Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bernhard Hvals forsnakkelser

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 20:57   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Bernhard Hvals forsnakkelser

Den siste til Lars Saabye Christensen, altså. Jeg så i "hva leser du nå"-tråden at det er flere som er i gang med denne. Hva synes dere egentlig? Jeg har lest ca. 70 sider, og er mest fristet til å legge den vekk. Er det noen som har kommet lengre enn meg som kan forsikre om at den blir bedre etter hvert?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:04   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bernhard Hvals forsnakkelser

Nå er jeg ikke i gang med denne boken selv, men jeg følte det slik både med Beatles og Halvbroren.. Og jeg angrer jo ikke på at jeg leste dem ferdig.

Gammel 29-08-10, 21:06   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sant - jeg falt ut av Halvbroren etter noen sider også, og lot den ligge et halvt år eller noe sånt. Da jeg fant tilbake til den, syntes jeg at det var en av de bedre bøkene jeg hadde lest. Det meste han har skrevet etterpå, derimot, har jeg likt ganske dårlig. Og Bernhard Hval er veldig sær og litt krampaktig, synes jeg. Litt morsomt er det kanskje, men muligens ikke nok til å gidde å presse seg gjennom 500 sider med bann- og galskap.

Gammel 29-08-10, 21:14   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mista trua på LSCs etter Maskeblomstfamilien. Synes det ble, som bluen beskriver, sært og krampeaktig. Har ikke vurdert Bernhard Hvals forsnakkelser engang, på grunn av det.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:15   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmm, her må jeg følge med. Jeg er nemlig ikke SC-fan, men denne boka vekket interessen i hvertfall fra omtalen.

Men jeg er sånn som får totalangst av Elling, så kanskje det kan bli for mye for meg, rett og slett?

Gammel 29-08-10, 21:18   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har mista trua på LSCs etter Maskeblomstfamilien. Synes det ble, som bluen beskriver, sært og krampeaktig. Har ikke vurdert Bernhard Hvals forsnakkelser engang, på grunn av det.

Sant nok, jeg burde også kjent min begrensning her, altså.

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hmm, her må jeg følge med. Jeg er nemlig ikke SC-fan, men denne boka vekket interessen i hvertfall fra omtalen.

Men jeg er sånn som får totalangst av Elling, så kanskje det kan bli for mye for meg, rett og slett?

Jeg elsker Elling, og dette later definitivt til å være for mye for meg, i alle fall.

Gammel 29-08-10, 22:24   #7
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har truet meg gjennom Beatles og Bly. Det er ikke ofte jeg må true meg gjennom bøker altså, jeg sluker det meste. LSC er ikke min kopp te.

Ikke at dette egentlig hadde noe med tråden som sådan å gjøre, men jeg ble litt revet med kjente jeg. Hehe.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:28   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg har truet meg gjennom Beatles og Bly. Det er ikke ofte jeg må true meg gjennom bøker altså, jeg sluker det meste. LSC er ikke min kopp te.

Ikke at dette egentlig hadde noe med tråden som sådan å gjøre, men jeg ble litt revet med kjente jeg. Hehe.

Bidrar vel strengt tatt ikke jeg heller...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:29   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg elsker Elling, og dette later definitivt til å være for mye for meg, i alle fall.

Da høres det ut som om jeg kan lese alle andre bøker først, i hvertfall.

Gammel 20-09-11, 14:01   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg henter opp en ett år gammel tråd for å høre hva ståa er nå. Noen som likte den? Jeg har lest ca 20 sider, og er veldig usikker på om jeg skal fortsette. Jeg elsket Halvbroren, og den var jo også drøy i starten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 14:08   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg henter opp en ett år gammel tråd for å høre hva ståa er nå. Noen som likte den? Jeg har lest ca 20 sider, og er veldig usikker på om jeg skal fortsette. Jeg elsket Halvbroren, og den var jo også drøy i starten.

Jeg kom aldri lenger i Bernhard Hval enn til side 70.

Gammel 29-09-11, 00:57   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg kom aldri lenger i Bernhard Hval enn til side 70.

Jeg kom over halvveis, men den ble aldri bedre.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 07:29   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste hele og mannen må være spinn hakka gal. Boka er grei, men ikke en begivenhet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 09:58   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest den, og har blandete følelser. Jeg likte Beatles og Bly veldig godt, Halvbroren likeså, men Bernhard ble litt over the top for meg.

Gammel 29-09-11, 10:02   #15
leaht
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2011
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jammen Elling er vel Ingvar Ambjørnsen? Ikke Lars Saabye

Gammel 06-08-12, 15:52   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tok med denne som eneste bok på ferie. De første 300 sidene var kjedelige, så skjedde det mer og slutten ble så drøy at jeg sov dårlig et par netter. Boka la jeg igjen på hotellet. Jeg har lest Halvbroren og Maskeblomstfamilen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.