Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammetelt: Smart eller teit?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-10, 09:22   #181
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ammetelt: Smart eller teit?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skremmern lar seg nok ikke målbinde så lett. Ikke Floksa heller, virker det som.

Apropos buss-amming: Jeg får helt vondt i instinktene av dem som ikke tilfredsstiller hylende spedbarn UMIDDELBART. Man hører jo lett om det er sultskrik. Det er faktisk mitt største personlige ankepunkt mot flaskemating og hovedgrunnen til at jeg aldri kunne bedrevet noe sånt av fri vilje, det å ikke kunne gi barnet mat med en eneste gang ville gjort meg ekstremt fortvilet og frustrert.

NB: Include all disclaimers possible!

Disclaimer: jeg kjenner en som har Norgesrekord i flaksetilberedning. Var det under 30 sek. på bussen, tro?
Disclaimer2: man hører ikke alltid om andres barn skriker av sult, trøtthet eller mageknip, nei. Ikke alltid man hører det på sitt eget barn, har jeg hørt. ("Åja, skal du ha pupp, lille venn? Nei, ikke? Nå da? Hva med nå, da?")

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 09:35   #182
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg sier ikke at det er de med store pupper som ikke er greit, det er du som tolker det. Det er snakk om hvor mye man flasher, ikke størrelsen på puppen. Hvis du leser videre, ser du at jeg skriver noe om det.

Som sagt tidligere er jeg for amming over alt og har gjort det før, men man trenger ikke dra skjorta opp til haka før man legger babyen til.

Joa, men problemet er jo at har man store pupper er det mye vanskeligere å unngå at man viser litt puppehud. Jeg anstrenger meg for å være diskret, men en god del vises likevel. Dermed blir det problematisk dersom mange mener man bør bruke telt fordi man ikke får til å være diskret nok for dem pga størrelsen på kroppen.

Gammel 11-10-10, 09:55   #183
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal riktignok ikke ha flere barn, men tillater meg allikevel å si at et slikt telt som ble vist i hovedinnlegget hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. Jeg har ikke engang helseteppe hengende foran vogna, for ungene mine skal få frisk luft.

Jeg har både hengepupper og deigmage. Men jeg viste svært lite av dette når jeg ammet. Hvis noen hadde problemer med det lille de så, så var det ikke jeg som eide problemet. Knerten var fullstendig flaskenekter (tross iherdige forsøk i flasketilvenningsfasen), så jeg hadde ikke noe alternativ hvis han var sulten.

Gammel 11-10-10, 13:02   #184
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

I'm with esme. Nå løste jeg dette relativt elegant ved å investere en liten formue i Boob ammetopper. Men jeg er heller ikke av den legning at jeg syns det er dritkult å flashe pupper offentlig, med eller uten sugende unge.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så lenge du ammer diskret og jeg slipper å se hele puppen din + magen din mens jeg spiser, så vær så god. :raus: Og hva er galt med å bruke en ammetopp?

Vis meg en ammetopp som passer meg, så skal jeg straks gjemme min skam.

Jeg er enig med Katta. Jeg har brukt en formue (en freudian slip fikk meg til å først skrive formye ) på Boobtopper, men jeg har også arvet, kjøpt på salg og attpåtil sydd noen selv.

Det er så utrolig klønete og uelegant når damene knepper opp fra halsen til livet eller trekker tunikaen helt opp til under haken, før de knepper opp amme-BH'en og slipper puppen løs, og SÅ finner de babyen, og styrer masse med å legge til.

Jeg har ganske store pupper, men ammer uten å flæsje allverden, og jeg ammer overalt og når det skulle passe. Jeg har bla. vært på en del kveldsmøter, der ungen har ligget på puppen gjennom nesten hele kvelden og fått kommentarer når jeg triller eller bærer ut på at folk ikke har lagt merke til at jeg hadde med meg barn. "Hvor har du hatt henne?" Jakke, sjal, teppe, cardigan, ammetopp og litt smidighet er hemmeligheten.

Hva med å øve litt hjemme?

Ellers konstaterer jeg at med unntak av samsovingen blir jeg mer og mer lik Skremmern. Jøye. Hvem skulle trodd.

me too. Jeg er usikker på om det gjør meg livredd eller skikkelig stolt.

Nå er min baby bare drøye tre uker, så vi har jo ikke helt funnet formen med amming, men jeg bruker nok borti 5 ganger så lang tid på å få lagt den babyen til brystet som jeg brukte på å lage en flaske MME til forrige gang. At amming er raskt, enkelt og lettvindt fordrer at baby er samarbeidsvillig og mor har litt rutine.

Gammel 11-10-10, 14:13   #185
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden mangler bilde eksempler.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:16   #186
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Neida, jeg venter, jeg. De skal sikkert bare amme.

Jeg strever med å få webkameraet til å funke

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:17   #187
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Bare for å dra oss litt tilbake til topic ...

Jeg syns det er forferdelig trist om man må bruke et slikt telt for å skjule puppen fra forargede personer. Derimot har jeg full forståelse for at dette kan være et veldig passende hjelpemiddel for mødre med barn som bare styrer ved puppen i forstyrrende miljøer.

Jeg lurer forresten på en ting: Er det vanlig å dra genser opp? Jeg endte i stor grad med å dra genser/topp ned, jeg, og ha puppen ut av utringningen. Men det flasher kanskje om mulig enda mer pupp?

Selv syns jeg det lureste er å lære seg å amme i bæretøy. Da slipper man til og med å sitte ned - man kan vandre rundt og gjøre ting. Genialt!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:22   #188
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg lurer forresten på en ting: Er det vanlig å dra genser opp? Jeg endte i stor grad med å dra genser/topp ned, jeg, og ha puppen ut av utringningen. Men det flasher kanskje om mulig enda mer pupp?

Ja. Du flasher ganske mye om du drar ned utringningen.

Hvis man ikke investerer i ammetopper (som ikke passet meg), så er det fullt mulig å kombinere singlett under med genser over. Da drar man singlet ned og genser opp, og så flasher man ganske mye mindre. Genser som blir igjen opp, kan brukes til å dekke til det man ønsker.

:løsningsorientert:

Gammel 11-10-10, 14:30   #189
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte bedre å trekke genser opp, og dermed vise magen, enn å dra toppen ned, sånn at jeg var naken fra halsen og ned til babyen.

Man har da ofte et skjerf/sjal eller teppe som man kan dekke til magen med, om det trengs.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:37   #190
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Man hører jo lett om det er sultskrik. Det er faktisk mitt største personlige ankepunkt mot flaskemating og hovedgrunnen til at jeg aldri kunne bedrevet noe sånt av fri vilje, det å ikke kunne gi barnet mat med en eneste gang ville gjort meg ekstremt fortvilet og frustrert.

NB: Include all disclaimers possible!

Hæ? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Jeg har fullflasket megge mine barn, og har jo derfor selvsagt flaskeutstyr med til enhver tid der jeg er. Senest i dag ble hun sulten mens jeg var feridg hos kiropraktor, så mens jeg stod i kø for å betale ordnet jeg en flaske melk og ga henne, så hun var ferdigdrukket innen køen var ferdig, jeg hadde betalt og bestilt ny time. Mao raskere enn om jeg hadde ammet.

har også vært på trilletur med venninner som ammer og når vi setter oss ned for å gi barna våre mat får de mat på likt. De bruker gjerne et minutt eller to på å brette opp/ned klær og legge barnet til, jeg bruket ett minutt eller to på å blande pulver og vann og riste flasken.

Jeg kan gi melk mens vi kjører bil på tur, stående på toget i rushen, halvveise på vei til barnehagen i vogna osv.

På hvilken måte mener du jeg ikke gir barnet mitt mat med en gang det er sultent?

Gammel 11-10-10, 22:14   #191
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Joa, men problemet er jo at har man store pupper er det mye vanskeligere å unngå at man viser litt puppehud. Jeg anstrenger meg for å være diskret, men en god del vises likevel. Dermed blir det problematisk dersom mange mener man bør bruke telt fordi man ikke får til å være diskret nok for dem pga størrelsen på kroppen.

Selvfølgelig vises noe hud, man må vel være magiker for å unngå det Men, de jeg har sett har ikke brydd seg om å være diskret og dratt skjorta helt opp der puppen starter. Da blir det jo ganske mye pupp om puppen er stor.

Egentlig er ikke dette noe big deal for meg, altså, hehe.

Gammel 12-10-10, 12:01   #192
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett deg i aksjon, Pelle, men de som jeg kjenner og har sett fra RL som er flaskemammaer er tregere til å fôre ungene, og begynner ikke å koke vann før ungen hylskriker. Selv om det er fullt mulig å lese smatte- og urosignaler som Esme beskriver.

Gammel 12-10-10, 12:33   #193
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett deg i aksjon, Pelle, men de som jeg kjenner og har sett fra RL som er flaskemammaer er tregere til å fôre ungene, og begynner ikke å koke vann før ungen hylskriker. Selv om det er fullt mulig å lese smatte- og urosignaler som Esme beskriver.

Da lurer jeg på hvilke flaskemammaer du kjenner? Vannet kan da bare stå ferdig kokt og oppmålt på flaska, og fem strøkne skeier hiver man nesten like fort oppi som man ruller ut en gedigen pupp. Så rister man kraftig, omtrent den tiden det tar og veie puppene i hendene for å finne ut hvor man ammet fra sist. Jeg synes du insinuerer at flaskemammaer driter i om ungene er sultne. Det liker jeg ikke, selv om jeg må gå ut fra at jeg er en flaskemamma du ikke kjenner RL. Jeg mener; er det ikke stigmatiserende nok å gi ungen sin flaske, om man ikke skal la den hyle i tjue minutter før man gir den flaska.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:39   #194
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men de som jeg kjenner og har sett fra RL som er flaskemammaer er tregere til å fôre ungene, og begynner ikke å koke vann før ungen hylskriker. Selv om det er fullt mulig å lese smatte- og urosignaler som Esme beskriver.

Men det har jo ingenting med selve flaskematingen å gjøre og mer med typen person vil jeg tro?

Altså, hvis man er så treig at man ikke gidder løfte på sessen og gå etter MME før ungen hylgriner er det klart det hadde vært kjappere å ut med puppen der og da ja. Men da er det jo mors aktivitetsnivå som er problemet,

At det skal være så veldig tidkrevende å gjøre klar melka er jeg slett ikke enig i. Man lærer fort hvordan forholdet kokt varmt vann kontra (kokt) kaldt vann skal være for å få den perfekte temperaturen i flasken, og da er det virkelig bare å helle på pulver (før eller etter det kalde vannet tilsettes, avhengig av merket MME man bruker), riste og ferdig
Er man litt for seg og ikke kan gå fra ungen uten tilsyn kan man til og med ha en termos med varmt og en termos med kaldt stående klar - samt pulver og flaske, og ordne istand UTEN å lette på sessen. Har jeg hørt. :btdt:

Så enig med rine, det der virket som et litt unødvendig sleivspark til flaskemødre...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:39   #195
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at for velorganiserte mennesker så må flaske funke raskt og praktisk. For oss som ikke er så gode på planlegging og det å huske å ha med vann med passe temperatur og pulver og skje og ferdigkokt flaske og hva-har-du.... Best med pupp for sånne svimehoder.

Gammel 12-10-10, 12:39   #196
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, du sier jo at du ikke hadde orket å være flaskemamma, og det er da null tvil om at du hadde hatt alt helt ferdig sånn at det hadde tatt 3 sek for å fikse flasken og i tillegg lest smattesignaler? Ditt barn hadde jo fått mat katching mens det fortsatt hadde følt seg peckish.

Gammel 12-10-10, 12:42   #197
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For oss som ikke er så gode på planlegging og det å huske å ha med vann med passe temperatur og pulver og skje og ferdigkokt flaske og hva-har-du.... Best med pupp for sånne svimehoder.

Du hadde husket det 1) hvis du hadde valgt den løsningen selv fordi det av en eller annen grunn var den beste for deg eller 2) hvis du hadde MÅTTET velge den løsningen. Man husker det man må huske

M.a.o - selv svimehoder kan bruke MME (for jeg synes ikke det er rettferdig å generalisere til at svimehoder ikke klarer å gi ungene sine mat når de skal ha heller jeg. Selv om jeg skjønte at det ikke var det du mente nødvendigvis)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:56   #198
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at for velorganiserte mennesker så må flaske funke raskt og praktisk. For oss som ikke er så gode på planlegging og det å huske å ha med vann med passe temperatur og pulver og skje og ferdigkokt flaske og hva-har-du.... Best med pupp for sånne svimehoder.

Selv jeg klarte det, ja. :svimehode:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 13:24   #199
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg vil kalle de trege, de jeg har sett, men det tar lenger tid enn bare å rulle ut puppen, helt klart. Mine eldste hadde vært nådeløse flaskebarn, tror jeg. Ingen smattelyder eller uroligheter - fra helt stille, sovende og fornøyd baby til WÆÆÆÆÆÆÆÆ i løpet av sekunder. Da var de ihjelsultne og måtte ha mat MED EN GANG! Jeg har vært så heldig å slippe unna flaske alle tre gangene, men jeg kunne ofte oppleve utålmodighet fra ungen den korte stunden det tok å finne frem puppen.

Gammel 12-10-10, 13:30   #200
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg måttet hadde jeg vel etterhvert lært meg det som skulle til, for jeg fikser ikke hyling. Jeg var jo en veldig god servitør, og mis en place er jo alfa og omega. Men all vaskingen, steriliseringen, alt man må huske å ha i hus... Ille nok med den perioden jeg drev med sopp-behandlingsregimene. Urk.

Og de flaskemammaene jeg kjenner til i RL hadde neppe klart å rulle ut puppen før ungen var blå i trynet heller. De som er skikkelig velorganiserte er så velorganiserte at de har jeg selvsagt ikke lagt merke til, for ungene deres har aldri rukket å hilste et kvarter av sult.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.