Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Raust utsagn fra Gro Nylander

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 23:23   #61
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg syns ikke det var så heldig. Hadde jeg ikke vært så fast bestemt på å amme hadde nok "flaskemafiaen" fått ødelagt ammingen ved å skape usikkerhet rundt den første vektnedgangen etter fødselen, foreslå tillegg et par dager etter fødselen før melken kom igang osv. Jeg mener selvfølgelig ikke at helsepersonell skal oppføre seg slemt og utidig for å få folk til å amme, men utgangspunktet bør være å legge til rette for og oppmuntre til amming. Og der trengtes det virkelig en jobb.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:28   #62
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det er rart at så mange hevder å ha bukket under for det som skal være massivt ammepress, samtidig er nokså immune mot oppfordringer om bakovervendt bilsikring? Begge deler handler jo om offentlige anbefalinger? Kan det ikke tenkes at man selv har høye forventninger til ammingen, og at fallhøyden dermed er større. Mens de færreste har forventninger til seg selv om bilsikrer?

Å ikke sikre barna skikkelig i bil er gjerne et valg, mens å ikke amme gjerne er noe man har prøvd og prøvd men ikke fått til. det er jo ikke sånn at mange foreldre der ute gråter og hikster frem ordene "Jeg har prøvd ALT, men jeg greier bare ikke å få festet bilstolen bakovervendt"
Jeg syns det blir helt rart å sammenlikne de to. Og jeg innser at flåsete kommentarer om GN's blæ-het har tatt fokuset helt vekk fra det som jeg iallefall reagerte på ved utsagnet, nemlig at jeg ikke syns det burde være nødvendig å presisere at menn må akseptere at kvinners kropp forandrer seg under et svangerskap, og iallefall at det ikke skulle være noen tidsfrist på det.

Gammel 06-09-10, 23:32   #63
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns forøvrig ammepoliti og ammemafia virker som noe som er voldsomt hauset opp. Jeg har ihvertfall nærmest opplevd det motsatte, at helsepersonell har vært mye kjappere ute med flaske enn de jeg selv var interessert i.

Og jeg kjenner folk som har gitt flaske uten å bli utsatt for massiv fordømmelse og hundsing også, faktisk.

Vel, sånn var det ikke for meg, jeg har kun møtt på en eneste helseperson som har villet være med på at 2 liters blodtap muligens kunne ha påvirket ammingen, og at grunnen til at jeg ikke fikk ammet muligens kunne være noe annet enn at jeg ikke prioriterte det høyt nokog ikke var motivert nok. Jeg tror ikke alle oppfatter det sånn, men de som gjør, må få lov til å uttrykke den følelsen.

Gammel 06-09-10, 23:40   #64
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Onde, onde heksen som forsøker å få kvinner til å gi seg litt slack etter fødselen. Hun skulle blitt tvunget til å tilbringe en natt i sitt eget ammetilrettelagte sykehus med et sultent barn som ble tilbydt morsmelkserstatning før ammingen var ordentlig etablert.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:42   #65
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det er jo det som er så rart, at når det gjelder bilsikring så prøver man gjerne ikke en gang. Mtp at potensielle konsekvenser av dårlig bilsikring antagelig er større og mer alvorlige enn ved flaskemating, så burde det jo stått flere foreldre gråtene ved baksetene fordi de ikke får sikret barna bakovervendt. Men der kjennes det tydeligvis lite på?

At det er verre å ikke få til ammingen tror hvertfall jeg har med egne forventninger å gjøre, vel så mye som ytre faktorer.

Da eldste ble født ble det pushet MME fra første sekund. Det var heldigvis bedre da minsten ble født, for jeg opplevde nyfødtintensiven som langt mer ammevennlig enn barselavdelingen.

Gammel 06-09-10, 23:43   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Vel, sånn var det ikke for meg, jeg har kun møtt på en Jeg tror ikke alle oppfatter det sånn, men de som gjør, må få lov til å uttrykke den følelsen.

Ja men det gjør de jo også, rett som det er.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 07:41   #67
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja men det gjør de jo også, rett som det er.

Ja, men, som nå, ikke uten at en hel del folk påstår at presset er overdrevet, at det kun er i vårt eget hode osv. Akkurat som dere gjør nå. Jeg syns det er fint at dere ikke opplevde ammepress, men dere aner ingenting om hva som foregikk på mitt rom på barsel, på ammepoliklinikken og på helsestasjonen, så dere må rett og slett akseptere at endel opplevde det som ganske brutalt.

Gammel 07-09-10, 08:28   #68
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Det er veldig godt mulig at det var, både for deg og for mange andre. Det er ikke bra. Men å legge all skyld på Nylander slik noen gjør synes jeg er å ta mannen i stedet for ballen, jeg tipper at langt de fleste jordmødre og helsesøstre handler på bakgrunn av egen erfaring og utdannelse og ikke bare fordi noen har skrevet en bok som mange mødre har lest. Og da i tillegg lese alt som står i et intervju med vrangbrillene på synes jeg er å nedvurdere hennes kompetanse og alt det gode hun har vært med på å få gjennomført.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:01   #69
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Det er veldig godt mulig at det var, både for deg og for mange andre. Det er ikke bra. Men å legge all skyld på Nylander slik noen gjør synes jeg er å ta mannen i stedet for ballen, jeg tipper at langt de fleste jordmødre og helsesøstre handler på bakgrunn av egen erfaring og utdannelse og ikke bare fordi noen har skrevet en bok som mange mødre har lest. Og da i tillegg lese alt som står i et intervju med vrangbrillene på synes jeg er å nedvurdere hennes kompetanse og alt det gode hun har vært med på å få gjennomført.

Helt sant. absolutt. Men jeg syns ikke dette var noe godt utsagn, rett og slett.

Gammel 07-09-10, 09:16   #70
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg har null tiltro til journalister generelt, så jeg antar at de har feilsitert henne.

Jeg håper det. Samtidig bør hun være så medievant at hun ber om å få lese igjennom intervjuet når det er ferdig. Hvis ikke, er det lett å tro at hun har sagt det akkurat slik det står der.

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Og jeg innser at flåsete kommentarer om GN's blæ-het har tatt fokuset helt vekk fra det som jeg iallefall reagerte på ved utsagnet, nemlig at jeg ikke syns det burde være nødvendig å presisere at menn må akseptere at kvinners kropp forandrer seg under et svangerskap, og iallefall at det ikke skulle være noen tidsfrist på det.

Dette er hovedpoenget mitt også.

Gammel 07-09-10, 09:23   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes folk leser Nylander som fanden leser bibelen her, altså. Hun sier at man ikke skal forvente å se ut som Heidi Klum 4 uker etter fødsel nummer fire, men gi oss selv slækk og få litt slækk fra verden og mannen. Jaja, så sa hun 6 mnd, det var kanskje litt kort tid, men poenget var jo at de fleste av oss ikke er oss selv før det har gått litt tid. Man skal ikke forvente å skli inn i buksa man brukte rett før man ble gravid og det er greit, riktig og normalt.

Jeg tror det er helt nødvendig å presisere at man ikke ser ut helt som før, særlig i et samfunn der det er så om å gjøre å se ut som en MILF, som om man er 17 eller bare skal være peeeeen, og folk har så store problemer med å akseptere egne og andres kropper når de signaliserer levd liv.

Jeg synes det er helt sykelig å skulle se ut som da jeg var 18 etter flere graviditeter og ammeperioder.

Hvis jeg sier det som Nylander sier med Missas ord blir det sikkert mer spiselig:

Når man er gravid, blir man litt tjukk.

Gammel 07-09-10, 09:40   #72
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Irritert på meg selv over at jeg aldri slutter å irritere meg over den irriterende dama

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:18   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at så mange hevder å ha bukket under for det som skal være massivt ammepress, samtidig er nokså immune mot oppfordringer om bakovervendt bilsikring? Begge deler handler jo om offentlige anbefalinger? Kan det ikke tenkes at man selv har høye forventninger til ammingen, og at fallhøyden dermed er større. Mens de færreste har forventninger til seg selv om bilsikrer?

Her datt jeg av lasset, kjenner jeg.

Å bruke bakovervendt sete kan alle klare.
Å amme kan ikke alle klare.

Jeg har hatt stor nytte av GN's bøker generelt, men må det være enten-eller, liksom?

Jeg verken elsker eller hater dama. Jeg erkjenner at hun har gjort et stort stykke arbeid for ammingen, og det er sannelig ikke noe å kimse av.

Likevel er vel heller ikke hun Gud, og jeg synes hun av og til er både uforsvarlig bastant samtidig som hun er litt komisk gammelmodig.

Setningen "alle har nok melk" i en av hennes bøker fucka opp rimelig mye for meg, ihvertfall.

Selvfølgelig må jeg ta ansvar for at jeg utsatte innføring av tillegg altfor sent - samtidig er man usansynlig sårbar som førstegangsmor uten egne erfaringer og bare andres råd å støtte seg til.

Det må være lov å ha følelser rundt dette med ammetematikken, altså. Å ikke kunne gi barnet sitt nok næring når Den Største Eksperten I Hele Landet sier at alle har nok melk er relativt traumatisk.

Gammel 07-09-10, 10:24   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også folk er vrange her. Utsagnet hennes er et svar på et press mange opplever om å se perfekte ut 4 uker etter fødselen.

Gammel 07-09-10, 10:39   #75
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerte også litt på utsagnet. For jeg synes det skal være raus mot. Raus med kona i i hvert fall seks måneder etter fødselen? "Vær så god, forsyn dere" liksom?

Ellers synes jeg det siste innlegget til Mim var bra.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Når man er gravid, blir man litt tjukk.

Missa. Perfekt oppsummert.

Gammel 07-09-10, 11:19   #76
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Det var heldigvis bedre da minsten ble født, for jeg opplevde nyfødtintensiven som langt mer ammevennlig enn barselavdelingen.

Akkurat det opplevde jeg også, at nyfødtintensiven var så mye flinkere på amming enn barsel!
Med nr 1 så var det mye gråt, såre brystvorter og vanskelig nyfødt. Jordmødrene og barnepleierene føyk inn og ut av døren, forskjellige råd og en hormonell førstegangsfødene med skuldrene under haken.

Med nr 2 var vi innlagt på nyfødtintensiven, og det var noe helt annet!
De var så avslappet og rolige, de var oppdaterte og jeg fikk hjelp på en helt annen måte! De fleste som jobbet der var sykepleiere med videreutdannelse, og kanskje det ikke er like mye "amme-propaganda" som ved en barnepleier/jordmorutdannelse? Det virket iallefall som de hadde den nødvendige kunnskapen, uten at det ble press og stress.

Ang hovedinnelegget så stusser jeg litt ja, men gidder ikke gjøre meg vanskelig, jeg forstår jo hva Gro Nylander mener.

Gammel 07-09-10, 11:41   #77
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silje sol, her.

Akkurat det opplevde jeg også, at nyfødtintensiven var så mye flinkere på amming enn barsel!
Med nr 1 så var det mye gråt, såre brystvorter og vanskelig nyfødt. Jordmødrene og barnepleierene føyk inn og ut av døren, forskjellige råd og en hormonell førstegangsfødene med skuldrene under haken.

Med nr 2 var vi innlagt på nyfødtintensiven, og det var noe helt annet!
De var så avslappet og rolige, de var oppdaterte og jeg fikk hjelp på en helt annen måte! De fleste som jobbet der var sykepleiere med videreutdannelse, og kanskje det ikke er like mye "amme-propaganda" som ved en barnepleier/jordmorutdannelse? Det virket iallefall som de hadde den nødvendige kunnskapen, uten at det ble press og stress.

Ang hovedinnelegget så stusser jeg litt ja, men gidder ikke gjøre meg vanskelig, jeg forstår jo hva Gro Nylander mener.

Enig med dette, samtidig så var det tilslutt en sykepleier på NFI som endelig ba meg kutte ut amminga etter ukesvis (månedsvis) med gråt og frustrasjon. HS sin holdning til at jeg ikke ammet skal jeg ikke uttale meg om en gang......

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:55   #78
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nå pussig å bli så sint på Gro Nylander fordi det er så mye inkompetent personale på norske sykehus når det kommer til amming. Eller bli sint på Gro Nylander fordi helsesøstre, fastleger eller egne mødre sier mye rart.

GN har gjort en kjempeinnsats for å øke andelen mødre som ammer i Norge og fortjener all honnør for det. At hun kanskje ikke er tidenes pedagog og har gitt en del Flinke Jenter komplekser er jo dumt, men det er en pølse i slaktetiden, spør du meg. Flinke Jenter får nå komplekser og vondt i samvittigheten og skyldfølelsen og stiller høye krav til seg selv uansett hva en lege på Riksen skulle si.

Nei, skal man sable noen for amming, så bør man ta kjipakjerringene på barselavdelingene som ikke kan enes om råd, kniper i brystvortene og sier at dette aldri vil gå bra, fastleger som vil fikse infeksjoner med olivenolje og alle mødrene som gir elendige kjerringråd.

Det som GN kanskje har formidlet litt dårlig er at det er slitsomt å amme, det tar mye tid, det gjør faktisk vondt i starten, det er ikke lett og det er ikke alltid slik at det bare er å legge babyen til og så er alt bare bliss.

Gammel 07-09-10, 11:56   #79
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim:

Gammel 07-09-10, 12:01   #80
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Når utgangspunktet til artikkelen er:

Sitat:

Ifølge en undersøkelse NRK Puls har utført sammen med Landsgruppen av helsesøstre, tror nærmere 70 prosent av nye mammaer at de skal bli sitt gamle jeg bare noen få måneder etter fødsel

Så passer svaret fint spør du meg.

Og som Mim sier, man blir litt tjukk når man er gravid.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.