Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 14:30   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Satt i bås blir kanskje litt feil. Men gjør folk seg tanker om deg ut i fra hårfargen din?

Er de med rødt hår temperamentsfull, og har blondiner det mer gøy?

Kom gjerne med eksempler!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:31   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "satt i bås" pga hårfargen din?

Ja.

:mørk og mystisk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:31   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg noen bås, da? Mitt hår er mørk brunt/svart.

Gammel 17-09-10, 14:31   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo rødt hår. Og jeg har fått en del kommentarer på et opp igjennom åra. Det som går igjen er tydeligvis en tanke om at vi med rødt hår er ekstremt gode i senga.

Før vi fikk barn var jeg og mannen på byen av og til (sjelden de siste åra gitt), og da kunne vi bli stoppa på gata av mannfolk som lurte på om jeg var VILL i senga. De spurte liksom mannen min direkte.

Det er liksom noe med at rødt hår = viril?

Jeg skal ikke bekrefte eller avkrefte myten dog.

Gammel 17-09-10, 14:31   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tja. Jeg tror det? Det er ihvertfall meningen. :mørk og mystisk jeg også:

Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:32   #6
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært både blond,svart,brun og rødhåret. Men nei,kan ikke si jeg ha ropplevd å bli satt i bås pga det.

Gammel 17-09-10, 14:32   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nessie - den "myten" ville jeg jobbet med å vedlikeholde godt.

Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:32   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nessie - den "myten" ville jeg jobbet med å vedlikeholde godt.

Gammel 17-09-10, 14:33   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja.

:mørk og mystisk:

Det var selvfølgelig bare fjas.

Nei, jeg tror ingen seriøst går rundt og tillegger meg egenskaper/mangel på egenskaper fordi jeg har mørkt hår. Ingen som har meninger som jeg gidder å ta til etterretning, i hvertfall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:33   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, kanskje "mørk og kjedelig".
Men jeg har vel en følelse av at briller og kjipe bukser ikke akkurat trakk i motsatt retning på ungdomsskolen heller

Gammel 17-09-10, 14:33   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Blir blondiner satt i dum eller bimbo-bås da? Eller må man da også ha en del andre, eh, fysiske sider ved seg.

Gammel 17-09-10, 14:34   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Rødt hår var iallefall ikke noe positivt da jeg var lita jente.
Mamma fikk til og med medfølende og trøstende ord da hun fikk meg.
Rødt hår ja..

Gammel 17-09-10, 14:35   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg havner i noen "mørk og mystisk"-bås, med mindre alt fra Asia havner der. Da er det jo en del av oss, rett og slett!

Gammel 17-09-10, 14:35   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er bare blond på innsiden, jeg

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:36   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig ikke det finnes noen bås for oss med mellombrunt hår.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:36   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror egentlig ikke det finnes noen bås for oss med mellombrunt hår.

Er ikke det sånn kommunefarget (= kjedelig?) hår?

Eller nei. Det er vel sånn mellomblondt det.

Gammel 17-09-10, 14:37   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blond og kan ikke si jeg har merket så mye fordommer i den forbindelse. Jeg er ikke bimbo selv om håret mitt er lyst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:39   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Rødt hår var iallefall ikke noe positivt da jeg var lita jente.
Mamma fikk til og med medfølende og trøstende ord da hun fikk meg.
Rødt hår ja..

Jeg besøkte en liten tremenning for første gang, og sa, full av beundring: Åh, hun har jo rødt hår jo!
Hvorpå alle rundt meg sa: HYYYSJ!!

Tullete gamle folk altså. Jeg synes det er så fint jeg.

Gammel 17-09-10, 14:44   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hårfarge - nei.

(Hudfarge - ja.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:48   #20
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg går for å være veldig tørr og kjedelig.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.