Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krisemaksimerer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 11:09   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krisemaksimerer du?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, hvis den er kokt og desinfisert med sprit, og man fortsatt vil kaste den. Ikke bare krisemaksimering, egentlig, men fullstendig galskap.

Galskap, altså? Bra vi ikke overdriver.

Gammel 30-08-10, 11:09   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er igrunnen veldig hysterisk av meg. På enkelte ting. Blir verre om jeg er sliten.

Jeg er også slik. Jeg krisemaksimerer på en hel del ting, særlig ift sykdom og død.

Å la være å gå fra elektriske apparater igang, kaller ikke jeg å krisemaksimere. Det er å bruke sunn fornuft og følge de råd som er gitt. Å legge seg med tørketrommel på, kaller jeg å være dum, ikke at man lar være å krisemaksimere.

Sånn hygienisk sett tror jeg egentlig ikke at jeg krisemaksimerer selv om jeg foretrekker at vi har separate bøtter for rent vann, oppkast og gulvvask.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:10   #63
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Galskap, altså? Bra vi ikke overdriver.

Nei, det ville jeg aldri finne på

Gammel 30-08-10, 11:19   #64
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Langt i fra. Sambo mener jeg med hell kunne krisemaksimert litt oftere.

Jeg sier også "Det ordner seg". Og det gjør det jo som oftest.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:36   #65
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på å overdrive/være hysterisk og sunn fornuft.

Barna får være med i traktoren og jeg skrek i fistel til min svoger da han himlet med øynene fordi jeg forlangte at bakvinduet skulle være stengt når barna er med. Det er ikke å være hysterisk, det er å være realist. (det endte med at jeg plukket mine barn ut av traktoren og sa at han kunne leke med livet til sine egene, men at jeg ikke hadde noen å miste).

Jeg kan også flippe om gubben blir veldig sen ute, men det er heller ikke en veldig irrasjonell frykt, selv om jeg skulle ønske det.

Men å ha egen kjele til å koke mensbegeret i......
(mitt har aldri vært kokt )

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:53   #66
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg har likevel en greie med at jeg må ha nok mat hvis noe skulle skje. Løper jeg i ulendt terreng tar jeg alltid et par brødskiver med. Helt greit med beinbrudd etc. men jeg vil ikke ligge sulten mens jeg venter på hjelp. I går var jeg på tur og satte jeg meg nesten på en hoggorm da jeg skulle tisse. Den lå i hoggstilling nærmest mellom beina på meg da jeg ble oppmerksom på den, og jeg fant meg selvsagt et alternativt tissested. Jaja, tenkte jeg etterpå. Jeg hadde i hvert fall niste hvis den hadde bitt meg i klitten og jeg måtte ringt etter assistanse.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:02   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Nei. Jeg har likevel en greie med at jeg må ha nok mat hvis noe skulle skje. Løper jeg i ulendt terreng tar jeg alltid et par brødskiver med. Helt greit med beinbrudd etc. men jeg vil ikke ligge sulten mens jeg venter på hjelp. I går var jeg på tur og satte jeg meg nesten på en hoggorm da jeg skulle tisse. Den lå i hoggstilling nærmest mellom beina på meg da jeg ble oppmerksom på den, og jeg fant meg selvsagt et alternativt tissested. Jaja, tenkte jeg etterpå. Jeg hadde i hvert fall niste hvis den hadde bitt meg i klitten og jeg måtte ringt etter assistanse.

Det er virkelig en helt og fullstendig motsatt reaksjon av hva jeg hadde hatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:39   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz:

Gammel 30-08-10, 13:44   #69
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde i hvert fall niste hvis den hadde bitt meg i klitten og jeg måtte ringt etter assistanse.

Gammel 30-08-10, 13:56   #70
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg krisemaksimerer ikke så mye. En pølseklype brukt til å plukke opp feks en død mus (har ikke lest tråden) ville jeg kastet. Hadde gitt meg dårlig matlyst hver eneste gang jeg hadde tatt den frem. Mat utgått på dato derimot lukter jeg og smaker jeg meg frem om er brukenes eller ei. Ikke noe problem. Trørketrommel eller kaffetrakter ville jeg aldri gått fra mens de var i bruk, de to apparatene som forårsaker flest husbranner. Tror en brannmann kjapt ville bekreftet at det ikke var krisemaksimering.

Har også lest at det skjer mange arbeidsulykker innen landbruket, kanskje de burde krisemaksimere litt mer der da? Jeg mener, man kan jo bli for slepphendt også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:01   #71
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er laidback på mye.

De tingene jeg krisemaksimerer på er ofte av helt andre grunner enn flertallet. For eksempel: Jeg går ikke fra sovende barn i bil. Ikke fordi jeg er redd for at bilen skal eksplodere, men fordi de kan våkne og bli redde fordi de er alene.

Slik tenker jeg også. Jeg tror faktisk de ville blitt veldig redde alle tre om de våknet opp der alene. Spesielt minstemor som ville sittet fast i stolen og ikke en gang kommet seg løs. Hun ville kunne skreket så at hun mistet pusten, og ville sikkert blitt så redd at det ville sittet i lenge lenge. Horribelt å tenke på.

Til vanlig er jeg mer en problemløser. Forsøker å ordne alt til det beste, og finne løsninger på ting som måtte dukke opp. Ting går ofte inn på meg, og min overlevelsesteknikk har da vært hele livet å finne løsninger slik at jeg får det bedre inni meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:10   #72
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Har også lest at det skjer mange arbeidsulykker innen landbruket, kanskje de burde krisemaksimere litt mer der da? Jeg mener, man kan jo bli for slepphendt også.

Jupp, "skulle bare" er klassikeren.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:21   #73
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Dette skjer kun med Retz, folkens. KUN!

Gammel 30-08-10, 16:27   #74
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Når det gjelder de tingene du nevner i HI er jeg veeldig laid back.

Jeg krisemaksimerer mest inni meg og kan lett stille som kandidat til vervet som formann i Pessimistforeningen. Det positive er at jeg har en solid realitetsorientering, men jeg er veldig klar over at jeg med fordel kunne ta lettere på en del ting som gjelder meg selv og min egen livsanskuelse og jobber derfor med saken.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:31   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz da!

Gammel 30-08-10, 16:42   #76
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz! Der hadde jeg frika fullstendig ut.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.