|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ammetelt: Smart eller teit?Skal man virkelig måtte skjule puppen når man ammer? Er dette rette vei å gå? Eller er dette et produkt som mange ammende mødre kommer til å benytte seg av for å slippe å vise puppen til gud og hvermann?
|
|
|
#4 |
|
Søt og rar
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Nei, jeg synes ikke det er riktig vei å gå.
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Dette hadde absolutt vært noe for meg siden jeg både er ei kløne og hadde en overnysgjerrig baby. Det ble helt umulig for meg å amme diskret og ubemerket. I tillegg til at puppen til stadighet var på gratis utstilling, greide vi (som i jeg+nysgjerrig baby) flere ganger å sprute melkestråler mot for eksempel andre kafegjester.
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Dette syns jeg er helt tullete, men nå har ikke jeg opplevd noen rare eller ekle blikk mens jeg har ammet heller.
|
|
|
#7 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Ja, kanskje heller det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Urteit. Folk får da tåle å se litt pupp, og det går da fint an å være diskret. Jeg holder en gulpeklut klar til å dekke meg til med, så når ungen snur seg er det ikke stort man ser.
|
|
|
|
#10 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Etter tre barn merker jeg at jeg er i ferd med å miste diskresjonen når det gjelder amming. Jeg har tatt meg i det et par ganger; at nå burde jeg sikkert gjemt meg litt mer bort enn å sitte midt i smørøyet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg hadde aldri kommet til å brukt et ammetelt, siden jeg klarte å ta frem puppen diskret uten å vise for mye hus/brystvorte. Noen ganger så det ut som om babyen bare lå og sov inntil puppen.
|
|
|
#12 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Dette krever en dånesmilie!
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Folk er hjertelig velkommen til å bli brydd av at jeg ammmer.
|
|
|
|
#14 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så heldig du er som har så små pupper at du slipper telt da. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Nei, det får holde med ammetopper, så jeg ikke viser magen til alle som går forbi. Det lille folk får se av pupper får bare være.
|
|
|
#16 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Jeg kunne godt ha flashet hele puppen om jeg ville, det er jo ikke størrelsen det kommer an på. Noen drar jo opp skorta til under haka før de legger babyen inntil, og de jeg har sett gjøre dette hadde tilfeldigvis store pupper.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg ønsker meg faktisk et ammetelt jeg... Pga babyen min er så nysgjerrig hele tiden. Selv om hun er sulten, snur hun hodet vekk og strekker laaang hals for å se seg rundt i rommet/cafeen osv om vi ikke er hjemme. Veldig slitsomt å amme offentlig siden hun ikke finner roen liksom. Jeg bruker et helseteppe som jeg legger over skulderen og halvveis over hodet hennes slik at hun ikke ser annet enn meg. Det fungerer fint for oss, så et ammetelt ville vært praktisk for meg.
|
|
|
#19 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Burka. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?For et tullete produkt. Folk tåler stortsett å se mødre som ammer barna sine. Mitt inntrykk er i hvert fall at svært få blir brydd eller tar seg nær av det.
|
![]() |
|
|