Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 09:51   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Barnehagen har åpent fra 07.30 til 16.30. Det hadde funket greit med 8-16 jobb. Men jeg leverer og gubben henter, så poden er i barnehagen fra ca 9.30 til 14.45-15. Gubben har fleksitid, så han kunne både levert og hentet om vi ønsket det.

Gammel 09-09-10, 09:52   #22
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Åpningstid fra 07:30-17.00. Ikke noe problem med full jobb, begge har fleksitid.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:52   #23
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var vel spørsmålet om det lot seg gjøre å kombinere full jobb med eneansvar for henting og bringing. Vi har også klart oss bra, bare så det er sagt, men det er fordi vi har vært to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:53   #24
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har barnehagene her åpent fra 7-17, så det hadde gått. Da jeg hadde barnehagebarn og lang arbeidsreise var det 7.30-17, det gikk akkurat såvidt, med mye stress. Jeg var avhengig av bil, for å vente noen minutter på neste tog veltet hele skjemaet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:53   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det åpent fra 06.45 - 17.00.
Så det skal gå bra ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:57   #26
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

7.30 til 17 med 35 minutters reisevei hvis det klaffer med T-banen, så det hadde vært tight uten fleksitid ja. Spesiellt med Oslo Sporveiers fantastiske pålitelighet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:03   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke klart det hvis jeg hadde hatt eneansvaret og null fleksibilitet. Nå har jeg full flex og en mann, så da går det bra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:10   #28
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nesten. Jeg både leverer og henter, og i teorien er det bare et kvarters kjøring fra barnehage til jobb, og barnehagen er åpen fra 7.30 til 17.00. Hjem går det fint - men jeg kommer stort sett alltid for sent på jobb pga kø, det kan ta opptil en time om morgenen. Heldigvis har jeg snill sjef, så det ordner seg

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:11   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nå som vi er to om det, så fungerer det helt fint.
Barnehagen har åpent fra 7.15-16.30.
Vi henter og leverer med god margin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:12   #30
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vår barnehage er åpen fra 0730 til 1630. Det går veldig fint, ca 5 min å kjøre til jobb fra barnehagen for både meg og mannen.

Gammel 09-09-10, 10:15   #31
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen vår har åpent 06:30-17:00, og jeg forstår at vi er veldig heldige. I tillegg har jeg kort reisevei mellom jobb og barnehage så det går bare fint.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:16   #32
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår barnehage er åpen fra 7:30 til 17 og det funker kjempefint dersom man har en arbeidstid som passer med åpningstiden, men i øyeblikket snuser jeg på en jobb hvor jeg sannsynligvis må være til stede kl 8 hver morgen og da sliter jeg med levering. Dersom alt går på skinner med levering kan jeg være ute av barnehagen kl 7:40 og hvis bussen kommer med en gang så kan jeg rekke jobben.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:16   #33
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har pendlerbarnehage, så den er åpen fra 6.45-17.15.

Likevel skulle det nok holdt hardt om jeg skulle greid det uten fleksitid, med 8 timers ordinær arbeidsdag og ca. 1,5 times reise hver vei. Med de ordningene jeg har nå, hadde det nok gått greit, men blitt lange dager. For mannen hadde det gått fint.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:18   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 07:30–16:30. Jeg hadde rukket både henting og levering med et nødskrik hvis jeg hadde vært alene og hatt en jobb med fast arbeidstid.

Nå er barnehagen vår en bedriftsbarnehage, og alle (tror jeg?) de ansatte i bedriftene har fleksitid, så barnehagen vår er godt tilpasset foreldrenes arbeidstid. Jeg har i alle fall aldri hørt noen klage over det motsatte. Det er få som leverer før kl. 8 om morgenen og det er få barn igjen kl. 16:30, så jeg antar at det er greit for de fleste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:21   #35
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vår barnehage er åpen fra 07 -17 - men dette er på øvre romerike, og jeg jobber i Oslo.

Det hadde gått med et nødskrik. Slengt fra meg lillebror kl 0700 - løpt til toget og kommet tilbake med toget kl 1635.(som jo oftest er litt eller mye forsinka.)

Men vi synes 07 til 1630 er for lange dager - og heldigvis er vi to om det.
Han leveres omtrent halv åtte, og hentes halv fire.

Jeg henter tre dager i uka, og slutter da en times tid før normalt.

Gammel 09-09-10, 10:23   #36
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nå har vi ikke plass ennå, men av de barnehagene vi har søkt oss til har den ene åpent fra 06.30 til 18.30, resten fra 07.00 til 17.00. For min del går det greit uansett, vår bolig og de fleste barnehagene befinner seg innenfor en radius på maks et par kilometer fra mitt arbeidssted. Mannen derimot pendler en time hver vei og kommer ikke til å rekke verken levering eller henting, bortsett fra i den ene barnehagen. Han har vanligvis fleksibel arbeidstid, men han får uansett ikke både hentet og levert om han skal jobbe full dag. Han jobber allerede en del på kveldstid også, så han kan ikke dele opp dagen mye mer heller.

Vi kommer antakelig til å jobbe litt mindre begge to en periode så Pjotten slipper så lange dager. Mannen har mulighet til å ta hjemmekontor nå og da, slik at han både får hentet og levert. Min arbeidstid tilsier ellers levering ca. 07.45 og henting 16.15, men jeg har av og til mulighet til å levere seinere eller hente før.

Gammel 09-09-10, 10:24   #37
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Barnehagen til gutta har åpent fra 7-16.30

Dette var et problem for meg da jeg jobbet i butikk siden jeg da sluttet 16.30 på jobb, men fikk da gå kl.16 i stedenfor (fikk jo ikke all verdens vakter da).
Etter å ha vært på jobbjakt leeeenge har jeg nå arbeidstid fra 7.30-15.30 og har ikke noe problem i forhold til barnehagen.
Mannen sin jobb er ikke forenelig med noen ting når han ikke er hjemme

Gammel 09-09-10, 10:30   #38
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det går fint for oss. Barnehagen har åpent fra 07.30 til 17. Jeg jobber 5 minutters gange fra barnehagen, så jeg er heldig stilt i så måte. Mannen bruker 30-40 min til jobb, og vi veksler på å hente og levere.

Gammel 09-09-10, 10:30   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet faktisk ikke når barnehagen åpner. Vi har aldri utfordret åpningstiden i den enden av dagen, for å si det forsiktig. Tror den er åpen fra 7 til 17. Jeg bruker 45 minutter hver vei, dvs. halvannen times reisetid hver dag, og jobber 7 timer og 45 minutter om dagen fra september til mai. Følgelig kunne jeg i teorien hatt full dag og både levert og hentet. Det ville imidlertid ikke vært aktuelt med nesten 10 timers barnehagedager, så hvis jeg var alene med barna måtte jeg enten ha tatt igjen noe arbeidstid hjemme om kvelden eller fått meg jobb i nærområdet.

Slik det er i dag, leveres de litt før halv ni og hentes rundt halv fem.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:34   #40
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi måtte bytte barnehage nettopp pga. åpningstidene. I fjor gikk begge guttene mine i en barnehage som åpnet 7:30 og stengte 16:30. Det var såvidt det holdt for meg som jobber 8-16, med reisetid som kan inneholde køkjøring osv.
I år begynte eldstemann på skolen, og jeg hadde ikke rukket å hente to steder. Eller jeg kunne kanskje rukket det, ettersom SFO har utvidet åpningstid, men jeg syntes det ble så stress, så vi valgte å overføre minsten til en barnehage nærmere skolen og med åpningstid fra 6:45 - 17:00.
Så nå kan jeg faktisk handle på butikken før jeg henter ungene og sånt, det er litt deilig. Slipper det stresset med å rekke fram i tide.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.