|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Liker du å småprate med frisøren? | |||
| Ja!! Jeg elsker å prate med frisøren! |
|
13 | 7,65% |
| Ja, det går helt greit å småprate med frisøren. |
|
69 | 40,59% |
| Tja, må man så må man. |
|
22 | 12,94% |
| Nja, egentlig ikke, forsøker å la være |
|
19 | 11,18% |
| Nei, det gjør jeg ikke, men jeg svarer nå på spørsmål |
|
44 | 25,88% |
| Nei. Så jeg svarer ikke på spørsmål. |
|
1 | 0,59% |
| Nei, så jeg ber frisøren tie stille hvis h*n åpner munnen. |
|
0 | 0% |
| Dustepoll/jeg går aldri til frisøren/whatever. |
|
2 | 1,18% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Småprating hos frisøren - fikser du det?I dag har jeg vært hos frisøren. Og hun som stripte håret mitt prøvde så godt hun kunne å få i gang litt small talk. Sånn type "hvor er du fra?", "har du barn?" osv. Og jeg er ELENDIG på slik småprat. Dvs jeg kan om jeg vil, men det er bare så veldig sjelden jeg vil - særlig hos frisøren. Hos frisøren har jeg bare lyst til å nyte at jeg dulles med, ikke prate om vær og vind. Jeg satt med nesa i iPhonen, men det hjalp ikke. Hun forsøkte igjen og igjen å dra i gang en Samtale.
|
|
|
#2 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Jeg liker det ikke, det blir så anstrengt, men det er bedre enn stillhet, for da hadde jeg blitt ukomfortabel også. *uvant med frisørbesøk*
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Det kommer an på frisøren. En gang hadde jeg en frisør som var så tett at det virkelig var en plage å snakke med henne, men hun jeg har nå har sammenfallende interesser som meg, så da skravler vi i vei.
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Jeg liker det egentlig ikke, men den frisøren jeg har vært hos nå de siste 3 gangene (som jeg også er veldig fornøyd med klippen hos), trives jeg greit med å snakke med. Hun er opprinnelig fra Iran/Irak (?) og litt mer "rett på sak" samtidig som hun ikke er ufin; så det blir ikke bare intetsigende prat. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Min frisør kjenner jeg ganske godt privat så da går det helt fint. Vi har liksom en del ting å snakke om.
|
|
|
#6 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Nja, egentlig ikke.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Det er ikke det jeg liker best nei, men jeg forsøker sånn delvis i alle fall...
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Dere er fiiiine, nå kjenner jeg meg plutselig veldig normal og ikke bare som ei sur, premenstruell kjerring.
|
|
|
#9 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Kommer an på personen, men jeg er med på småprat stort sett. Blir feil å sitte helt taus når man er så tett på hverandre også.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Går helt fint å småprate med frisøren
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Jeg synes at det er en plage at frisørene absolutt skal prate. Jeg vil helst lese eller tenke på noe annet, og bare bli ferdig med det. Det kommer kanskje ikke som en bombe at jeg ikke går så ofte til frisøren. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Det går som regel greit, ja. Men er enig i at det kan være et problem om man treffer på frisører som er potte tette. Da kan jeg ende opp med å bli irritert.
|
|
|
#16 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Jo, og så kan jeg ikke klare at frisører sladrer eller så og si baksnakker. Da vil jeg heller ha fokus på håret mitt altså.
|
|
|
#17 |
|
Audacious
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Jeg synes det er hyggelig å prate med min nåværende frisør, jeg har gått i samme salong i åtte år. Men den forrige frisøren min var skrekkelig. Han var sånn som kunne si frekke ting og begynne å krangle om politikk osv. Det er en guffen opplevelse når noen står med håret ditt og en saks i hånda...
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Nei egentlig ikke. Men det kommer litt an på, noen er flinkere enn andre - og har man gått til samme frisør noen ganger blir man jo litt kjent etter hvert. Men jeg liker best å sitte og slappe av og tankene fly, holde smalltaken i gang er bare slitsomt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?Frisøren min er et helt herlig vesen som har barn på alder med Malin, og deler noen av de samme interessene som meg, så vi skravler som gamle venner når jeg er der.
|
|
![]() |
|
|