|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Jeg har noen kyllinglår jeg må spise i dag. Restene av en pakke jeg åpnet i går, og da heiv jeg de i ovnen med div. rotgrønnsaker. Hva skal jeg gjøre med de i dag? Kjedelig med samme mat to dager på rad. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Jeg lagde noe veldig godt her om dagen med kokosmelk. Jeg husker ikke oppskriften nøyaktig for stod i en bok, men kyllinglårene skulle ihvertfall stekes først, også skulle sjalottløk og chilli oppi. Kokosmelken tilslutt. La det stå og godgjøre seg. Krydring husker jeg ikke, men tror ikke det var noe mer hokus pokus enn salt og pepper. Er sikkert mye annet god man kan ha oppi også
|
|
|
|
#3 |
|
Geek
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Om du har en Römertopf er jo mulighetene nesten uendelige.
dinaskjokken.blogspot.com Sist redigert av dinadina : 02-09-10 kl 16:22. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Takk for fine svar. Rømertopf har jeg (selvom jeg pleier å glemme det), så den kan jeg jo bruke. Skal prøve det med kokosmelk. Karrikrydder har de vel ikke på Kiwi (rekker ikke noe innvandrerbutikk desverre). Skal gi tilbakemelding i kveld. Storesøster har med seg verdens mest kresne barn hjem i dag, jeg pleier å safe med spaghetti når hun er med, men det hadde vi på mandag, så gidder ikke ha det en gang til |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Dette tar mer enn en time, men jeg tar det med likevel, sånn til senere bruk.
|
|
|
#6 |
|
Geek
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!
De har noe pose-greier som funker veldig bra.. det blir en veldig mild karri..
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Ja det skal forresten være en skvist lime oppi også
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Det ble ikke kylling gitt, Kiwi hadde ikke kokosmelk engang. Men det skal prøves i morgen! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Det er en sånn diger leirgryte man kan legge alt oppi og la stå i ovnen i en halv evighet: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!
Takk. Jeg har jo en sånn, den har stått ubrukt i skapet i årevis. Kanskje jeg skal prøve den til kyllinglår. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunt(ish) og godt med kyllinglår? Haster litt!Går det an å bruke en ildfast form i steden for denne Römertopf formen?
|
![]() |
|
|