|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å skuffe andre
Eg veit. :btdt: Men det hjelper som rettesnor. Å faktisk bruke det kognitivt i arbeidet med å bryte etablerte mønster. At ein ikkje ser på det som eit svik å ikkje kunne stille opp slik andre forventar, men å sjå på det som verdsetjing av seg sjølv - uavhengig av reaksjonen ein får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å skuffe andreDet som hjelper for meg er å tenke på hvor utrolig lei meg jeg ble da jeg ble utslitt, og fikk ansvaret selv for å sette egne grenser og passe på meg selv. Akkurat det er det faktisk ingen andre som gjør.
![]() |
#23 |
|
![]() Sv: Å skuffe andre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Å skuffe andreJeg har fått kastet endel lærdom på dette området over meg selv også i sommer altså, så jeg bare skjønner veldig godt hva dere mener. Allikvel ble jeg overrasket over meg selv hvor kjipt jeg følte det å si nei til denne venninnen min og hvor sterk trangen ble til å bare gi etter for å unngå ubehaget.
![]() |
#25 |
Pauset
|
![]() Sv: Å skuffe andreSå lenge poden er fornøyd, og nærmeste familie og venner har det bra, så har jeg det også bra. Jeg har ikke noe problemer med å skuffe ukjente, si nei til verv på foreldremøte, ikke jobbe ekstra osv. Jeg har en livsstil og et liv som er nok for meg nå (det er heldigvis bare snakk om å ha det sånn noen år), og dermed så har jeg også en lavere terskel for å skuffe folk. Føler også at det blir veldig mye lettere å si "gjør det selv" når jeg har mye å gjøre selv. Det ligger ikke bedagelighet eller motvilje bak, og da pleier folk ta det pent. Jeg opplever svært sjelden dårlig samvittighet for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|