Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gikk du på slang da du var liten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gikk du på slang?
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og jeg gjør det den dag i dag 4 2,61%
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og har sluttet med det nå 54 35,29%
Ja, gjorde det et par ganger 63 41,18%
Nei, det gjorde jeg aldri. 23 15,03%
Nei, jeg gjorde det ikke som barn, bare som voksen 2 1,31%
Nei, og jeg pleide å skyte med hagle etter de barna som gjorde slikt 1 0,65%
Ja, og jeg hadde med meg en hel bande og raserte også 1 0,65%
Nei, jeg visste ikke hva det var 0 0%
Ja, alle andre gjorde jo det, så da måtte jeg også 11 7,19%
Makan! Dette var rotete alternativer 6 3,92%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 19:16   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gikk du på slang da du var liten?

De har for øvrig kirsebær også. De er så gode så.

Gammel 07-09-10, 19:22   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånnn er det med kirsebær. De er både fæle og gode.

Gammel 07-09-10, 19:23   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei nei nei!

Jeg gjorde aldri noe som helst overlagt galt i heleste verden faktisk. Jeg var utrolig tvangspreget snill.

Gammel 07-09-10, 19:23   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi gikk på slang, flere sammen. Hos en slektning på morelljakt, hos naboer litt lengre borte. Det mest spennende var hos den damen (som vi kjente) som løp etter oss i BH med et eller annet i hånda samtidig som hun skreik frenetisk. Og hos den gamle damen som vi hadde hørt rykter om at ble forferdelig sint og hadde slått et barn en gang. Men der turde vi nesten ikke.
Og en gang, på morellslang, så spiste jeg så mye at jeg bæsjet på meg og måtte gå veldig rart hjem med fetteren min halvdau av latter ved siden av meg. Jeg blir minnet på den episoden ganske ofte i familieselskaper.
Jeg tror foreldrene våre visste godt at vi gikk på slang, men ikke akkurat når. Og de fikk tilbakemeldinger hvis vi hadde ødelagt en grein eller noe og de visste at det var oss, vi var nok litt for mange noen ganger. Jeg fikk alltid klar beskjed om at det ikke var greit, at man ikke skulle stjele, at man kunne ta frukt som hang utenfor, at man måtte være forsiktig med greiner og busker og blomsterbed. Men det var jo fryktelig spennende i en viss alder, vi var ikke så gamle. De gikk unger fra andre nabolag på slang hos oss, og noen ganger lå jeg på vakt for å ta dem på fersken. De tok de kjempegode blå plommene våre, skal vite.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:30   #25
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gikk på slang en del ganger, ja. Jeg husker spesielt godt da jeg gikk på epleslang med ei venninne som hadde mer radikale foreldre enn meg (for å si det mildt). De ble veldig glade og lagde eplekake og greier, og oppfordret oss til å gjøre det mer. Jeg hadde en jakke med hull i foret, og vi fyllte den helt opp med epler. Akkurat som om ingen skulle se hva det var, der jeg gikk rundt som en boblete variant av michelin-mannen.

En annen gang fikk vi skrupler og ringte på og spurte om vi kunne få ta. Og det fikk vi.

Gammel 07-09-10, 19:48   #26
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi hade en periode der det var fryktelig spennende. Vi var også sånne drittunger som ringte på dører og stakk av. Sneik oss på tomter, husker det gjaldt å løpe gjonnom flest hager uten å bli oppdaget.

Disse turene ble dog slutt på tvert da en gal gubbe skøt etter oss med salthagl. Etter det turte vi ikke mer.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:58   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Maaaaaaange ganger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:00   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt skuffet over at ingen har svart dette kjenner jeg:

Sitat:

Ja, det gjorde jeg jevnlig, og jeg gjør det den dag i dag

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:12   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Et par ganger gjorde vi det vel, men all den tid vi hadde besteforeldre i nabohuset som fritt lot oss plukke rips, solbær, stikkelsbær og rabarbra, og en annen nabo som lot oss plukke plommer og epler og pærer og alt av bær der også (de pleide tom henvise andre som kom på slang til de plommetrærene som var modne, ikke novemberplommer i august...) så var ikke behovet så stort akkurat... mer sånn i så fall fordi vi var et sted der det var noe fristende bær langs veien, samt epletærene på ei utmark vi pleide leke på.

Gammel 07-09-10, 20:25   #30
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Gjekk på slang då eg var yngre. Måtte jo ivareta familietradisjonane
Var ein galning der mammaen min og hennar venner/søsken gjekk på slang som ungar. Der gjekk me og. Og akkurat som far i huset sprang etter dei med hagle, så gjorde sønnen hans det med oss. Dæven kor fort me kunne springa ( han traff aldri nokon )

Gammel 07-09-10, 20:49   #31
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk på slang hver eneste høst da jeg var barn, og til jeg ble 13-14 år gammel. Det var skikkelig gøy og spennende!

Jeg har selvsagt oppfordret mine barn til å gå på slang når de har kjedet seg, men de, spesielt hun yngste kunne nok aldri i verden funnet på noe sånt. Noe mer snusfornuftig menneske har jeg aldri vært borti før. "SÅNT driver ikke JEG med!" slår hun bestemt fast når jeg foreslår slang.

Nei nei..da så.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:50   #32
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Ett par ganger var jeg på eple slang ja. Men synes faktisk ikke det var så morro....(kjip da jeg var yngre??)

Gammel 07-09-10, 20:50   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjorde jeg ikke.

Gammel 07-09-10, 20:57   #34
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jada, mange ganger. Men aldri alene, det var jeg for feig til. Var forøvrig alltid nervøs for å bli tatt, og hadde litt dårlig samvittighet. Sluttet vel en gang i løpet av tidlige tenår, og oppfordrer ikke akkurat ungene til å gå på slang i dag.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:09   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var ikke alle redd for å bli tatt og nervøs?

Jeg tror det altså. Det var litt av poenget.

Gammel 07-09-10, 21:10   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Og noen går fortsatt på slang.

Jeg syns ikke det er gøy lengre. Jeg trenger fortsatt spenning og redsel og slikt, men jeg tror ikke jeg kan få det av å gå på slang i dag.

Gammel 07-09-10, 21:11   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Var ikke alle redd for å bli tatt og nervøs?

Jeg tror det altså. Det var litt av poenget.

Ja, det var ihvertfall ikke mangel på tilgang på frukt som gjorde det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:17   #38
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forsynt meg av andres frukt, noen ganger som ramp, men som oftest fordi det var så fristende.

I dag har jeg invitasjon til å forsyne meg av en kollegas frukthage. Da er det kanskje ikke slang lenger?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:17   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjorde jeg aldri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:24   #40
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg var med noen ganger, men var så redd for å bli tatt at jeg hadde ikke nærver til å være med mange ganger. Foreseten så var det jo forbudt :snusfornuftigsombarn:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.