Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krisemaksimerer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 23:10   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krisemaksimerer du?

Jeg har alltid trodd at jeg var ganske fæl til å krisemaksimere og ha katastrofetanker om ting.

Men med litt fartstid på FP så ser jeg at jeg nok er ganske MYE mer laidback enn jeg trodde

Jeg er drillet til HMS tenking og bor på det som er ansett å være norges farligste arbeidsplass, med snart 4 små barn. Men her inne har jeg lært om farer jeg ikke ante eksisterte.
Som (for å ta den aller morsomste) at kjøkkenredskaper som har vært i kontakt med gnagere kastes og helst alle kjøkkenredskaper som ligner, kan ha vært i kontakt med eller kan minne om redskapen som hadde kontakt med gnageren.
Eller at mange ikke forlater huset med stekovnen på.
Eller at mat som har gått ut på dato, gjør at kjøleskapet bør saneres, eller helst kastes og byttes i et nytt.

Hvordan er det med deg, er du redd for virkelige og kanskje ikke fullt så virkelige farer?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:12   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krisemaksimerer du?

Jeg er nok som deg og fniser voldsomt bla. av dette utgått på dato-hysteriet.
Men - kjøkkenredskaper og gnagere? Hva har jeg gått glipp av nå?

Gammel 29-08-10, 23:13   #3
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

For å svare på spørsmålet ditt: JA. Jeg er desverre av den nervøse typen som er redd for ting som er helt unødvendig å være redd for. Jobber med saken...

Gammel 29-08-10, 23:13   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faktisk ikke i det hele tatt.
Går fra sovende barn i bilen, forlater huset med steikeovnen på, spiser mat som er gått ut på dato, og har av og til latt unger sitte på uten maks forsvarlig bilsikring. Jeg kommer mest sannsynlig til å brenne et visst sted.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:14   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kasta jeg ikke pølseklypa, men kokte og spritet den etter nærkontakt med gnageren som er nevnt i HI - - og dermed antar jeg at jeg ikke krisemaksimerer.

Nei - jeg anser meg selv som ganske så laidback, og gidder ikke sette igang kriseapparatet før jeg absolutt må. Svigerfar og svigerinne krisemaksimerer til gjengjeld for hele familien, så det er ganske gøy å hisse dem opp og lene seg tilbake for å se dem fly som hodeløse høner.

Gammel 29-08-10, 23:15   #6
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg krisemaksimerer ikke på områder som de nevnte; legger meg med tørketrommelen på, går utenfor stuedøra for å la hunden tisse mens jenta sover i senga si, og bryr meg lite om datostempling på mat, men bruker heller min egen nese.

Men når det gjelder jobb, boligsalg og sånt, og generelt alle områder hvor økonomi er involvert? Hjelpes...

Gammel 29-08-10, 23:15   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope.

Gammel 29-08-10, 23:16   #8
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

jeg og, ikke noe krise her i huset. Dog er jeg fæl til på bekymre meg for all slags ting spesiellt for mannen som kjører en del med bil og for jeg ikke tak i han på telefon eller han er sen da går fantasien... desverre..

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:17   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå kasta jeg ikke pølseklypa, men kokte og spritet den etter nærkontakt med gnageren som er nevnt i HI - - og dermed antar jeg at jeg ikke krisemaksimerer.

Nei - jeg anser meg selv som ganske så laidback, og gidder ikke sette igang kriseapparatet før jeg absolutt må. Svigerfar og svigerinne krisemaksimerer til gjengjeld for hele familien, så det er ganske gøy å hisse dem opp og lene seg tilbake for å se dem fly som hodeløse høner.

Åh, Inagh, nå lo jeg så fælt av innlegget ditt at prikken du fikk av meg ble bare tull!
( Det skulle stått: )

Gammel 29-08-10, 23:17   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor du på en kongekrabbefiskebåt, altså? :intrigued:

Jeg krisemaksimerer bare når jeg har grunn til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:21   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er langt mer bekymret for gærninger på internett enn det andre du nevner her.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:23   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg er langt mer bekymret for gærninger på internett enn det andre du nevner her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:23   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bor du på en kongekrabbefiskebåt, altså? :intrigued:

Jeg krisemaksimerer bare når jeg har grunn til det.

Busted!

Kongekrabbefiskebåter er det ikke så mange av i Norge altså
Og landbruket slår dessverre alle andre yrker på antall ulykker og dødsfall.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:24   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Steikeovnseksemplet melder seg, og nei - jeg er ikke hysterisk og krisemaksimerer ikke. Faktisk! Jeg er relaxed.

Gammel 29-08-10, 23:26   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er såpass relaxed at jeg en vakker dag sikkert får en kjempesmekk for ett eller annet kronidiotstunt

Gammel 29-08-10, 23:28   #16
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei. Jeg krisemaksimerer sjelden. Gidder ikke lage så masse drama. Jeg har en setning som jeg tar meg selv i å si, forbausende ofte "Det ordner seg". Det har nesten blitt et mantra. Og i de aller fleste tilfellene så har jeg helt rett, det ordner seg faktisk.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:31   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Nei. Jeg krisemaksimerer sjelden. Gidder ikke lage så masse drama. Jeg har en setning som jeg tar meg selv i å si, forbausende ofte "Det ordner seg". Det har nesten blitt et mantra. Og i de aller fleste tilfellene så har jeg helt rett, det ordner seg faktisk.

Det står faktisk det inni gifteringen min. På dialekt. For det gjør som regel det - ordner seg.

Gammel 29-08-10, 23:31   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ganske avslappet på de fleste områder, men er nok litt hysterisk når det kommer til dette med å gå fra elektriske ting som er i gang.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:31   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg krisemaksimerer av og til. Særlig når jeg har bruk for det. Fin måte å få av seg litt gruff på - for ikke å snakke om at jeg allerede har vært gjennom worst case scenario og er temmelig rolig når de andre småkakene kommer seilende.

Jeg krisemaksimerer mest inni meg, da. Ikke så mye outrert krisemaksimering herfra.

Gammel 29-08-10, 23:32   #20
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Snarere tvert i mot. Usikker på om det alltid er en god ting, egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.