|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi trenger et nytt sete til Blobben, fire år. Fra før har vi et fire år gammelt Britax-sete, som ligner på setet under. Jeg har vært veldig godt fornøyd med dette, og vurderer å velge Britax igjen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vet ikke så mye om hva som er hot akkurat, men vi er veldig fornøyde med maxi cosi rodi xp; det kan dog deles i to, men man skal ikke gjøre det for annet enn frakt/lagring, ikke bruke det todelt lenger i bil.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Takk for at du spurte om dette! Vi lurer på nøyaktig det samme. |
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har ett Cybex og ett Maxi Cosi rodi xp i den største bilen vår, og jeg liker Maxi Cosien best. Da er ikke evt. tester tatt i betraktning.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 14-09-10 kl 08:38. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har ogdå Maxi Cosi Rodi (eller var det XP?) og er veldig fornøyd. Det har også kommet ut blant de beste i tester.
Sist redigert av Tallulah : 14-09-10 kl 11:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Når det gjelder Isofix, så bruker man synes ikke jeg det er veldig mye mer stress å bytte seter fra bill til bil etc. Klipsene løses veldig lett fra bilen, og stengene vippes inn under setet når de ikke er i bruk.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har isofixsete uten isofix i bilen og det går veldig bra. Det går kjapt å brette sammen isofixunderstellet og legge det baki om det trengs.
|
|
|
#9 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har to Britax Kidfix, og er veldig fornøyd.
|
|
|
|
#11 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har Cybex og BeSafe iZi Up X2. Liker godt begge to. Sistnevnte er vel markedets høyeste. Det passer bra for vår gutt som ser ut tiil å bli høyere enn snittet.
|
|
|
|
#12 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Jeg kjøpte to stk Maxi Cosi Rodi i går, billigutgaven av Rodi xp såvidt jeg forsto. De passet fint til henholdsvis den korte 3 1/2-åringen og den lange 7 1/2-åringen. Vi trenger egentlig to seter til (har plutselig fått to biler, og de gamle setene er utslitte), så jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe de aller dyreste setene. Synes disse så gode ut da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har besafe izi up, og er godt fornøyd med det. Det kan forlenges i ryggen ettersom barnet vokser - passer greit både da storebror fikk det som 4-åringe og til niese på 10 år. Det er lett å ta ut og inn av biler, litt klønete å bære, men ikke tungt.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Det viktige er vel at setet har disse "hornene" som man kan legge beltet under. Jeg har sett noen beltestoler hvor de har fjernet disse. Hornene gjør at beltet ligger over lårene istedenfor magen. Jeg vet ikke om de stolene uten horn har noen annen fiks løsning for å holde beltet nede, men da er det vel mye vanskeligere for ungene å feste beltet selv.
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?
Vi har denne i bilen min. Er veldig grei å feste/løsne (med mindre du er bestemor, bestemødre fikser IKKE sånne ting tydeligvis
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Jeg kunne forresten ikke ha Britax fix i bilen min da isofixfestene sitter langt "inni" setet og festene på det setet gikk ikke langt nok ut, og setet ble omtrent hengende fremover.
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har Britax Kidfix og er storfornøyd med det. Superenkelt å feste i isofix festene i bilen (man bare stikker det inn i feste) og superenkelt å ta løs (man løsner stol fra bilen med å trykke inn en slags "knapp" på isofixfestene på setet (skikkelig bra forklart |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Jeg har nettopp kjøpt Maxi Cosi Rodi Air Protect til Guttungen, og etter de første innvendingene som han alltid har når han får noe nytt, virker det som han er strålende fornøyd.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er "hot" på beltestolfronten nå?Vi har Britax-setet du viser bilde av, veldig fornøyd med det. Forrige gang jeg søkte på beltestolanbefalinger, var setet fra Britax nevnt veldig ofte som et bra sete. |
|
|
|
![]() |
|
|