|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Ja nå kommer spørsmålet vi har ofte ganske så møkkete gulv hjemme hos oss det er for tiden vinyl gulv. Jeg har prøvd med grønnsåpe virker i hvertfall ikke forblir møkkete og ekkel og klistrete. så prøvd diverse vaske middler men ingen virker skjer det samme. så noen gode tips til hva dere vasker gulvet med? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Grønnsåpe legger igjen belegg, og er vel bare egnet til stengulv. Jeg bruker et syntetisk vaskemiddel, Ecover. Jeg bruker microfibermopp, så det er forsvinnende lite såpe i bruk.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Ajax (rosa flaske) og Microfibermopp. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Ajax Original (hvit flaske) bruker jeg på vinylbelegg og malt gulv. Bruker grønnsåpe kun på tregulv.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?ok skall gå og kjøpe ajax. Så kan vi prøve om det er bedre. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Dersom det har lagt seg et lag med såperester, kan du kanskje prøve å tørke av med bare vann på en micromopp. Vann og mikrofiber virker godt sammen.
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?Her kan det bli veldig skittent pga to hunder sm er mye ute ...og ikke går de av veien for å dra med litt søle heller.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?jeg vil helst ikke bruke salmiakk da jeg har en del hunder og to av dem er hann hunder som kan finne på å markere og da er det ikke lurt å bruke salmiakk i vannet |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Sv: Hva vasker man gulvet med om det er veldig møkkete?vill bare meddele dere at ajax fungerer utmerket! Tusen takk for tippet. |
|
|
|
![]() |
|
|