Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva og hvordan skriver vi navnene på dørskiltet?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 09:30   #61
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva og hvordan skriver vi navnene på dørskiltet?

Hvis vi hadde hatt fire linjer til rådighet, som du skriver dere har, ville jeg hatt navnene loddrett under hverandre. Slik, uten etternavnet i bunnen, i rekkelføge etter alder:

Lillesøster
Storebror
Mei
Meimannen

(Hvorfor skal dere ta bort det dere har? Det er jo så fint? )

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:32   #62
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja, sånn som Nessie sa. Bare begynne med den yngste.

Gammel 07-09-10, 09:35   #63
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå har ikke jeg giddet å lese tråden.
Men slik har vi det:

Mannen, Trulte,
Tuppa, Tassen og Spiren

:bidrar:

Gammel 07-09-10, 12:04   #64
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Her bor Mei og hun er grei." Glem røkla.

Gammel 07-09-10, 12:20   #65
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder også på med dørskilt, og håper jeg kan stille et spørsmål i denne tråden. La oss si jeg heter Olsen og han Hansen. Ungene heter Olsen Hansen.

På dørskiltet:

Her bor fam Olsen Hansen

Eller

Sybil Olsen og Sybilmannen Hansen? Evt omvendt så klart.

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 07-09-10 kl 12:42.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:21   #66
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Hvis vi hadde hatt fire linjer til rådighet, som du skriver dere har, ville jeg hatt navnene loddrett under hverandre. Slik, uten etternavnet i bunnen, i rekkelføge etter alder:

Lillesøster
Storebror
Mei
Meimannen

(Hvorfor skal dere ta bort det dere har? Det er jo så fint? )

Å, jeg har lett etter akkurat et sånt dørskilt! Det er sånn jeg vil ha!

Tre stk!
Gammel 07-09-10, 12:24   #67
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Å, jeg har lett etter akkurat et sånt dørskilt! Det er sånn jeg vil ha!

Det er bare å gå på finn.no og søke på dørskilt - det er flere av dem der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:42   #68
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Jeg har lett og.

Tre stk!
Gammel 07-09-10, 18:11   #69
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor i alle dager skal ungene stå først? Hva er logikken? Jeg antar alltid at det er ungenes navn som står sist.

Jeg tror jeg går for Embs sitt forslag.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:38   #70
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Hva med bare "velkommen" ? *hjelpsom*

Ellers hadde jeg bare skrevet etternavn på skiltet. Kanskje noe ala: Hansen, Olsen og Larsen

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 20:29   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Isåfall blir det Hansen, Olsen og Hansen-Olsen.

Gammel 08-09-10, 09:58   #72
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Da hadde jeg gått for Hansen-Olsen på skiltet tror jeg..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:50   #73
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Da hadde jeg gått for Hansen-Olsen på skiltet tror jeg..

Det hadde jeg ogsaa gjort. Jeg trodde du mente at det var tre ulike etternavn. Her er det jo bare to og en liten bindestrek, saa da hadde jeg tatt og skrevet to etternavn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:59   #74
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvorfor i alle dager skal ungene stå først? Hva er logikken? Jeg antar alltid at det er ungenes navn som står sist.
.

Ungene er jo våre skatter. Våre små gullklumper. Vi bærer dem frem foran oss. Curler vekk alt. De settes foran oss selv. :rørt av meg selv:

Gammel 08-09-10, 13:01   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Scrabble-dørskilt. Det er det fineste skiltet. (Veldig lett å legge til flere navn også, dersom det skulle flytte inn flere mennesker på ett eller annet tidspunkt.)

Gammel 08-09-10, 13:02   #76
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Mei og Meimannen
Storebror og Lillesøster

Gammel 08-09-10, 14:01   #77
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Ungene er jo våre skatter. Våre små gullklumper. Vi bærer dem frem foran oss. Curler vekk alt. De settes foran oss selv. :rørt av meg selv:

Ja det er omtrent de assosiasjonene jeg får.

Jeg vil ikke bare ha etternavn. Som noen nevnte i tråden vil jeg at vennene til ungene skal se at de bor her, og de vet jo ikke alltid etternavnet.

:fortsatt ikke bestemt meg:

Gammel 08-09-10, 14:09   #78
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi skal lage dørskilt nå, og vi skal ha det sånn

Mannen og Siwa
Etternavn
Storesøster mellombror lillesøster

Og alt skal selvfølgelig midtstilles på skiltet

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 14:49   #79
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Egentlig, når jeg kjenner skikkelig godt etter, så bruker jeg musikaliteten i navnene til å bestemme rekkefølgen. Og skal jeg være helt ærlig, så passer mannens fornavn best først, så ditt navn, så storebror og så lillesøster. For meg så må vokallydene og antall stavelser passe inn i forhold til hvordan det fungerer å si det. Hva ligger best i munnen når man skal si det.

Gammel 10-09-10, 14:54   #80
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Kan jo ikke sette en bindestrek mellom Olsen og Hansen! Det finnes jo ikke i dagliglivet.
Fam Olsen Hansen tror jeg i skriver. Hmm. Glem barna.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.