Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Impregnere Trolldress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 15:55   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Impregnere Trolldress?

Ene Trolldressen til småkarene mine begynner bli litt sliten. Kan den impregneres? I så fall, med hva?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:09   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Impregnere Trolldress?

Ja, den bør impregnseres jevnlig. Bruk tech-vask, og deretter maskinimpregnering, eller vask den og spray med sprayimpregnering når den er tørr.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:14   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, den bør impregnseres jevnlig. Bruk tech-vask, og deretter maskinimpregnering, eller vask den og spray med sprayimpregnering når den er tørr.

Vaskemiddelet er greitt, men jeg trenger å få forklart med teskje hvilket impregneringsmiddel som er egnet....

Gammel 29-09-10, 16:23   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

De gangene jeg har impregnert uteklær har jeg kjøpt en eske med impregnering for klær på Jernia, ikke noe før- og etterbehandling utover at klærne er rene....

Gammel 29-09-10, 16:28   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Trolldressen skal vel reimpregneres ved å tørkes i tørketrommel eller strykes mener jeg.

Gammel 29-09-10, 16:33   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Trolldressen skal vel reimpregneres ved å tørkes i tørketrommel eller strykes mener jeg.

Ja, jeg tromler de i ny og ne, men jeg lurer på om det er noe å hente ved å impregnere med ett eller annet middel i tillegg. Den er godt brukt, men jeg har tenkt at den skal holde ut sesongen.

Gammel 30-09-10, 00:03   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har i alle år brukt Nikwax (sportbutikker/noen barneutstyrsbutikker). Veldig godt fornøyd med den. Flytende impregnering som jeg kjører en runde i vaskemaskinen sammen med det som skal impregneres.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 00:29   #8
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg har i alle år brukt Nikwax (sportbutikker/noen barneutstyrsbutikker). Veldig godt fornøyd med den. Flytende impregnering som jeg kjører en runde i vaskemaskinen sammen med det som skal impregneres.

Signerer denne. Dette bruker jeg også. I tillegg har jeg spray i samme merke, som jeg sprayer litt ekstra med på utsatte steder.

Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 00:53   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Flott, nå står denne på handlelista!

Gammel 30-09-10, 01:05   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker i tillegg Nikwax techwash på dyrere tøy når jeg vasker dem og en runde med impregneringen etterpå.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:53   #11
Left
Passiv

Standard

Signerer Liljekonvall igjen. Techwash er smart, da det ikke skader membran etc. Impregneringen holder lenger før man trenger å reimpregnere.

Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:55   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. Jeg har alltid brukt samme spray som man bruker på sko og får kjøpt i vanlige skobutikker. Blir det feil?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:00   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper sånn reimprignerings spray på sporten, men den heter ikke det samme som vist over her.
Bra dere nevner at den kan tromles for å reimpregneres, det mente jeg og. På lørdag kjøpte jeg ny Trolldress til Propellen og spurte damen i butikken om dette var noe som fremdeles funka, det hadde hun aldri hørt om.

Gammel 30-09-10, 14:39   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker også de der tech-produktene.

Må kjøpe nye nå, fant to tomme flasker i kjelleren. re sikker på at jeg har kjøpt, men sannelig om jeg finner dem, og dressene til guttungen trenger en vask.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.