokker vet jeg mange erfarer gir kalde føtter i gore-tex. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Jeg trenger tips!
Er det? Jeg synes Nøstebarns virker mykere egentlig jeg. Men det er kanskje litt smak og behag også. Janus har alltid vært mer enn mykt nok for oss. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Det er ikke alle som er enig med meg i dette. Jeg vet mange mener at også badere klarer seg med gore-tex sko. Jeg er bare ikke enig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tøff
|
Sv: Jeg trenger tips!Jeg prøver å ikke overføre mine følelser angående ull rett på huden til henne.
|
|
|
#10 |
|
Kom ut av tellinga.
|
I teorien skal det i alle fall være det
|
|
|
#11 |
|
Tøff
|
Jeg har selv Viking og er knallfornøyd med dem, og de Bølla har alt er også Viking, men ikke thermo. Hmmm. Sjekke det ut.
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg trenger tips!Jeg har helt gått over til Devold active til begge ungene (tolags superundertøy med kunststoff inni og ull utenpå). Det er like varmt som vanlig ull, aldeles kløfritt og kan vaskes med vanlige klær og tørketromles hvis det haster. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tøff
|
Å hei. Dette høres ut som noe som kan bo her hjemme hos meg. Har ikke tørketrommel, men tørkerom i kjelleren. Blir så og si det samme.
|
|
|
#15 |
|
Tøff
|
Sv: Jeg trenger tips!Hvor kjøper dere Devold ull? Jeg fant noen få steder med et kjapt søk, men utvalget så dårlig ut.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
G-sport og Intersport har i alle fall godt utvalg. Jeg har også sett det på XXL og muligens på Obs sport. Det siste er jeg usikker på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg trenger tips!Denne uken hadde Coopbutikkene medlemstilbud på ullundertøy fra Janus. Longs+trøye for 159,-. Det er billig |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Jeg trenger tips!Det aller beste til såpass små barn er å ha en hjemmestrikket ullbukse som mellomlag. Det er virkelig gull verdt. De små sette seg en del ned, og jeg har brukt ullbukse til mine under både regntøy, parkdress (tynn dress uten for) og også vinterdress når det har vært under minus ti.
|
![]() |
|
|