|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, bortsett fra hos min bestemor. Eller, jeg har en venninne jeg ringer når jeg er i nærheten, og det er jo ganske kort varsel. Kanskje det er derfor hun flytter nå? |
|
|
|
|
|
#122 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?men gjør det noe at det er rotete når det kommer folk da?
|
|
|
|
#123 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg kommer opprinnelig fra et lite sted der det er helt ok å stikke innom andre uten å melde fra på forhånd. Har tilbrakt noen sommere på min fars hjemsted i nordnorge og der er det helt normalt å bare droppe innom andre, nærmest når som helst på døgnet. I den byen jeg bor i nå aner jeg ikke hva som er normen, men våre nærmeste venner her bor i nabolaget og vi drar på besøk til hverandre når som helst uten å melde fra på forhånd. Vi tar hverandre som vi er Sist redigert av Doremifa : 12-09-10 kl 20:47. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Vi drar ofte uanmeldt til slekta og av og til rusler vi uanmeldt innom venner på søndagstur e.l. Det samme gjør folk til oss. Syns det er helt greit.
|
|
|
#125 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Men å si at man foretrekker at folk ringer eller sender en SMS på forhånd er jo ganske langt unna det å bare innvilge folk en times audiens om tre uker, vil jeg si.
|
|
|
#126 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg synes det. Spørs hvor rotete det er da, det er jo sjelden helt bomba her siden jeg får spader av for mye rot. Men jeg liker å shine litt før det kommer folk uansett. Men rot er sjelden årsaken til at jeg ikke liker spontanbesøk så godt.
Enig i dette. Selv om jeg liker å få beskjed først så er det jo ikke snakk om 3 uker frem i tid? Det kan være snakk om en halvtime før, som Skilpadda sier. Bare det å få summet seg litt og kanskje ta på seg andre klær enn den hullete joggebuksa man dro på seg fordi man kom hjem fra jobb med flekkete klær, sette på kaffen osv.
|
|
|
#127 |
|
Whatever, never mind
|
Det an man ikke vil ha uanmeldt besøk betyr ikke at man kun avtaler besøk som skjer langt fram i tid. Det går fint an å avtale tidligere på dagen at man skal finne på noe senere på kvelden. Da får man litt tid på seg til å f.eks. skifte, brårydde, slappe av litt før besøket etc. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg syns ikke det gjør noe å få beskjed, og det hender at jeg melder vår ankomst også, men de som bor i nabolaget stikker vi som regel innom og spør om vi skal finne på noe i stedet for å ringe. Greit å få beveget seg litt også. Ser selvfølgelig an når på døgnet det er, og står aldri på trappa hos andre kl 10 en søndags morgen |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei det med kaffe var bare for å understreke et poeng, jeg drikker jo ikke kaffe selv og har kun EI venninne som drikker kaffe, så her serveres kaffe kanskje en gang i skuddåret. Jeg har ikke kaffetrakter engang. Men jeg har alltid Nescafé-poser og sånn instant-kaffe i skuffen sånn i tilfelle. Det ender som regel opp med å gå ut på dato.
|
|
|
#130 |
|
saftig
|
Nå er det ikke rotete her til vanlig, så det er ikke det som er mitt problem. Men jeg hadde ikke syntes det var særlig hyggelig at folk så rot og skitt om jeg hadde et rotete og skittent hjem.
eller kle på meg en BH.
|
|
|
#132 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ok, å ha klær på er en FinTingTM
|
|
|
|
#133 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ikke her i Oslo, men når vi er hjemme i Namsos drar vi ofte til mormor og morfar uten å si ifra at vi kommer. Jeg har alltid gjort det hos dem så for oss er det helt naturlig. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Stikker innom naboer, venner og familie uten å si ifra. Har dratt 30 mil i bil til mine foreldre uten å si fra at vi kom, men da hadde jeg sjekket med svogeren min først, at de var hjemme. Skulle overraske dem.
|
|
|
#135 |
|
søt
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg er også helt enig i at det er bedre å få en sms en halvtime før, hvis folk er på vei eller rett ved, for det er naturlig nok greit å kle på seg/dusje/kriserydde. Det jeg fikk inntrykk av tidligere i tråden var mer at "jeg vil disponere min egen fritid", og at det da passet dårlig at noen velmenende sjeler stakk innom. Folk kommer jo vanligvis på besøk til deg fordi de liker deg, og det er jo bare hyggelig syns jeg!
|
|
|
#136 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Hater å få uanmeldt besøk og reiser aldri på det selv.
|
|
|
|
#137 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Syns det er koselig jeg. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Sjelden nå.
|
|
|
|
#139 |
|
saftig
|
Jeg har ett menneske som liker meg mye bedre enn jeg liker henne. Hun bruker meg som søpledynge, og kommer til meg bare når hun skal klage og syte. Jeg syns ikke det er bare hyggelig, jeg blir faktisk veldig sliten av det.
|
|
|
#140 |
|
søt
Det skjønner jeg da virkelig godt. Det er en uting. Heldigvis ikke representativt for de fleste.
|
![]() |
|
|