|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lus
Neida. Læreren skal tydeligvis gå rundt og se på at barn smitter hverandre med lus, for det er jo mye bedre enn å sende barnet hjem. De kan jo bli lei seg. Og alle som har hatt lus i hus igjen og igjen er helt sikkert enig med deg i al læreren ikke bør si noe til noen om at h*n har sett lusene. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I alle dager, da, det er da mengder av mulige varianter mellom å sende barn hjem på straksen, og å gå rundt og se lus og ikke si det til noen. Man kan jo f.eks informere foreldrene uten å sende hjem.
|
|
|
#64 |
|
Sviiisj!!
|
Det var jo ikke det Him mente heller. Det går jo an å informere om luseutbrudd uten å bryte taushetsplikten.
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusJeg ville blitt sjeleglad hvis barn med lus ble sendt hjem med en gang, både som mor av lusebarn og som mor av potensielle lusebarn. Det smitter fort, altså. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig ville foreldrene hente henne umiddelbart. Hvem ville ikke gjort det når læreren ringer og forteller at barnet har lus og er tatt ut av klassen. Det er tross alt veldig stigmatiserende å få lus. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Halleluja
|
|
|
#68 |
|
Leser
|
Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg mente det som Kanina sier under her:
Og jeg synes jo også at Baltie har et veldig godt poeng i at den eleven som sendes hjem med lus den ene dagen, kan komme dagen etter og ha lus i håret.
|
|
|
#69 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Eg synes me har ein viktig jobb å gjere ang. dette med stigmatisering av lusesmitte. Dersom fleire hadde vore opne ang. dette, ville ein fått større fokus og folk ville blitt flinkare til å ta grep for å lusesjekke, hindre smitte og behandle på riktig måte.
|
|
|
#71 |
|
© All rights reserved
|
Om man grer håret daglig med lusekam (slik det skal grees), så begrenser man skaden. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusDet er jeg helt enig med deg i, 007, og jeg kan jo bare håpe at foreldre som har fått barn med lus er flinke med lusekammen. Det vil helt klart begrense skaden. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusJeg synes det er utrolig viktig det som blir sagt her om stigmatisering ved luseinfeksjon. Jeg skjønner ikke helt den altså, fordi det er jo ikke noe tegn på at man er skitten og uhygienisk, det som er risikofaktorer er jo heller at man har rent hår, langt hår, og har nære venner.
|
|
|
#74 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hjemsendt fra skolen pga. lusOg jentene er verstingene, tror jeg. Her skal ALLE ha laaaangt hår. Og mange nekter foreldrene sine å si videre at de har hatt lus igjen, for det så flaut.
|
|
![]() |
|
|