|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen har åpent fra 07.30 til 16.30. Det hadde funket greit med 8-16 jobb. Men jeg leverer og gubben henter, så poden er i barnehagen fra ca 9.30 til 14.45-15. Gubben har fleksitid, så han kunne både levert og hentet om vi ønsket det.
|
|
|
|
#22 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpningstid fra 07:30-17.00. Ikke noe problem med full jobb, begge har fleksitid. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nå var vel spørsmålet om det lot seg gjøre å kombinere full jobb med eneansvar for henting og bringing. Vi har også klart oss bra, bare så det er sagt, men det er fordi vi har vært to. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nå har barnehagene her åpent fra 7-17, så det hadde gått. Da jeg hadde barnehagebarn og lang arbeidsreise var det 7.30-17, det gikk akkurat såvidt, med mye stress. Jeg var avhengig av bil, for å vente noen minutter på neste tog veltet hele skjemaet.
|
|
|
#26 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?7.30 til 17 med 35 minutters reisevei hvis det klaffer med T-banen, så det hadde vært tight uten fleksitid ja. Spesiellt med Oslo Sporveiers fantastiske pålitelighet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Hadde ikke klart det hvis jeg hadde hatt eneansvaret og null fleksibilitet. Nå har jeg full flex og en mann, så da går det bra. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nesten. Jeg både leverer og henter, og i teorien er det bare et kvarters kjøring fra barnehage til jobb, og barnehagen er åpen fra 7.30 til 17.00. Hjem går det fint - men jeg kommer stort sett alltid for sent på jobb pga kø, det kan ta opptil en time om morgenen. Heldigvis har jeg snill sjef, så det ordner seg |
|
|
|
|
|
#30 |
|
I farta!!
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra 0730 til 1630. Det går veldig fint, ca 5 min å kjøre til jobb fra barnehagen for både meg og mannen.
|
|
|
#31 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen vår har åpent 06:30-17:00, og jeg forstår at vi er veldig heldige. I tillegg har jeg kort reisevei mellom jobb og barnehage så det går bare fint.
|
|
|
|
#32 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra 7:30 til 17 og det funker kjempefint dersom man har en arbeidstid som passer med åpningstiden, men i øyeblikket snuser jeg på en jobb hvor jeg sannsynligvis må være til stede kl 8 hver morgen og da sliter jeg med levering. Dersom alt går på skinner med levering kan jeg være ute av barnehagen kl 7:40 og hvis bussen kommer med en gang så kan jeg rekke jobben. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
geskjeftig
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vi har pendlerbarnehage, så den er åpen fra 6.45-17.15.
|
|
|
#34 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen vår er åpen fra 07:30–16:30. Jeg hadde rukket både henting og levering med et nødskrik hvis jeg hadde vært alene og hatt en jobb med fast arbeidstid. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Off the map.
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra 07 -17 - men dette er på øvre romerike, og jeg jobber i Oslo.
|
|
|
#36 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nå har vi ikke plass ennå, men av de barnehagene vi har søkt oss til har den ene åpent fra 06.30 til 18.30, resten fra 07.00 til 17.00. For min del går det greit uansett, vår bolig og de fleste barnehagene befinner seg innenfor en radius på maks et par kilometer fra mitt arbeidssted. Mannen derimot pendler en time hver vei og kommer ikke til å rekke verken levering eller henting, bortsett fra i den ene barnehagen. Han har vanligvis fleksibel arbeidstid, men han får uansett ikke både hentet og levert om han skal jobbe full dag. Han jobber allerede en del på kveldstid også, så han kan ikke dele opp dagen mye mer heller.
|
|
|
|
#37 |
|
bits and pieces
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen til gutta har åpent fra 7-16.30
|
|
|
|
#38 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Det går fint for oss. Barnehagen har åpent fra 07.30 til 17. Jeg jobber 5 minutters gange fra barnehagen, så jeg er heldig stilt i så måte. Mannen bruker 30-40 min til jobb, og vi veksler på å hente og levere.
|
|
|
#39 |
|
intro
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Jeg vet faktisk ikke når barnehagen åpner.
|
|
|
|
#40 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vi måtte bytte barnehage nettopp pga. åpningstidene. I fjor gikk begge guttene mine i en barnehage som åpnet 7:30 og stengte 16:30. Det var såvidt det holdt for meg som jobber 8-16, med reisetid som kan inneholde køkjøring osv.
|
![]() |
|
|