Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

2-delt dress til 2. klassing. Hvilket merke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 14:57   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

2-delt dress til 2. klassing. Hvilket merke?

Kjøpte PoP 2 delt i vår, men buksa ble veldig akkurat så den holder ikke så mye lenger. Ganske fornøyd med det og bruker det som regndress også, men nå er det det eneste han har, så dette brukes både som regndress, jakke og overtrekksdress.
Jeg må investere i et sett til og spørsmålet er da hvilket? Det kommer til å bli brukt som skidress i vinter også.

Jeg vurderer:
- Bergans skallklær(stallo heter det vel? ), men er redd det kan bli kaldt i mange - grader.
- Ticket to heaven, men her må det vel bli vinterklær og 2 delt vinterklær har jeg ikke funnet fra Ticket ennå (kun sånn dunlignende jakke).
- Et nytt sett med PoP

Er det andre anbefalinger??? Synes ytterklær er vanskelig å finne til unger i denne alderen for de er jo fortsatt veldig aktive så det kreves en del av klærne, men han bruker jo str 140/146 i klær. Mange går kun opp til 128.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:50   #2
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: 2-delt dress til 2. klassing. Hvilket merke?

www.ticket2heaven.dk har todelte dresser. De sender også til Norge selvom det ikke står på nettsidene deres

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:00   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg simpelthen elsker Mini a Ture sine todelte.

Gammel 14-09-10, 21:04   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg simpelthen elsker Mini a Ture sine todelte.

Hvor kjøper du dem, og hvor langt opp i størrelse går de?

Gammel 14-09-10, 21:21   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet fra FunkyLittleMonkey.dk. De har noen lekre fra Hummel i år, hvert fall. I store str. også.

Gammel 14-09-10, 21:22   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skogstad har utmerkede og veldig slitesterke vinterklær. Vanntette og varme.

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:23   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her går det gjerne med 2-3 bukser i vintersesongen. Han sliter klær sånn at jeg faktisk vurderer rustning. Bergans hadde vært fullstendig uaktuelt her i gården.

Og ja; Jeg har prøvd både dyre og billige bukser. I fjor endte jeg på 4 (!!) bukser.

Gammel 15-09-10, 09:35   #8
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Polarn O Pyret

Evt Isbjørn Of Swedn, men det er knalldyrt det!

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:40   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:49   #10
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som vet om disse Molo jakkene er vanntette? http://www.funkylittlemonkey.dk/shop...ke-36147p.html Står ingenting om det i beskrivelsen nemlig, men det ser jo ut til å være samme som dressene og de er jo vanntette.

Gammel 15-09-10, 09:55   #11
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaptain Sabeltann, her.

Polarn O Pyret

Evt Isbjørn Of Swedn, men det er knalldyrt det!

De går bare opp til str 128 Han må ha 146.

Gammel 15-09-10, 09:57   #12
Left
Passiv

Standard

Signerer denne. Ellers har du jo allerede forsøkt P.op, som også er veldig bra.

Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:58   #13
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Signerer denne. Ellers har du jo allerede forsøkt P.op, som også er veldig bra.

Er ganske fornøyd med Skogstad ja, men det er ganske tykt da, ikke som skallklær.

PoP er jo et alternativ om jeg får noen til å kjøpe, har ikke PoP butikk her.

Gammel 15-09-10, 10:01   #14
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

De går bare opp til str 128 Han må ha 146.

Nei da går jo ikke det, men går Polarn O Pyret opp i 146 da?

Tror jeg ville sett på Bergans da, pga passformen og slitestyrke. Skogstad synes jeg har dårlig passform til store barn, spesielt jakkene.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 10:07   #15
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som har forsøkt Kappahl sine ytterplagg? Fikk en katalog i går og der har de noe som heter Woxo for str 128-170. Jentungen synes jakka så fin ut og den skal være vann- og vindtett... men den ser litt baggy og stor ut. Har noen erfaringer med disse?

Gammel 15-09-10, 11:41   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Er ganske fornøyd med Skogstad ja, men det er ganske tykt da, ikke som skallklær.

PoP er jo et alternativ om jeg får noen til å kjøpe, har ikke PoP butikk her.

Har handlet PoP klær for en annen FP`er jeg, så jeg kan godt handle for deg også.....har PoP på senteret 5 minutter unna .

Bare si fra

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 11:42   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har vært veldig fornøyd med Skogstad.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 12:30   #18
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Har handlet PoP klær for en annen FP`er jeg, så jeg kan godt handle for deg også.....har PoP på senteret 5 minutter unna .

Bare si fra

det var faktisk du som handlet for meg sist!! Kanskje jeg skal leie deg inn som personlig shopper?? he he....KJempefornøyd med de klærne men buksa ble veldig akkurat.

Men har PoP egne vinterklær også?? Hvordan er de i tykkelsen da?
Heller litt mot Bergans om jeg finner noe til en rimelig penge, da har han helårsklær.

Gammel 15-09-10, 12:32   #19
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sverger som kjent til Ticket. De har både tykke todelte vinterdresser, skallbukser, litt tynnere jakker som er både varme og regntette, osv. Det går an å bestille direkte fra Danmark, ellers så vet jeg at Lillemartine i Trheim nettopp har startet opp nettbutikk, og de har brukbart utvalg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 12:37   #20
M&S
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg sverger som kjent til Ticket. De har både tykke todelte vinterdresser, skallbukser, litt tynnere jakker som er både varme og regntette, osv. Det går an å bestille direkte fra Danmark, ellers så vet jeg at Lillemartine i Trheim nettopp har startet opp nettbutikk, og de har brukbart utvalg.

Ticket sin nettside er helt utsolgt i junior sin størrelsen. LilleMartine har kun dresser og butikken som tar inn Ticket her har kun tatt inn en sånn dunlignende jakke.
Har hatt Ticket før og var veldig fornøyd med det

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.