|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
California og Nevada - reisetips?Vi har siden i sommer snakket om at vi kunne tenke oss å reise til USA igjen i forbindelse med neste års påske, og da min svoger med familie var på besøk hos oss i dag fikk vi endelig avklart hvilket område vi ønsker å besøke denne gangen. Etter litt diskusjon frem og tilbake har valget falt på California og Nevada, i all hovedsak.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 09-10-10 kl 23:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??Jeg ville gått for LA-ruten, men det er kanskje fordi jeg allerede har opplevd Seattle og Portland. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??Hå hå, vær ikke redd agenten - jeg skal holde dere oppdatert ...jeg kommer sikkert til å messe om dette både i tide og utide de neste seks månedene!
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??Disneyland i Anaheim. Akvariet i Monteray. Besøke oss i Santa Cruz. Highway 1 fra LA til San Fran skal være veldig fin å kjøre, vi kjører den i januar og kan utdype litt etter det. Jeg foretrekker å overnatte på småsteder, så jeg har bestilt overnatting i Cambria (blant annet).
|
|
|
#5 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??Vi har hatt den LA turen , og anbefaler derfor den
|
|
|
#6 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips!??Jeg ville valgt LA-ruten. Ellers blir det voldsomt mye kjøring. Seattle ligger mange dager nord for LA. Jeg mener at vi brukte 9 timer bare fra LA til Las Vegas (i bil uten fungerende luftanlegg). Du trenger uansett bare en dag i Reno og Sacramento, med mindre de har blitt mye mer spennende siden jeg var der for 20 år siden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??Ja, vi har nå landet på LA-ruten, mulig vi også dropper Phoenix, men det tar vi nok mer på sparket.
|
|
|
#8 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips!?Santa Barbara er koselig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips!?Fra San Fransisco til LA langs kysten er det mye fint å se. Million Dollar Highway, Carmel, San Simeon med Hearst Castle, Solvang, Santa Barbara for å nevne noe. Grand Canyon er fantastisk og vel verd et besøk. Vær klar over faren for tåke ved påsketider. Las Vegas med Hoover Dam. Nordover fra Las Vegas er også en fin tur. Death Valley, Yosemite, Bodie, Virginia City, Lake Tahoe og ned via Sacramento mot San Fransisco. Jeg ville vurdert forskjellig ankomst og avreiseflyplass. Vi har vært 5 ganger i California/Nevada/Arizona de siste 8 årene og reiser gjerne tilbake. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips!?
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips!?Får vi damene det som vi vil skal vi muligens leie dette huset
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: California og Nevada - reisetips?Høres ut som en flott tur!
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips?Det er helt supert, Acsa - vil gjerne høre fra deg hva dere erfarer og finner ut av hva gjelder barneaktiviteter i disse områdene!
|
|
|
#14 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips?San Diego Zoo og SeaWorld (san diego) blir man aldri lei (selv ikke i en alder av 20 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips?Her er link til et flott tur område i fjellene i Las Vegas:
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: California og Nevada - reisetips?Flott dyrepark i San Diego. For øvrig en nydelig by.
|
|
|
#17 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips?Takk dere.
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: California og Nevada - reisetips?Ja, saa var det hoteller og overnatting den foerste uken da, saerlig de foerste nettene, saa vi har det klart. Har laget en egen traad paa det. Blir litt endring i planene da vi i forrige uke fant ut at The Big Four skal ha konsert i Indio den 23. april; baade mannen og svoger er ihugga fan og jeg klarte med alt hell aa faa tak i billetter, saa derfor maa vi den veien og oppholdet i Anaheim blir en dag forkortet, samt at vi kommer et par dager senere til Las Vegas. Noen som har vaert i Indio? Hva kan man finne paa der, to damer og fire unger?? Faar soeke litt paa nett, har ikke tenkt til aa sitte fast paa hotellet selv om gutta skal avsted paa en 7-8 timer lang konsert ...
|
|
|
#19 |
|
Audacious
|
Sv: California og Nevada - reisetips?Har svart i den andre tråden din om hotell.
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Sv: California og Nevada - reisetips!??
Hvis man skal kjøre mellom LA og SF bør en kjøre fra SF og til LA for å få den beste utsikten (vi kjørte motsatt...). Har ikke lest hele tråden, så jeg aner ikke om noen allerde har påpekt dette.
|
![]() |
|
|