Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kinobilletter på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 01:15   #1
Left
Passiv

Standard

Kinobilletter på nett

Når man har bestilt, og betalt kinobilletter til en kinoforestilling, men ikke skal dit selv, men sender f.eks gubbe og unger, hvordan blir det da med å få hentet ut billetter?

Er det riktig at den som har betalt med sitt kort må være med?

Grunnen til at jeg spør, er at vi skulle gå på to forskjellige filmer i dag. Storebror og mor skulle gå på Luftens siste mester, og far og lillebror skulle se Knerten gifter seg. Filmen deres begynte 17.00, og vår 17.30.

Jeg måtte nødvendigvis bestille i to omganger, så bekreftelse med ref.nummer ble sendt på sms til far for den filmen de skulle se, og det samme for filmen som lillebror og jeg skulle se.
Jeg oppga altså fars mobilnummer på første bestilling og mitt eget på andre.
Begge ble betalt med mitt kort.

Storebror og jeg gikk og tuslet litt rundt på senteret der kinoen er, før vi gikk til kiosken for å printe ut våre billetter, og kjøpe popcorn etc.

Der kommer det en halvvill far ut, og sier at jeg må gå og vise frem visakortet mitt, for ellers får han ikke ut billettene.

Det har jeg aldri opplevd før, og ble litt månebedotten. Er dette riktig?
Lillebror var helt på gråten, for han så Knerten seile avsted på ei fjøl uten at han fikk være med, og far var relativt stressa.

Og mor hadde tlf. på lydløs - som alltid, og hørte ikke at han ringte

Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 01:25   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kinobilletter på nett

Det samme praktiserer de på kinoen her, om du ikke kan ta med kortet, må du notere ned, og kunne oppgi de seks siste siffrene på kortet som er brukt.

Gammel 03-10-10, 01:35   #3
Left
Passiv

Standard

Aha - jeg har nemlig kjøpt billetter på nett til denne kinoen mange ganger, og har aldri til dags dato opplevd å bli spurt. Men da vet jeg det.

Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 11:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Jeg har brukt mannens kort når jeg har vært på kino, og han har brukt mitt også. Aldri vært noe som helst problem? Og vi går MYE på kino.

Gammel 03-10-10, 11:11   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller vent litt, mener du at han ikke hadde selve kortet med seg, det som var blitt betalt med? Da er det noe annet, kortet som er blitt betalt med må alltid være med, men jeg kan ta med mannen sitt uten at det er problem.

Gammel 03-10-10, 11:13   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går også mye på kino med forhåndsbetalte nettbilletter. Aldri blitt spurt om kortet eller siffrene på det, men det ville jo vært surt om det skjedde engang man ikke kunne svare på det da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 11:16   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må ta med de seks siste sifrene på kortete, selve kortet trenger ikke fysisk å være med.
Dersom det er hjemmeprintbilletter skjer det noen ganger at BID ikke funker, eller at strekkoden ikke virker, da kan man gjenfinne billettene på kortnummeret som ble brukt.
På hjemmeprintbilletter kan de også finnes ved å søke på epostadressen man fikk de sendt til

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:02   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Det samme praktiserer de på kinoen her, om du ikke kan ta med kortet, må du notere ned, og kunne oppgi de seks siste siffrene på kortet som er brukt.

Dette står det at vi må hos vår kino også. I praksis har jeg aldri hatt bruk for det, men jeg har alltid hatt det tilgjengelig for sikkerhets skyld.

Gammel 03-10-10, 12:05   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hos oss kan man printe ut billettene hjemme. Genialt når ungene skal alene på kino.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:06   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi bor i Oslo og her får man billettene ut på automat på kinoen , man bare plotter inn bestillingsnr.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:10   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hos oss kan man printe ut billettene hjemme. Genialt når ungene skal alene på kino.

Her også, men vi har ikke printer.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi bor i Oslo og her får man billettene ut på automat på kinoen , man bare plotter inn bestillingsnr.

Her også, men de funker bare 10 % av tiden, utrolig irriterende at de aldri kan virke!!

Gammel 03-10-10, 12:48   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestilte nettopp kinobilletter på Trondheim Kino, og der fikk jeg et referansenummer som jeg må oppgi. Var det ikke noe slikt da?

Gammel 03-10-10, 12:50   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her i bergen må man ha kortet med. Putter det inn i maskinen så kommer billettene ut. Man får ikke biletter uten kort.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:54   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg bestilte nettopp kinobilletter på Trondheim Kino, og der fikk jeg et referansenummer som jeg må oppgi. Var det ikke noe slikt da?

Her får man også referansenummer, men man MÅ ikke ha det med. Kortet må man derimot ha med.

Gammel 03-10-10, 13:51   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Skriver man ut billettene hjemme, må man notere seg de seks siste siffrene, eller ha med kortet.
Henter man ut bilettene, tar man med referansenummeret, og de seks siste siffrene, eller kortet.

Har dog aldri måtte vise kortet, eller fortelle de seks siffrene, men noterer det eller tar med kortet alikevel, plutselig en dag har man bruk for det.

Gammel 03-10-10, 14:06   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Her i bergen må man ha kortet med. Putter det inn i maskinen så kommer billettene ut. Man får ikke biletter uten kort.

Joda, men da må man i billettlukene.

Vi bruker for øvrig bare Kinosonen-kortet. Genialt!

Gammel 03-10-10, 15:01   #17
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Det er slik på Lillestrøm kino i allefall, om det er der dere var... :btdt:

Gammel 03-10-10, 15:07   #18
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

For realitetsorienteringens skyld: Det er mer enn én kino i Norge, og det kan være en fordel å oppgi hvilken kino man lurer på/mener noe om/har erfaing med hvordan de organiserer billettsalget sitt, siden de gjør dette på mange forskjellige måter. (Jada, noen har gjort det, men det var en god del innlegg før det skjedde).

Ben "better still; ask the cinema" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:13   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hører hva Benmurphy sier og forteller at på Brygga Kino i Tønsberg må du ha med kortet når du skal hente ut billettene. Klønete når far har reist på tur til Danmark med kortet som billettene er bestilt og betalt med(tidligere i uken). Det sto ingenting før billettene var betalt om at kortet fyskisk måtte være med og det var ikke sånn tidligere ...

Gammel 03-10-10, 15:21   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, går det an å bestille kinobilletter på nett, altså?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.