|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å finne funksjon for Celsius og FahrenheitJeg sliter når jeg skal sette opp funksjoner. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å finne funksjon for Celcius og FarenheitStår det at 100 grader Celsius er 132 grader Fahrenheit?
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Å finne funksjon for Celcius og FarenheitEn generell lineær funksjon ser ut slik: f(x) = ax + b. Det ene leddet er altså et tall ganget med variabelen, og det andre leddet er konstant.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Å finne funksjon for Celcius og FarenheitOg 100 C er ellers ikke 132 F, nei, så det er feil. Står det virkelig det?
|
|
|
#5 |
|
.
Sv: Å finne funksjon for Celcius og FarenheitNeida, det står visst ikke det. Det står at 100 C = 212 F |
|
|
|
|
|
#6 |
|
.
Sv: Å finne funksjon for Celsius og FahrenheitTakk for tipset Skilpadda. Er det så enkelt altså? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Å finne funksjon for Celsius og FahrenheitDet er ikke vanskelig å regne det ut. Det er det å sette opp stykket som er utfordringen, om man ikke er vant til å tenke sånn.
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å finne funksjon for Celsius og FahrenheitOm du tar samme matte som meg så kan du bruke to-punkts formelen om du ikke ser det direkte.
|
|
|
#9 |
|
.
Sv: Å finne funksjon for Celsius og FahrenheitAaaah, den to punktsformelen burde jeg absolutt ha kommet på selv. Jeg drev jo på med den hele forrige uke. (jeg prøvde den forresten, men byttet om funksjonen for C(F) med F(C), så jeg må prøve på nytt i morgen når jeg er mer opplagt.) |
|
|
|
![]() |
|
|