Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva for noe godt kan jeg lage av svinekjøtt?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 17:00   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva for noe godt kan jeg lage av svinekjøtt?

Har et fint stykke svin ytrefilet og er fantastiløs.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:00   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva for noe godt kan jeg lage av svinekjøtt?

Wok det sammen med masse grønnsaker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:01   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Strimle det, wok sammen med sjampinjong, kantareller, paprika, løk, sukkererter og gulrotstrimler.

Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og ei venninne pleier å marinere det i denne fantaaastiske marinaden, steke det og ha det i pitabrød sammen med hvitløksdressing eller rømme, masse grønnsaker og revet ost. :sulten:

Noen ganger har jeg ikke hatt tid til å la det ligge i marinaden, så jeg har bare stekt det sammen med den. Blir knallgodt det og. Det er jo egentlig en glaze, men den er aller best.

Gammel 04-09-10, 17:11   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svinegryte (oppskrift etter hukommelse)

Skjær kjøttet i biter og stek i smør og karri.
Tilsett vann og tomatpuré og la det småkoke en times tid. (Kanskje tilsette buljong?)
Spe med matfløte.

Serveres med salat og ris til.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:12   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og ei venninne pleier å marinere det i denne fantaaastiske marinaden, steke det og ha det i pitabrød sammen med hvitløksdressing eller rømme, masse grønnsaker og revet ost. :sulten:

Noen ganger har jeg ikke hatt tid til å la det ligge i marinaden, så jeg har bare stekt det sammen med den. Blir knallgodt det og. Det er jo egentlig en glaze, men den er aller best.

Det hørtes veldig godt ut, ja. Spørsmålet er om mannen klarer å finne den glazen i butikken da.

Wok har vi så ofte, så det blir litt for hverdags for Lørdag TM. Egentlig kunne jeg tenke meg å involvere kantarell.

Gammel 04-09-10, 17:13   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Svinegryte (oppskrift etter hukommelse)

Skjær kjøttet i biter og stek i smør og karri.
Tilsett vann og tomatpuré og la det småkoke en times tid. (Kanskje tilsette buljong?)
Spe med matfløte.

Serveres med salat og ris til.

Sånn vanlig gul (fiskebolle) karri, eller ekte indisk? Den retten der høres jo ut som kunne hatt kantareller i seg også.

Gammel 04-09-10, 17:14   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har den i så og si alle butkkker, så jeg tror nok du finner den. Den er både på flaske og på liten pakke. Jeg bruker 2 små pakker til ca. 500 gram svinekjøtt, mener jeg å huske. Kan holde med én også.

Gammel 04-09-10, 17:19   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Krydre kjøttet, rundstek i panna og inn i ovnen på 180 grader i 30 min. Stek opp det du har av grønnsaker, salt, pepper + litt worcestershiresaus, hiv oppi et par ss creme fraiche, litt fløte hvis du har, og et par gode skiver muggost. Det skal vi ha i kveld.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:20   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Sånn vanlig gul (fiskebolle) karri, eller ekte indisk? Den retten der høres jo ut som kunne hatt kantareller i seg også.

Vil tro du kan bruke all mulig slags karri, men det blir vel mer smak med den ekte.

Det er veldig godt med sopp i også. Egentlig kan man tilsette akkurat det man vil.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:23   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du skal lukse deg skikkelig:
http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12045686

Så lenge fileten ikke er for tynn vil denne oppskriften funke med ytrefilet også.
Server med potetbåter/baktpotet ol og steikt kanarell.

Gammel 04-09-10, 17:28   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hvis du skal lukse deg skikkelig:
http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12045686

Så lenge fileten ikke er for tynn vil denne oppskriften funke med ytrefilet også.
Server med potetbåter/baktpotet ol og steikt kanarell.

Den så god ut, får prøve den neste gang.

Nå er handleliste sendt avgårde og på den står kantareller, tomatpuré, matfløte og salatingredienser. Så da blir det en slags gryterett og så skal jeg prøve meg fram med karri i.

Gammel 04-09-10, 17:29   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj, det så godt ut, Blåbær! Plutselig ble lørdagspizzaen vår boring.

Gammel 07-09-10, 03:17   #14
dinadina
Geek

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
dinadina har et hav av muligheter foran seg
Standard

http://dinaskjokken.blogspot.com/201...ersk-svin.html
For de som har Römertopf

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.