Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva bruker dere i vogna (til soving) når voksiposen er for liten?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 22:47   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bruker dere i vogna (til soving) når voksiposen er for liten?

Knerten er tre år og en ganske lang Knert. Han sover fortsatt halvannen time på dagtid, og i barnehagen sover han ute i vogn. Jeg funderer litt på hva vi skal bruke for å holde ham varm nå som voksiposen er blitt for liten.
Jeg vurderer å sende med soveposen hans, men det er en sovepose med normallengde, så det blir kanskje veldig balete å ha i barnehagen? Det er riktignok bare 3-sesongs sovepose, men med litt ulltøy på, soveskinn under og eventuelt et ullpledd, så tror jeg det vil holde ham varm.

Hva gjør dere? Tips?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:50   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere i vogna (til soving) når voksiposen er for liten?

Vi hadde en slik dunpose som var 120 cm lang (den med bamse inni, husker ikke navnet). Den var ikke supervarm, så jeg hadde et tykt og godt pledd jeg la oppå på de kaldeste dagene, i tillegg brukte vi skinn under.

Gammel 17-10-10, 22:51   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Min eldste sov inne i barnehagen på madrass det siste halvåret hun sov på dagtid, og ikke hadde plass i vogn og voksipose. Vet ikke om det er et alternativ for dere?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:53   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Voksi classic ble fort kort til mine også. jeg ville kjøpt en ny (evt. brukt) dunpose som er lang nok.

Gammel 17-10-10, 22:56   #5
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gutten vår sov inne i barnehagen fra han var 2,5. Det blir jo trangt i vogna etterhvert når du trenger pose og pledd.

Gammel 17-10-10, 22:57   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte skinn under og dyne over den siste tiden.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 22:58   #7
Left
Passiv

Standard

Vi brukte Ajungilak Knøtt da lillebror var på tampen av soving i bhg. Med skinn under og et teppe over, og bare ulltøy på i posen.
Han var aldri kald.

Dette tror jeg er den samme posen som Isbjørn refererer til i innlegget under.
Vi har hatt den, bare i en annen farge. Super pose, og ikke så dyr heller.

Sist redigert av Left : 17-10-10 kl 23:05.
  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 23:00   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Du kan kjøpe en sovepose på XXL, den er lang og god, passer til både pulk og vogn. Nettsiden er selvfølgelig treg nå, så jeg kommer ikke inn på xxl sine sider.

Gammel 17-10-10, 23:05   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Ser jeg og sjuggerplum tenkte på samme pose.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.