Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan ser barnas "skopark" ut denne høsten og vinteren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 00:32   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser barnas "skopark" ut denne høsten og vinteren?

Jeg er nemlig veldig usikker på hvilke vinterstøvler jeg skal kjøpe til storebror.

Han har akkurat fått nye goretex høstsko fra Timberland:

Også har han selvsagt et par vanlige gummistøvler.

Hva med vinteren? Goretex (el.) vinterstøvler med borrelås? Cherrox i tillegg?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:39   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser barnas "skopark" ut denne høsten og vinteren?

Foreløpig bruker hun samme Timberland-skoa som du viser. Støvler har hun, men har nå bestilt Viking thermo, antar de er varmere. Av vintersko har jeg kjøpt et par Superfit, regner med at hun må ha et par til, da blir det nok Viking. Skal også kjøpe et par til "penbruk".

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:41   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har Ecco goretex. De er for tynne hvis det blir noe særlig kaldere enn -5. Derfor har jeg bestilt kamik i tillegg. Den nye modellen er superlett sammenlignet med den gamle. Sjuåringen har kamik støvler med for i tillegg, mens eldstemann må greie seg med vanlige gummistøvler på våte dager tror jeg, hvis jeg ikke kjøper et par viking thermo til han.

Minsten har også ecco goretex som overgangssko, viking thermo og får et par kamik han også. Og så har han et par bisgaard som er veldig, veldig fine og som ropte på oss i butikken.

Gammel 04-10-10, 00:41   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer til å kjøpe sånne støvler med løs sokk nedi, uten borrelås. Hva heter de igjen? Kamik?
Hadde litt dårlig erfaring med snø og borrelås i fjor.

Han har også fått et par goretexsko ala de du har kjøpt. Han har også Viking Cherrox.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:42   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skavvise - i tillegg til vanlige gummistøvler:
Førsteklassepuddingen har fått SuperFit (?) Goretex-støvler til vinteren og skal også ha vanlige Cherrox. Og så har hun et par høye Viking Goretex fra i vår som hun kan bruke nå i høst.

Femteklassesøster får UGGs med gummisåle samt Cherrox hun også.

Jeg ser nemlig at det er Cherrox de selv velger i vått/slapsevær. De hadde noen Kamik?Sorel? greier i vinter også, med løs ullsokk-for, som de likte godt også. Kanskje jeg burde prøve dem igjen?

Her er Superfit'ene, de er vanntette:

Sist redigert av Miss Norway : 04-10-10 kl 00:52.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:44   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Lite antall sko her.

-vanlige joggesko
-gummistøvler
-forede Kamik + Tretorn
-Timberland vintersko

Dett var dett. Ingen egne høstsko.

Gammel 04-10-10, 00:47   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så jeg tenker ikke så halvgæærnt. Har kikket på disse fra Sorel som vintersko:

Pluss vanlige cherrox fra Viking, de er veldig rimelige på xxl.

Skal ut å handle i morgen, så får vi se.

minibolle mai 2012
Gammel 04-10-10, 00:49   #8
Left
Passiv

Standard

Storebror har Kamik, og Viking Goretex, samt Viking Thermo.
Lillebror har også Kamik og Viking Thermo. Får se om vi kjøper et par til i Goretexish.

Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:51   #9
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at vi har Viking Thermo. Trodde det var det samme som Viking Cherrox, jeg?

Gammel 04-10-10, 00:51   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alle har ett par Gore Tex overgangssko, ett par Muckboots og to par vinterstøvler hver av ymse merker. Storesøster har sånn sett ett par "finstøvler" inkludert der, så det kan vel hende at hun får ett par vinterstøvler til for å ha to par å bytte på til lek.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:52   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har alltid skippet høstsko - synes det bare er et par ukers sesong for dem?

Her bruker vi tynne ullsokker i joggesko, også er det vel på tide med vintersko snart.

Liker veldig godt de med den tovede sokken inni (husker ikke merke i farta).

Gammel 04-10-10, 00:53   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kokos: Sorelskoene er fine, men ganske så tunge altså....bare sånn at du sjekker de ut før du kjøper på nett f.eks. LIksom ikke eneste barnehagesko tror jeg

Storebror får nok superfit - de med "støvelform - altså kun med borrelås bak - lillebror lurer jeg på om har en fot som passer svært godt til viking sine, ellers så får han superfit han også - de har fått fine modeller i år (ut fra superfit sine sider, that is)

Gammel 04-10-10, 00:55   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Bauche: Vi har hatt Sorel tidligere, men skal sjekke ut. Kommer nok ikke til å kjøpe på nett uten å ha holdt de først.

minibolle mai 2012
Gammel 04-10-10, 00:58   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ser at vi har Viking Thermo. Trodde det var det samme som Viking Cherrox, jeg?

Njaei om det er cherrox skal jeg ikke begi meg ut på å påstå at det er eller ikke, men med cherrox tenker jeg på sånne stive, kalde, glatte...støvler.

Viking Thermo er laget i et helt annet materiale enn vanlige cherrox.

Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 01:00   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Viking Thermo og Viking cherrox er ikke det samme. Vi har hatt begge typene og jeg vil si de begge er myke og varme, men ikke i samme materiale (som sjuggerpløm også sier).

Derfor kjøper vi cherrox som er billigere enn thermo.

minibolle mai 2012
Gammel 04-10-10, 01:00   #16
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Njaei om det er cherrox skal jeg ikke begi meg ut på å påstå at det er eller ikke, men med cherrox tenker jeg på sånne stive, kalde, glatte...støvler.

Viking Thermo er laget i et helt annet materiale enn vanlige cherrox.

Jøss. Jeg har klart å kjøpe noe bra, tilfeldigvis.

Flink mamma! *klappe på skulder*

Gammel 04-10-10, 01:58   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Nå måtte jeg google og ser at det jeg kjøpte i fjor som jeg trodde var en helt alminnelig Cherrox altså var Viking Thermo. Vi kjøpte denne igjen i år - den var veldig bra, og mye bedre enn en "vanlig" cherrox.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 07:58   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

De har nå joggesko, støvler og viking thermo. Og så skal et par goretex vintersko i hus, muligens viking denne vinteren.

Gammel 04-10-10, 09:02   #19
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joggesko, gummistøvler, cherrox og vintersko i gode merker.

Gammel 04-10-10, 09:11   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Så jeg tenker ikke så halvgæærnt. Har kikket på disse fra Sorel som vintersko:

Pluss vanlige cherrox fra Viking, de er veldig rimelige på xxl.

Skal ut å handle i morgen, så får vi se.

Smart club har disse Sorelene til 499,- denne uken. Jeg tenkte jeg skulle dra å se på dem, det er vel ikke ille pris? Det meste av vintersko til Junior koster 750,- til 850,-

I tillegg har han et par Ecco vintersko fra ifjor som passer. Viking Thermo og vanlige støvler. Høye og lave goretex overgangssko som han bruker nå på høsten, når været tillater. :regnvær idag:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.