|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Snille barn? Slemme barn?Kjernen i det jeg vil diskutere. Er barn som sover om natten, som oppfører seg på butikken, som kan kle på seg selv, som er trygge og tillitsfulle, eller leker godt med andre barn, god med dyra eller hundre andre ting man etterhvert lærer bare flaks? Er man bare heldig som forelder og har fått ved et Gud`s lykketreff barn som genetisk er små engler og sitter rolig i handlevogna uten å skrike?
Sist redigert av Floksa : 04-09-10 kl 10:43. Årsak: stokket om litt bare, så ikke poenget skulle drukte i snille spedbarn |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg tolker ikke "er h*n snill da" på samme måte som deg, |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snille barn? Slemme barn?Jeg tok aldri sånne spørsmål så inmari alvorlig og bokstavelig, og svarte at de var snille. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?
Nå var ikke egentlig poenget mitt spedbarn, men eldre barn.
|
|
|
|
#5 |
|
awesom
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Selvsagt har gode rutiner ekstremt mye og si. Men at enkelte barne er lettere en andre er vel ikke akkurat noe hemmelighet? Jeg har to barn som er som natt og dag, Tydligvis må jeg ha gjort noe rett, da lillebror følger de fleste normer uten å mukke, storebror derimot er mye mer krevende selv med de samme "kravene" som lillebror har.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Akkurat når det gjelder sovebarn eller ikke så tror jeg det er tilfeldigheter, jeg har gjort omtrent akkurat det samme med mine 2 barn og de er helt forskjellige når det gjelder soving.
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Jøsses, er du helt riktig, eller?
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, selvfølgelig kan man prøve det ene og andre |
|
|
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg har prøvd det meste på lillebror, og det som funker den ene dagen er slett ikke sikkert funker neste dag. Så det er ikke bare lett å finne denne mestringsstrategien gitt.
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Snuppa har aldri passet inn i definisjonen "snilt barn". Hun skrek som et uvær fra hun var nyfødt og til hun var 4 år. Det er ikke snuppa det er noe galt med. Vi som foreldre måtte lære oss hvordan vi skulle forholde oss til et barn som ikke påvirkes av normal barneoppdragelse. Det har vært mye tårer og frustrasjon involvert, men vi har funnet ut av det. Hun er fremdeles ikke av de enkleste, men vi har det bra i hverdagen nå. Hun er utrolig ressurssterk og har sosial kompetanse langt utover normalen for barn på sin alder.
|
|
|
|
#16 |
|
Tankefull
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Når gjelder spedbarn er det nok flaks ja.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Det er jo ingen som har alle knappene og alle løsningene, på alle situasjonene som oppstår. Ingen har det, alle river seg i håret, tidvis mange ganger hver dag. Men så finner man en knapp, en løsning, en metode, en rutine som løser opp i noe, også fungerer ting. Og da blir man (som i meg i allefall) ganske provosert når andre mener det bare er flaks og gode gener. For det er det ikke. Det er hard foreldrearbeid som ligger bak. Ikke flaks!
|
|
|
|
#18 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snille barn? Slemme barn?Eldstejenta her er ikke lett å ha med å gjøre alltid. Har alltid vært veldig sutrete og krever mye av oss som foreldre. Men hun er da ikke slem for det. Det er fullt mulig at jeg ikke er noen "god" forelder, men det er da underlig at de to andre ikke er sånn. Jeg har gått etter samme "malen på dem alle tre.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høh? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tankefull
|
Sv: Snille barn? Slemme barn?Ok, la oss si du er slank Floksa, og jeg er tykk.
|
![]() |
|
|