Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan ser barnas "skopark" ut denne høsten og vinteren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 09:15   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ser barnas "skopark" ut denne høsten og vinteren?

Han har et par viking thermo, første året han får vinterstøvler.
Og så har han et par superfit vintersko, og et par viking vintersko i støvleform, men med goretex.

Tror ikke jeg kommer til å gå for noen "fin" vintersko. Vi bruker som oftes de samme skoene hele tiden like vel.

Er veldig fornøyd med årets skopark.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:19   #22
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Alle fire har et par Superfit-vintersko hver. Storesøsters par er kjøpt nytt nå i høst, minstesøster har et par som er arvet fra storesøster og tvillingene har et par hver (Ja, er jeg ikke raus, de slipper dele sko. ) som ble kjøpt på salg i vår.

De har et par forede vinterstøvler hver også. Tvillingene og storesøster har nye DockBoots, minstesøster har arvede Viking Thermo. Jeg kunne strengt tatt ha tenkt meg at alle fire hadde Viking Thermo, men DockBoots kostet bare halvparten, og når man trenger tre nye par så utgjør det en forskjell.

Så tilsammen har mine fire barn åtte par sko til vinters. Jeg har ingen planer om å kjøpe flere, med mindre noe går fullstendig i stykker.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:23   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på hvilke vintersko en gutt på tolv med 39 i str skal få. Finnes få herresko i den str og mange av dameskoene er så smale og nette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:32   #24
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg lurer på hvilke vintersko en gutt på tolv med 39 i str skal få. Finnes få herresko i den str og mange av dameskoene er så smale og nette.

Du får både Ecco og Viking iallefall i denne str. Jeg kjøpte Ecco i str. 39 til 11 åringen min på lørdag.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:34   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høstsko med goretex fra Timberland, kjøpt i vår. Finner ikke bilde av eksakt modell.

Ecco Snowboarder goretex vintersko:

Reima Tremble:

Fjoråres Ecco Icebreaker som reservesko:

Ankle Boots fra DinSko som "finsko":

Gammel 04-10-10, 09:36   #26
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Lillesøster på 3 har høye Ecco goretex, penstøvletter i sort skinn og Kamik snowkone.
Lillebror på 2 har halvhøye Viking goretex og høye Ecco Goretex.

Lillebror bruker sine halvhøye goretex nå, Lillesøster bruker fremdeles goretex joggeskoene sine fra i sommer (med ullsokker i).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:37   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Du får både Ecco og Viking iallefall i denne str. Jeg kjøpte Ecco i str. 39 til 11 åringen min på lørdag.

Noen vil ikke ha slike barnslige sko. Han har nok komplekser med å være mye lavere enn kompisene om han ikke skal ha barnesko.

Jeg må jobbe mer med han. Jeg kan liksom ikke strekke hverken han eller beina sånn plutselig.

Gammel 04-10-10, 09:42   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Chanett: Ecco har "voksen" sko opp til 40, og mannesko fra 40.

Eller disse fra Viking?

Stre 36-48

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:43   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

De var ikke så verst. Må sjekkes.

Ikke lett med små som vil være store og som er blitt nøye på det.

Gammel 04-10-10, 09:54   #30
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Noen av barneskoene går opp i 39, blant annet Ecco og Viking også mener jeg.

Vi skal ha Viking Thermo og Viking goretexsko. I tillegg har han et par Timberland halvhøye goretex.

De store vil jeg ikke snakke om, for de nekter å høre på mor om hva slags sko som er bra å ha.

Gammel 04-10-10, 09:58   #31
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Gutt på 4.5 har Viking Goretex joggesko fra i sommer, de brukes enda endel og blir brukt gjennom vinteren. Han har også Ecco vintersko og et par Viking støvler han bruker minst mulig.
Jente på 2.5 har Superfit sine goretex joggesko og et par Ecco vintersko. Hun har også et par støvler til sjelden bruk.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:39   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gummistøvler, Slusher og Goretex vintersko. Tre par vintersko kostet over 2000,-.

Gammel 04-10-10, 10:55   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har visst lite sko, ser jeg. De bruker vanlige joggesko nå på høsten frem til vinterskoene overtar. Snuppa har Geox-vintersko som vi kjøpte på salg i våres. Knerten har fått Skofus (disse har jeg blitt lovet er vanntette og har full klagerett hvis de ikke er det).

Cherrox kjøpte vi tidligere, men de ble aldri brukt, så vi kjøper ikke det lenger. De har jo vanntette vintersko?

Gammel 04-10-10, 11:40   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mest overrasket over den rikholdige skoparken flere har!

Vi har to par støvler til hver av barna (til å ha fast i bhage og hjemme). Utover det har de ett par joggesko og sandaler hver om sommeren, og ett par vintersko og cherrox hver om høsten/vinteren.

Om vi i tillegg skulle hatt flere par vintersko og høst/vårsko kan jeg ikke forestille meg hvor alt skulle oppbevares. Her flyter det jo allerede over av sko i gangen!

Gammel 04-10-10, 11:46   #35
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror på 3 år har:
- Nye som vi kjøpte på OBS tidligere nå i høst. Friends ett eller annet.
- Vikingsko fra i fjor, som utrolig nok passet enda.
- Skofus sko fra i fjor, som utrolig nok passet enda.
(Vi kunne med andre ord spart oss de Friends skoene, men hvem hadde drømt om at fjorårets sko skulle passe?)
- Cherrox fra i fjor

Og i dag fant jeg overgangsskoene fra i fjor høst/vår, som også var str 28, så de skal han få prøve når han kommer hjem i dag.

Lillesøster på 1 år har reimafotposer og skal få seg Stonez. Hun får ikke sko før hun kan å gå, og det tror jeg blir lenge til..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:03   #36
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Akkurat nå har mine :
Tøffingen har superfit goretex høstsko med lammeskinnsåle i og vanlig gummistøvler.
Til vinteren så har han superfit goretex vintersko.

Snuppa har viking goretex joggesko med lammeskinnsåle i, vanlig gummistøvler, puma sko med pelsfor.
Til vinteren så har du Ecco goretex sko med lammeskinnsåle.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:36   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har akkurat kjøpt Viking Snøhetta mini goretex vinterstøvler på gsport på tilbud til 489,- (normalt 699,-). De virker myke, varme og har borrelås.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:50   #38
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Poden har joggesko og et par penere skinnsko som ikke er til bruk i barnehagen.
Generelle høstsko har vi ikke kjøpt noe av.
Har kjøpt et par Viking Termo og et par Viking Goretex

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:58   #39
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Timberland Gore-Tex høstsko:

Viking Adventure og Play Gore-Tex vintersko

Viking Thermo Ultra

Gammel 04-10-10, 13:05   #40
Siwa

Siwa sin avatar

Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Akkurat nå bruker mellomste vanlige joggesko ennå, finner ikke høstsko uten fôr til han

Til vinteren har han:
Dock boots
Sorell
Åsså trur jeg at han har noen viking gore tex ..

Lillesøster bruker nå vind og vanntette høstsko u/fôr,
Til vinteren har hun:
Dock boots
Sorell
Lurer på om hun trenger ett par til eller om vi berger

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.