Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Nede på bunnen i det mørke hav …

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 15:30   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nede på bunnen i det mørke hav …

...svømmer en gledesstrålende Acsa rundt!

I 1998 tok Ulvefar og jeg dykkerlappen, på Zanzibar. Vi dykket litt sør for Durban også. Sommeren 1999 dykket vi på Sørlandet. Våren 2000 ble jeg gravid med Storesøster. Sommeren 2000 sa bekkenet mitt takk for seg. Og det var det. Jeg prøvde såvidt en gang, men jeg hadde overhodet ikke rygg og bekken til å dykke. Og ti år med smerter gjør noe med tilliten til egen kropp, i tillegg til masse rare belastningsvondter og spenninger.

De siste par årene har jeg jobbet ganske målrettet med opptrening, og særlig det siste året. Mye kjernemuskelatur, og generelt litt bedre kondisjon. Nå er jeg på rehab på Gran Canaria, hvor jeg var i fjor på denne tiden også, og på en morgentur gikk det opp for meg at ti minutters rusling fra helsesenteret ligger et dykkesenter. Så i forrige uke var jeg hos legen og fikk "dive medical" og klarsignal for å dykke, og gjennomførte et oppfriskningskurs med et lite dykk på bare 3-9 meter, og fikk hjelp til å få på alt utstyr i vannet, ble testet i nødvendige ferdigheter osv. Veldig gøy, veldig spennende. Veldig bra tilrettelegging.

Og i går, så ble det båtdykk. Helt ordentlig, sammen med flere andre helt normale dykkere. Som den semi-krøplingen jeg er hadde jeg snakket ordentlig med sentersjefen på forhånd, og dykkeleder og hjelpemannskap var orientert. Jeg fikk sele med vektlommer i stedet for dykkebelte som sitter over korsrygg&bekken, jeg fikk hjelp av en svært sjarmerende australier med å få på meg vekt, bcd og tank mens jeg satt på kanten av dykkebåten uten å måtte reise meg med alt dette på. Og jeg klarte back roll ned i vannet - og så dykket vi fem stykker ned på et steinrev på 16 meters dyp. Det var tropiske fisk, det var havedderkopp som klatret på hånda mi, det var krabber som var helt annerledes enn krabber jeg har sett før - og fram fra en stein kom en blekksprut på ca en halv meter. Den sprutet forskrekket blekk på meg før den svømte lynraskt avgårde. Og jeg klarte det. Jeg klarte alt sammen. Å dykke i seg selv er jo en form for adrenalingreie - å puste under vann er jo litt naturstridig. Men den fysiske mestringsopplevelsen dette var, å kunne gjøre en fysisk ting helt som andre (når jeg først hadde kommet ned i vannet), det var helt magisk. Å kjenne på at jeg er så sterk at jeg på en god dag faktisk kan stole på kroppen min, at den virker! Vel oppe igjen fikk jeg hjelp til å få av utstyret mens jeg lå i vannet, og jeg skal ikke påstå jeg var spesielt grasiøs da jeg kravlet opp i båten igjen, men det gikk!

Nytt dykk på torsdag. Og til jul ønsker jeg meg Advanced Open Water-kurs i California...

Gammel 31-08-10, 15:33   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nede på bunnen i det mørke hav …

Herlig, du forteller så levende, jeg kan godt forestille meg at dette var en flott opplevelse! Og godt å kjenne at kroppen samarbeider litt også, krysser fingre for at du har mange flotte dykk foran deg fremover!

Gammel 31-08-10, 15:37   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg helt gåsehud, så flott Acsa! Og så tøff du er! Jeg har en indre drøm om å dykke, og ingen fysiske hindringer, men litt psykiske. Som barn leste jeg bok opp og ned og i mente om dykking, men som voksen har jeg ikke turt å ta det videre. Jeg får klaus av tanken på å være under vann.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 15:41   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Så bra! Gleden lyser av innlegget ditt.

Gammel 31-08-10, 15:45   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

(og jøss - jeg leser noe i Sportshjørnet )

Ja, det kunne like gjerne vært postet på andre fritidsunderfora og på helse, men pokker heller, det er ikke ofte jeg har anledning til å poste her inne så jeg grep sjansen!

Gammel 31-08-10, 15:51   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det var så jeg kunne se det hele for meg.

Gammel 31-08-10, 16:04   #7
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Så herlig lesning. Det må da bare være bra for bekkenet også dette så lenge du har den hjelpen for å ikke belaste.

Etter å ha lest det du skrev nå så var det nesten så jeg fikk lyst til å dykke, og jeg har vannskrekk...

Kos deg videre og tvi tvi på torsdag. Mistenker forresten at Ulvefar må leie inn hushjelp i USA for du må jo dykke

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:07   #8
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Å, så herlig da!!

Dykking ser utrolig spennende og artig ut. Kunne tenkt meg å prøvd, men er redd jeg får panikk under vann.

Lykke til videre!

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:08   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken herlig følelse det må være, Acsa! Gratulerer!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:09   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Så utrolig gøy!! Nå må du bare få deg et undervannkamera også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:12   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig bra!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:14   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

SÅ gøy!

Gammel 31-08-10, 16:16   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tøffa! Jeg har jo litt vannskrekk og synes dykking er litt skummelt, men jeg vet så godt at du elsker deg og har savnet det, og det at du nå er i stand til å gjøre er intet mindre enn rørende. Jeg er så stolt av deg!!!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:17   #14
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Så flott! Gratulerer med gjenomført!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:22   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Så utrolig gøy!! Nå må du bare få deg et undervannkamera også.

Jeg overtalte svigers til å kjøpe et hardført vanntett kamera med dykkehus til Ulvefar i disputasgave. Men det vi hadde bestilt var ikke tilgjengelig, skal lete videre.

Gammel 31-08-10, 16:28   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, og så utrolig gøy det høres ut!
Jeg har aldri dykket, men kanskje en gang?!

Bilder hadde vært noe ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:48   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er fantastisk tøff, Asca!
Det må være en utrolig følelse å mestre det.

Gammel 31-08-10, 18:20   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånne opplevelser, som man i utgangspunktet tror kanskje ikke man klarer pga vondter etc, er herlige!

Gammel 31-08-10, 20:59   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Takk, jeg bare hadde et stort behov for å dele, det boblet litt over her.

Gammel 31-08-10, 22:30   #20
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For et glad-innlegg! Det lyser glede av hvert eneste ord.
Og, vet du? Det synes det skal gjøre! Etter et tiår med dine vondter så fortjener du denne personlige seieren det dykket representerte. Nå ble jeg ble riktig så glad på dine vegne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.