|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
geskjeftig
|
Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenSiden vi er så mange som lager middag fra bunnen her, må det være mange gode og raske tips. Del dine beste og raskeste oppskrifter med oss andre her!
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenLaksefilet med spekeskinke |
|
|
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenJeg lager jo veldig på slump, så helt nøyaktig kan jeg ikke være i oppskriften på saus her, men man kan jo heller være litt forsiktig og smake til underveis. Dette tar ikke mer enn 25 minutter.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenSuperraskt? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenSmekk noen vakumpakkede fiskefileter i mikroen. Åpne en pakke med tortillalefser. Smør på remulade, legg i noe salatlignende og mikrobølget fisk. Spis.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenAh, jeg visste jeg hadde postet teriyakilakseoppskriften min før en gang - det var i denne tråden, med oppskrifter på 20 minutter!
|
|
|
#7 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenFiskefilè; har brukt torsk, men laks går sikkert bra også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenSett på ris først sånn at den blir klar samtidig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenEdit: mitt middagsforslag var ikkje fullstendig heimelaga, så nøyer meg med å tipse om å bruke vannkokaren. Kok opp vatn til pasta, ris og potet, så går dette myyykje fortare. Det tar tid å vente på at ei gryte med kaldt vatn skal bli varm. Sist redigert av Syrin : 24-10-10 kl 15:41. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenJeg får aldri til å lage kyllingsuppe, altså bare basisen så den kjøper jeg halvfabrikat. Kremet kyllingsuppe. Men for dere som kan lage basis:
|
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenMen... Mange av oppskriftene her er jo ikke fra bunnen av da? Makrell i tomat? Indisk saus? Tube rekeost?
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenRekeost fra tube kan vel kalles fra bunnen av? Det er jo ost? Eller skal man helst lage osten av melk selv?
|
|
|
#13 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimen
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenAh, "fra bunnen av" var ein detalj eg gjekk glipp av |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenKyllingsuppe med pasta og brokkoli (ca 4 porsjoner, tar ca 15 minutter å lage) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
sukk
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenPasta med pesto, bacon og tomater: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimen
Og kjøpepasta?
|
|
|
#18 |
|
sukk
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenTo raske middager med KJØPEpasta: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
sukk
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenNår man er lei av pasta går man over til laks og lager for eksempel laks med lime og koriander i wok |
|
|
|
|
|
#20 |
|
sukk
Sv: Oppskriftstråd: Middag fra bunnen på under halvtimenOk. nå må jeg visst roe meg. |
|
|
|
![]() |
|
|