Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Energibarer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-10, 11:43   #21
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Energibarer

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er endel ulike varianter. Ingen er tilsatt sukker, men det varierer jo hvor mye fruktsukker og karbohydrater det er i de, selvfølgelig.

Edit: Noen er tilsatt sukker.

Her er innholdet i de ulike: http://www.eatnatural.co.uk/View-Pro...EatNaturalBars

Mellom 10 og 20 g sukkerarter i de, det er jo endel.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:44   #22
Albertine
Passiv

Standard

Agavesirup er ikke så uskyldig som det virker. http://www.living-foods.com/articles/agave.html

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:46   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er innholdet i de ulike: http://www.eatnatural.co.uk/View-Pro...EatNaturalBars
Den grønne og brune har minst karbohydrater, på henholdsvis 12 og 15 grap per bar.

Takk for link. Sukkerinnholdet varierer kraftig, ja, ser jeg. Alt fra 7 til 25 gram per bar. Jeg liker dem med yogurt-trekk best, og de er jo også desidert søtest.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:49   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Agavesirup er ikke så uskyldig som det virker. http://www.living-foods.com/articles/agave.html

Takk for artikkel 7/9. Den var opplysende, og underbygger min skepsis til fruktose som så humla mye bedre enn annet sukker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:50   #25
Albertine
Passiv

Standard

Jeg deler definitivt din skepsis til fruktose, Glitter.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:53   #26
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forsøkt å spise et par slike på nattevakt, men jeg gnager heller i meg en sponplate for å si det slik.
De er ikke gode altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:53   #27
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøver å unngå mest mulig å spise alt som er søtet med ditt og datt...

Ikke alltid så lett, men blir flinkere å flinkere til å spise "ren" mat.
Det er vanskelig dette med sukker. Jeg bruker vanlig sukker i kaker, men prøver å finne kaker med lite hvetemel og sukker.
"godteri" lager jeg av mye dadler og kakao, nøtter, banan...

Vanskelig å holde seg unna alt det søte, men til gjengjeld drikker jeg aldri brus/saft, spiser utrolig sjelden kjøpe snakcs/godteri, og nesten aldri alkohol, så synes jeg klarer meg ganske bra alikevel. Men søtt er jeg glad i

Gammel 18-10-10, 11:55   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Niks. Spiser heller mat jeg. Et eple eller/og en skyr er bedre for meg enn en sånn bar.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:55   #29
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Seven of Nine, her.

Jeg deler definitivt din skepsis til fruktose, Glitter.

Jeg synes det er fint å være skeptisk. Jeg prøver å velge litt av hvert. Ikke BARE velge vanlig sukker, men også noen ganger bruke fruktsukker, bjørkesøt men aller helst frukt og bær som søtning.

Gammel 18-10-10, 11:55   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også prøvd Eat Natural-barene, for mange av dem er heldigvis glutenfrie. Jeg burde definitivt huske på å kjøpe inn et lager, for det er tross alt et bedre alternativ enn mye av det som lett frister hos Narvesen når jeg er på vei for å hente i barnehagen. (Og da snakker jeg selvsagt ikke om bollene, som jo frister mest men som jeg ikke kan spise)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:55   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Takk for artikkel 7/9. Den var opplysende, og underbygger min skepsis til fruktose som så humla mye bedre enn annet sukker.

Jeg er heller ikke særlig begeistret for fruktose og unngår det helt med unntak av noen få frukt per uke. Typisk 2-3.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:56   #32
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Niks. Spiser heller mat jeg. Et eple eller/og en skyr er bedre for meg enn en sånn bar.

Men skyr er vel noe av det samme, bare søtet med aspertam og sånn. Er det mye bedre? De er gode forresten, spiser det en gang innimellom selv.

Eple er bra

Gammel 18-10-10, 11:57   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du får skyr som ikke er kunstig søtet nå. De er veldig gode.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:57   #34
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har også prøvd Eat Natural-barene, for mange av dem er heldigvis glutenfrie. Jeg burde definitivt huske på å kjøpe inn et lager, for det er tross alt et bedre alternativ enn mye av det som lett frister hos Narvesen når jeg er på vei for å hente i barnehagen. (Og da snakker jeg selvsagt ikke om bollene, som jo frister mest men som jeg ikke kan spise)

Det gjør det vanskelig. Jeg har spurt på narvesen eller lignende steder om de overhodet har noe sunt å spise. Da er nøtteposene det eneste de har. Synd det er sånn.

Narvesen rett ved der jeg jobber har ihvertfall litt fruktutvalg, dyrt og stusselig, men det er da noe

Gammel 18-10-10, 11:58   #35
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper heller frukt og ferdigsmurte knekkebrød.

Gammel 18-10-10, 11:58   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Deli DeLuca er faktisk ikke så verst på å ha sunne muligheter.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 11:59   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du det, altså? Jeg hadde håpet at de skulle smake mye bedre enn den gamle skyren, men jeg ble skuffet. Jeg synes de smaker mye mer kunstig enn hva ypgurt gjør, f.eks.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:01   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har bare smakt én.

Den funket greit synes jeg. Det er som regel hvis jeg vet at jeg ikke får mat etter trening jeg bruker skyr - og da er det først og fremst om å gjøre å få i meg protein så jeg kunne nok spist nær sagt hva som helst.

Men jeg liker jo de kunstig søtede skyrene også jeg.
Yoghurt er veldig godt, men det er altfor lite protein og for mye sukker for meg.

Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:03   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Deli DeLuca er faktisk ikke så verst på å ha sunne muligheter.

Sant nok. Men sushi som før-barnehagen-måltid er ikke holdbart i lengden.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:03   #40
Nip

Standard

Ja, stemmer. men de er det sukker i ,sant?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.