Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dignity Day

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 00:14   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dignity Day

Jeg syns du gir kronprinsen ganske mye urettferdig kritikk, Pelle. Det virker som du er i mot det hele fordi han er fyren bak. Glitterbarnets klasse driver ikke med dette kun to timer, de har bakt det inn i hele planen og jobber med det hele uka. Nå vet jeg selvfølgelig at det er stor forskjell på pensum i første og på videregående, men jeg ser ikke at det skal være spesielt mye vanskeligere å bake det inn i de eksisterende timene, i f.eks historie og religion.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:16   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Teo jeg. I alt, igrunnen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:16   #23
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ting jeg synes er viktig: rasisme, mobbing, kameratdskap, selvtillit, god helse, debatteknikk, engasjement for Gode Saker you name it.

Om man stadig skal ha alt slikt puttet inn i skoletiden blir det ikke nødvendigvis så mye tid til pytagoras og tabeller.

Jeg tror ikke en nyoppfunnet XXX-dag ville blitt tatt inn i skoeltiden hvis ikke det var krompen (eller tilsbvarende) som stod bak, og det blir jo feil - hvis opplegget er ok i seg selv. Skolen kan kanskje ikke dekke alt, mener jeg.

Gammel 20-10-10, 00:18   #24
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns du gir kronprinsen ganske mye urettferdig kritikk, Pelle. Det virker som du er i mot det hele fordi han er fyren bak.

Ja, delvis derfor. Og delvis pag grunnene jeg skrev i innlegget over. Jeg tror ikke slike dager gir så veldig mye egentlig. Like lite som jeg tror OD handler så mye om solidaritet lenger også.

Er ikke det kvalifiserte nok grunner for å være imot?

Gammel 20-10-10, 00:21   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Er ikke det kvalifiserte nok grunner for å være imot?

Siden jeg er uenig med deg så syns jeg jo ikke det da. Det betyr jo ikke at jeg nekter deg å ha den oppfatningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:26   #26
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Altså, jeg har alltid likt kronprinsen jeg, selv om jeg synes kona er en fjott. Jeg skjønner at de forsøker å definere hva det vil si å være kongelig i en moderne verden. Men jeg synes hele resultatet blir litt fjernt. (Og da tenker jeg på dette som en av flere ting).

Gammel 20-10-10, 10:38   #27
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt dette opplegget med kronprinsbesøk der jeg jobber. Han foreleste kort, og var veileder i en klasse (satte diskusjon i gang osv.) Han er da i høyeste grad kvalifisert for "jobben" gjennom sine studier (mastergrad i utviklingsstudier) og erfaring.
Jeg tror forøvrig ingen 17-åringer har vondt av å tenke litt lenger enn sin egen snevre hverdag en gang i blant, elevene fikk gruble litt over etiske problemstillinger, de fikk høre noen sterke historier, og opplegget kan tilpasses læreplanen i flere fag slik at det heller ikke er "bortkasta" læringsmessig.
Her står det om GDD: http://www.globaldignity.no/
Om initiativtakerne: http://www.globaldignity.no/default.aspx?aid=9106919

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 12:09   #28
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

På skolen vår har dette vært fokus gjennom flere uker nå, flott opplegg som avsluttes med fellessamling i gymsalen i dag. Min 2 klassing har laget masse kort og de har samlet inn penger til flomofrene i Pakistan.

For meg er det faktum at vesla har bevilget sine ukepenger i 3 uker nå til dette formålet et godt bevis på at opplegget de har hatt på skolen har tjent sitt formål

Gammel 20-10-10, 12:15   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er nå uansett bedre saker enn en engleskole.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 12:25   #30
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

INDEED! Jeg får kanskje hylle verdighetsskole av frykt for noe verre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.