Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattelister

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-10, 22:57   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skattelister

Søker dere i skattelistene? Føler de er i samme kategori som Se & Hør - ingen kjøper det, men alle leser det...
Litt tabu og ufint å søke i skattelister. Eller?

Sist redigert av Fløyel : 19-10-10 kl 23:09.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:59   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattelister

Jeg er ikke så nysgjerrig på slike ting, så det har jeg aldri gjort. Jeg har søkt opp meg selv da, for å se hvordan det ser ut.
Men jeg vet mange som er svært nysgjerrige på slikt og som søker opp de fleste. Bare fordi.

Gammel 19-10-10, 23:01   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å lage poll... *litt trist* om noen vil lage en ny tråd inkl poll er det veldig fint

Gammel 19-10-10, 23:01   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nå den tiden på året igjen? Nope, jeg gidder som regel ikke å søke. Jo, jeg har søkt opp noen naboer, men da for å finne ut hvor gamle de egentlig er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:01   #5
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Mine penger har jeg kontroll på, andres er det fullstendig uinteressant å vite noe om.

Gammel 19-10-10, 23:08   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Ja, jeg søker opp gamle ekser, for å se om jeg skal le eller gråte.

Hehe, den var fin.

Det hender jeg dumper innom skattelistene når jeg googler noen, ellers ikke.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:09   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det den tiden igjen nå, altså? :ikke interessert:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:23   #8
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker iblant skattelister for å finne ut hvor gamle folk er *innrømmer*. Inntekten til folk er jeg mindre interessert i.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:23   #9
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nei,jeg orker ikke bry meg om andres penger,gitt. Sjekket meg selv ifjor,og det stemte,i år sjekker jeg ingen.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:25   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Sjekker aldri andre (og innrømmer at jeg ser skjevt til de som gjør det).
Men pleier å sjekke meg selv og mannen.

Gammel 19-10-10, 23:27   #11
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg synes det er en glimrende idé å gjøre det synlig hvem som har søkt en opp i listene.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:29   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg sjekker alltid meg selv og mannen for å se hva andre får opp av informasjon hvis de sjekker oss. Og så sjekker jeg foreldrene mine og broren min og så ringer vi hverandre og morer oss litt over informasjonen vi har funnet. (Informasjonen i de søkbare skattelistene er egentlig ganske unøyaktig har jeg funnet ut.)

Jeg syns egentlig søkbare skattelister, eller offentlige skattelister i det hele tatt, er en unødvendig krenkelse av privatlivets fred. Det plager meg overhodet ikke at andre vet hva jeg tjener. Men hvis de lurer på det så foretrekker jeg at de spør meg, fremfor å søke meg opp.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:36   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er en skikkelig uting å ha dette offentlig, det er noe helt annet nå når man kan fråtse i det på internett enn det det var den gangen en måtte gå på ligningskontoret og se på lister der.

Gammel 19-10-10, 23:38   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skattelistene må gjerne være synlige for min del, men så lenge jeg vet at naboen er sykepleier, blir det uinteressant for meg å gå på nettet for å finne ut om det står 350.00 eller 360.000 på henne. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal bruke den informasjonen til, derfor gidder jeg ikke lete opp folk i skattelistene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:39   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere var jobben min å søke i skattelistene. Nå gjør jeg det ikke for det minner for mye om jobb.

Gammel 19-10-10, 23:40   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er en skikkelig uting å ha dette offentlig, det er noe helt annet nå når man kan fråtse i det på internett enn det det var den gangen en måtte gå på ligningskontoret og se på lister der.

Jeg husker jeg holdt på å besvime når jeg oppdaget at i bygda der mannen kommer fra så SOLGTE de bøker som inneholdt ligningen til alle innbyggere i kommunen. Men jo, jeg sjekker hva som står om meg, mannen og nær familie. Og ja, vi er åpne om det. Skattelistene viser en sannhet med modifikasjoner, så det er alltid morsomt å se hva staten har kommet frem til hos meg.

Gammel 19-10-10, 23:41   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg søker ikke i skattelistene, det er jeg rett og slett ikke interessert i. Jeg synes det er helt greit at de ligger åpent, men for meg personlig er det ikke viktig.

Gammel 19-10-10, 23:46   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg husker jeg holdt på å besvime når jeg oppdaget at i bygda der mannen kommer fra så SOLGTE de bøker som inneholdt ligningen til alle innbyggere i kommunen. Men jo, jeg sjekker hva som står om meg, mannen og nær familie. Og ja, vi er åpne om det. Skattelistene viser en sannhet med modifikasjoner, så det er alltid morsomt å se hva staten har kommet frem til hos meg.

Det er jo helt sant det som står der - de legger ikke ut gal info med mindre det er noe galt med ligninga di da. Men beløpet som står igjen er nettoinntekten etter at fradragene er trukket fra så det sier jo ikke stort om hva personen egentlig har tjent. Ei heller om størrelsen på formuen, har man penger i banken teller det med i formuen, men de fleste har jo formuen i eiendom og den teller såpass lite at man dermed ikke har noen skattbar formue.

Så ja - litt tåkete kan en kanskje kalle den infoen - men den er jo som regel helt korrekt.

Gammel 20-10-10, 00:05   #19
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg søkte i fjor jeg, på et innpåslitent vennepar, som gnålte og maste så vanvittig om hvor mye penger vi hadde, og alt vi hadde råd til som de ikke hadde råd til, osv. osv, basert på hva de mente mannen min tjente.
Tilfeldighetene ville at vi skulle by på samme hus, og på spørsmål fra oss om hvorfor de da fikk lån med mellomfinansiering, og vi ikke fikk det, nei det kunne de ikke svare på.
Tilslutt gikk jeg lei, søkte de opp, og fant ut at de to tilsammen tjente nesten på krona like mye som min mann og jeg gjorde tilsammen.

Neste gang kverna var i gang igjen, fortalte jeg om oppdagelsen min, og siden har det vært tyst fra den kanten.

Venter meg forøvrig en ny runde nå, mannen hadde et bra år i fjor.

Gammel 20-10-10, 00:05   #20
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg bruker dei av og til for å sjekka alderen på folk.
Men inntekta bryr eg meg ikkje om. Ser folk her inntekt, og da er jo hyggelig for dei. Sånn er da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.