|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?
Disclaimer: jeg kjenner en som har Norgesrekord i flaksetilberedning. Var det under 30 sek. på bussen, tro?
|
|
|
#182 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joa, men problemet er jo at har man store pupper er det mye vanskeligere å unngå at man viser litt puppehud. Jeg anstrenger meg for å være diskret, men en god del vises likevel. Dermed blir det problematisk dersom mange mener man bør bruke telt fordi man ikke får til å være diskret nok for dem pga størrelsen på kroppen.
|
|
|
#183 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg skal riktignok ikke ha flere barn, men tillater meg allikevel å si at et slikt telt som ble vist i hovedinnlegget hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. Jeg har ikke engang helseteppe hengende foran vogna, for ungene mine skal få frisk luft.
|
|
|
|
#184 |
|
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
Vis meg en ammetopp som passer meg, så skal jeg straks gjemme min skam.
me too. Jeg er usikker på om det gjør meg livredd eller skikkelig stolt.
|
|
|
#187 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Bare for å dra oss litt tilbake til topic ... |
|
|
|
|
|
#188 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja. Du flasher ganske mye om du drar ned utringningen.
|
|
|
|
#189 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg likte bedre å trekke genser opp, og dermed vise magen, enn å dra toppen ned, sånn at jeg var naken fra halsen og ned til babyen.
|
|
|
#190 |
|
Unik
|
|
|
#191 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Selvfølgelig vises noe hud, man må vel være magiker for å unngå det
|
|
|
#192 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg har aldri sett deg i aksjon, Pelle, men de som jeg kjenner og har sett fra RL som er flaskemammaer er tregere til å fôre ungene, og begynner ikke å koke vann før ungen hylskriker. Selv om det er fullt mulig å lese smatte- og urosignaler som Esme beskriver.
|
|
|
#193 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Da lurer jeg på hvilke flaskemammaer du kjenner? Vannet kan da bare stå ferdig kokt og oppmålt på flaska, og fem strøkne skeier hiver man nesten like fort oppi som man ruller ut en gedigen pupp. Så rister man kraftig, omtrent den tiden det tar og veie puppene i hendene for å finne ut hvor man ammet fra sist. Jeg synes du insinuerer at flaskemammaer driter i om ungene er sultne. Det liker jeg ikke, selv om jeg må gå ut fra at jeg er en flaskemamma du ikke kjenner RL. Jeg mener; er det ikke stigmatiserende nok å gi ungen sin flaske, om man ikke skal la den hyle i tjue minutter før man gir den flaska. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men det har jo ingenting med selve flaskematingen å gjøre og mer med typen person vil jeg tro? |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Jeg tenker at for velorganiserte mennesker så må flaske funke raskt og praktisk. For oss som ikke er så gode på planlegging og det å huske å ha med vann med passe temperatur og pulver og skje og ferdigkokt flaske og hva-har-du.... Best med pupp for sånne svimehoder.
|
|
|
#196 |
|
Mother of Dragons
|
Men altså, du sier jo at du ikke hadde orket å være flaskemamma, og det er da null tvil om at du hadde hatt alt helt ferdig sånn at det hadde tatt 3 sek for å fikse flasken og i tillegg lest smattesignaler? Ditt barn hadde jo fått mat katching mens det fortsatt hadde følt seg peckish.
|
|
|
#197 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du hadde husket det 1) hvis du hadde valgt den løsningen selv fordi det av en eller annen grunn var den beste for deg eller 2) hvis du hadde MÅTTET velge den løsningen. Man husker det man må huske |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Sviiisj!!
|
Selv jeg klarte det, ja. :svimehode:
|
|
|
#199 |
|
Ringskrømt
|
Jeg vet ikke om jeg vil kalle de trege, de jeg har sett, men det tar lenger tid enn bare å rulle ut puppen, helt klart. Mine eldste hadde vært nådeløse flaskebarn, tror jeg. Ingen smattelyder eller uroligheter - fra helt stille, sovende og fornøyd baby til WÆÆÆÆÆÆÆÆ i løpet av sekunder. Da var de ihjelsultne og måtte ha mat MED EN GANG! Jeg har vært så heldig å slippe unna flaske alle tre gangene, men jeg kunne ofte oppleve utålmodighet fra ungen den korte stunden det tok å finne frem puppen.
|
|
|
#200 |
|
Epikur
|
Sv: Ammetelt: Smart eller teit?Hadde jeg måttet hadde jeg vel etterhvert lært meg det som skulle til, for jeg fikser ikke hyling. Jeg var jo en veldig god servitør, og mis en place er jo alfa og omega. Men all vaskingen, steriliseringen, alt man må huske å ha i hus...
|
![]() |
|
|