|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Jeg og lillegutt skal lage badesalt av Epsomsalt i julegaver i pene glass, og så lurte jeg på fargetilsetning? Det skal lages etter denne oppskriften: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Du kan jo prøve å dryppe litt på fingeren, og se hva som går av? Noen av konditorfargene er vannløselige, mens andre er oljebaserte. Jeg ville gått for de vannløselige, og i veldig små mengder.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Jeg VET jo at wiltonfargene sitter som bare det |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Jeg ville ikke brukt noe man vet sitter, selv om det blir blandet ut i et digert bad. Skrekken er jo å komme opp med blå eller grønnskjær i huden.
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?
Det ville jo vært en minneverdig gave da. Koble av med et avslappende bad før /insert stor begivenhet/ og så stige opp av vannet Hulken-grønn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Og så ville jeg kanskje ikke brukt lavendel. Leste en skremmende artikkel om små gutter som hadde utviklet bryster etter å ha blitt smurt med lavendelkremer. Hvor den artikkelen sto har jeg såklart glemt, men det var nå nylig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Kanskje jeg kan smøre brystene mine med lavendel?
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Her står det noe om det, men den artikkelen jeg leste var mer omfattende. Kan det ha vært i D2? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Takk for lenken. Jøye meg, naturlig er ikke alltid så naturlig skjønner jeg ...
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Bare et spm på siden av det du spørr om, men blir ikke dette en "klissete" greie?
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Det er jo mye i naturen som er giftig og ikke bør spises eller smøres på kroppen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Naturlig er naturlig, men ikke derved alltid godt for alle i alle situasjoner. Naturlig er ikke det samme som sunt heller.
|
|
|
#16 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?Botox, f eks, er jo naturlig, i hvert fall hovedingrediensen. Man kan ha mye moro med botulinumtoksin. Men det setter vel neppe farge på badesalt.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Enig. Jeg og en venninne fikk tips om noen "blomsterdråper" vi kunne ta før oppkjøringen slik at vi ikke ble nervøse, og vedkommende som anbefalte det sa "Det er jo ikke farlig, det er jo bare blomster" og venninnen min og meg repliserte omtrent i kor: "har du hørt om opium eller? Sikkert ikke farlig, det er jo bare blomster!"
|
|
|
#18 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge?På panduro selger de farge til såpelaging. Det må kunne brukes. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Sv: Å lage eget badesalt (julegavetips). Men hva med farge? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
den er sikkert ikke så dum nei.
|
![]() |
|
|