|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Snart 8-åring i begravelse?Vi fikk nettopp vite at mine barns oldefar (morfar til mannen) ligger på sykehus med uhelberedelig kreft. Han er over 90 år, og har inntil den siste mnd vært, som han selv sa i dag, sprek som en hingst.
|
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Han er gammel nok til å bli tatt med i begravelse, om han hadde god kontakt med personen så synes seg virkelig han burde få være med i begravelsen, det gjelder jo også om han vil det selv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Han er helt klart ikke for liten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Frøkna var med i begravelse i februar. Da var hun 7,5. Det var en veldig tragisk affære, der avdøde hadde omkommet i en ulykke. Likevel taklet hun det (etter forholdene) helt fint, og det var tydelig i ettertid at det var riktig at hun skulle være med. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Enig med de andre her, jeg hadde tatt han med.
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Jeg synes det er en selvfølge at han skal få være med. Det vil være mye sårere å bli holdt utenfor og ikke skjønne hva som skjer. Jeg fikk selv ikke være med da bestemoren min ble begravet og det var fryktelig sårt å føle at jeg sto utenfor.
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Takk for svar
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Hvis han selv vil, så hadde jeg ikke tenkt at 8 år var for ungt til å få være med i begravelse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Mine var 4 og 6 da de var i sin bestefars begravelse, og det gjorde dem godt å være der. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Audacious
|
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Jeg synes ikke åtte er for ungt. Men hvis det er begravelse med nedsenking av kiste i jorda osv. bør han forberedes på akkurat den biten, og kanskje ikke stå rett ved hullet når det skjer.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Jeg hadde med mine i begravelse i vinter - de var 3 og 7. Det gikk helt fint. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Må si som de andre her, ta han med. Det er en viktig del av sorgprosessen at man får tatt skikkelig farvel. Selv fikk ikke jeg være med i mine foreldres begravelse da jeg var 12, og det preget meg siden. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
trenger lading
|
Sv: Snart 8-åring i begravelse?
Veldig enig med Irma her om fantasiene til barn.
|
|
|
|
#16 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Eldste var med i begravelse til oldemoren i fjor, da var hun 4,5. Hun kjente oldemoren godt, og det var helt rett å ha henne med. Hun stilte masse spørsmål under begravelsen, som jeg prøvde å besvare så godt som mulig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Ta ham med, du. Hvis han vil selv, selvfølgelig, det blir selvsagt feil å tvinge ham med. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Så leit. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Så trist.
|
|
|
#20 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Snart 8-åring i begravelse?Jeg har hatt med barn i nærmest alle aldre i begravelser. Det har gått veldig fint, faktisk innimellom vært en sterk opplevelse for meg å se hvor høytidsstemt de har vært i enkelte situasjoner. Som f.eks. i begravelsen til min onkel. Min dengang 2 år gamle datter (neststørstesøster) roet seg plutselig og sto veldig alvorlig og holdt min bror i hånden mens kisten ble senket i jorda. Som om hun forstod at dette var et helt spesielt øyeblikk. Etterpå sprang hun rundt igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|