|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Fortynnet
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderJeg syns ikke det var så heldig. Hadde jeg ikke vært så fast bestemt på å amme hadde nok "flaskemafiaen" fått ødelagt ammingen ved å skape usikkerhet rundt den første vektnedgangen etter fødselen, foreslå tillegg et par dager etter fødselen før melken kom igang osv. Jeg mener selvfølgelig ikke at helsepersonell skal oppføre seg slemt og utidig for å få folk til å amme, men utgangspunktet bør være å legge til rette for og oppmuntre til amming. Og der trengtes det virkelig en jobb. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander
Å ikke sikre barna skikkelig i bil er gjerne et valg, mens å ikke amme gjerne er noe man har prøvd og prøvd men ikke fått til. det er jo ikke sånn at mange foreldre der ute gråter og hikster frem ordene "Jeg har prøvd ALT, men jeg greier bare ikke å få festet bilstolen bakovervendt"
|
|
|
#63 |
|
Keep calm and trot on
Vel, sånn var det ikke for meg, jeg har kun møtt på en eneste helseperson som har villet være med på at 2 liters blodtap muligens kunne ha påvirket ammingen, og at grunnen til at jeg ikke fikk ammet muligens kunne være noe annet enn at jeg ikke prioriterte det høyt nokog ikke var motivert nok. Jeg tror ikke alle oppfatter det sånn, men de som gjør, må få lov til å uttrykke den følelsen.
|
|
|
#64 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderOnde, onde heksen som forsøker å få kvinner til å gi seg litt slack etter fødselen. Hun skulle blitt tvunget til å tilbringe en natt i sitt eget ammetilrettelagte sykehus med et sultent barn som ble tilbydt morsmelkserstatning før ammingen var ordentlig etablert.
|
|
|
#65 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderJa, men det er jo det som er så rart, at når det gjelder bilsikring så prøver man gjerne ikke en gang. Mtp at potensielle konsekvenser av dårlig bilsikring antagelig er større og mer alvorlige enn ved flaskemating, så burde det jo stått flere foreldre gråtene ved baksetene fordi de ikke får sikret barna bakovervendt. Men der kjennes det tydeligvis lite på?
|
|
|
|
#67 |
|
Keep calm and trot on
Ja, men, som nå, ikke uten at en hel del folk påstår at presset er overdrevet, at det kun er i vårt eget hode osv. Akkurat som dere gjør nå. Jeg syns det er fint at dere ikke opplevde ammepress, men dere aner ingenting om hva som foregikk på mitt rom på barsel, på ammepoliklinikken og på helsestasjonen, så dere må rett og slett akseptere at endel opplevde det som ganske brutalt.
|
|
|
#68 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderDet er veldig godt mulig at det var, både for deg og for mange andre. Det er ikke bra. Men å legge all skyld på Nylander slik noen gjør synes jeg er å ta mannen i stedet for ballen, jeg tipper at langt de fleste jordmødre og helsesøstre handler på bakgrunn av egen erfaring og utdannelse og ikke bare fordi noen har skrevet en bok som mange mødre har lest. Og da i tillegg lese alt som står i et intervju med vrangbrillene på synes jeg er å nedvurdere hennes kompetanse og alt det gode hun har vært med på å få gjennomført. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Keep calm and trot on
Helt sant. absolutt. Men jeg syns ikke dette var noe godt utsagn, rett og slett.
|
|
|
#70 |
|
This is normal!
|
Jeg håper det. Samtidig bør hun være så medievant at hun ber om å få lese igjennom intervjuet når det er ferdig. Hvis ikke, er det lett å tro at hun har sagt det akkurat slik det står der.
Dette er hovedpoenget mitt også.
|
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderJeg synes folk leser Nylander som fanden leser bibelen her, altså. Hun sier at man ikke skal forvente å se ut som Heidi Klum 4 uker etter fødsel nummer fire, men gi oss selv slækk og få litt slækk fra verden og mannen. Jaja, så sa hun 6 mnd, det var kanskje litt kort tid, men poenget var jo at de fleste av oss ikke er oss selv før det har gått litt tid. Man skal ikke forvente å skli inn i buksa man brukte rett før man ble gravid og det er greit, riktig og normalt.
|
|
|
#72 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderIrritert på meg selv over at jeg aldri slutter å irritere meg over den irriterende dama |
|
|
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Her datt jeg av lasset, kjenner jeg.
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderJeg syns også folk er vrange her. Utsagnet hennes er et svar på et press mange opplever om å se perfekte ut 4 uker etter fødselen.
|
|
|
#75 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderJeg reagerte også litt på utsagnet. For jeg synes det skal være raus mot. Raus med kona i i hvert fall seks måneder etter fødselen? "Vær så god, forsyn dere" liksom?
Missa.
|
|
|
|
#76 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Akkurat det opplevde jeg også, at nyfødtintensiven var så mye flinkere på amming enn barsel!
|
|
|
#77 |
|
Salt in the rainbow
|
Enig med dette, samtidig så var det tilslutt en sykepleier på NFI som endelig ba meg kutte ut amminga etter ukesvis (månedsvis) med gråt og frustrasjon. HS sin holdning til at jeg ikke ammet skal jeg ikke uttale meg om en gang...... |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Epikur
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderDet er nå pussig å bli så sint på Gro Nylander fordi det er så mye inkompetent personale på norske sykehus når det kommer til amming. Eller bli sint på Gro Nylander fordi helsesøstre, fastleger eller egne mødre sier mye rart.
|
|
|
#80 |
|
er her
|
Sv: Raust utsagn fra Gro NylanderNår utgangspunktet til artikkelen er:
Så passer svaret fint spør du meg.
|
|
![]() |