Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 23:11   #21
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Kald, klar vinter er greit. Fra lillejulaften til ut februar. Det er det tullet i for- og etterkant som er drit.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:12   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årstider for meg:

1. Høst
2. Vår
3. Sommer
4. Vinter

Men om vinter hadde vært minus 5 og 20-40 cm snø hele tiden ville det vært helt supert. Men når det er minusgrader, plussgrader, minusgrader, plussgrader, regn, snø, regn, snø.... Det liker jeg ikke.

Men høst?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:12   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lage liste:

- Fordi betablokkerne gir meg så innmari kalde føtter
- Fordi bekkenløsningen gjør det vanskelig å fote seg på glatta
- Fordi hjertesykdommen gjør det tungt for meg å gå i snø eller på underlag som gjør at jeg må kave
- Fordi det å kle på meg ekstra lag med klær krever krefter jeg helst ville brukt på andre ting
- Sko som krever snøring/knyting gjør at jeg må bøye meg ned, og da ser jeg stjerner, prikker, soler og måner etterpå

Rent praktisk er vinteren fæl. Men jeg liker innekos når det er surt og kaldt ute, og jeg gleder meg til jul!

Gammel 21-10-10, 23:12   #24
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg likar alle årstider like godt. Ingen favoritt. Eg syns forrige vinter var fantastisk: masse snø og skikkelig kulde, ned mot minus 25. Eg likar at det er mørkt. Og så likar eg sjølvsagt sommaren også, og alt det der som vanlige dødelige likar.

Eg blir aldri versjuk, dvs. humøret er upåvirka om det er sol eller regn. Det har vel ein del å seie kanskje.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:12   #25
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og det sier du - med det nicket?

Jeg elsker snø i jula. That's about it.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:13   #26
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Å kjøre bil i den. Vinteren.

Men ellers liker jeg vinter, helt sant!

Gammel 21-10-10, 23:16   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Fordi det fortsatt er høst. Og strengt tatt har vi ikke hatt sommere enda.
2. Det er håpløst å komme seg fram med barnevogn og vanskelig for små barn å gå da fortau sjeldent brøytes/saltes.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:19   #28
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker årstidsskifter. Når det blir vinter, er det fint, men dessverre fryktelig lenge til neste skifte.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:20   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vinteren, jeg. Så lenge det ikke er bare sørpe eller veldigveldig glatt. Sånn vinter som vi hadde i fjor er perfekt! Det var kanskje litt for kaldt, men det var nydelig, hvitt, lyst og rent hele tiden.

Gammel 21-10-10, 23:21   #30
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg liker ikke vinteren. Det er kaldt og glatt. Isete ruter og mye snø får ikke meg glad om morgenen akkurat. Jeg er en skikkelig sutrekopp på vinteren.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:23   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

fordi jeg fryser(alle pengene går til vintertøy til ungene, jeg har nesten ingenting)
Alt blir så stress.(jeg har ikke bil og når snøen kommer blir alle bussene sein og det er tungt å trille vogn og gå i snøen..)
Jeg blir våt på beina.
jeg sklir og faller mye..
jeg liker best varme og sol og tørt underlag rett og slett. jeg sutrer veldig mye om vinteren..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:27   #32
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er for lenge kaldt og mørkt. Det er upraktisk med alle klærne!
Dessuten har jenta mi leddgikt. Hun har det mye bedre om sommeren. Jeg kunne tenkt meg å bo i Norge fra april til oktober. Resten av året et sted med sommer

Gammel 21-10-10, 23:29   #33
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi det er kaldt og mørkt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:31   #34
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er PENT med snø og det er morsomt for barna. Men vinteren innebærer også:
- kulde = jeg fryser ofte ute
- kulde = hustrig å komme hjem til kaldt hus
- kulde = høyere strømregning
- ekstra tid til påkledning
- mye mer å passe på mtp klær
- ekstra klesvask fordi barna blir våte (kommer vann oppunder dressen på fuktige dager)
- snømåking
- bilen må kostes (fordi noen har garasjen fullt av annet skrot)
- det er glatt å gå, glatt å kjøre
- vintertøy til barna er dyrt

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:32   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørkt, kaldt og glatt.

Gammel 21-10-10, 23:34   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vinter
...også

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:38   #37
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns vinter er fint, ute i skogen eller oppe på fjellet. Hjemme vil jeg helst slippe å måke snø, trenge 3 lag med klær og iskald bil og ekle veier.

Gammel 21-10-10, 23:42   #38
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker virkelig ikke vinteren. Og det er fordi smerter i ledd og muskler forværres enormt i kulden. Så jeg holder meg inne....Og synest synd på meg selv.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 23:47   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg elsker årstidsskifter. Når det blir vinter, er det fint, men dessverre fryktelig lenge til neste skifte.

Enig.

Jeg synes vinteren er helt grei, i alle fall nå som jeg har råd til å kjøpe skikkelig utetøy. Det var verre da jeg var hestejente og tilbrakte minst fem timer i stallen daglig, og ikke hadde skjønt det der med ulltøy. Ellers er det som de andre sier: Den varer for lenge. Det kan godt være kaldt i desember, januar og februar. Men oktober til april? Det er drøyt.

Gammel 21-10-10, 23:49   #40
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med vinteren kommer mørketida. Sola blir borte ett par måneder, og jeg blir forferdelig trett fra medium oktober til medium februar. Ikke noe gøy.

Dessuten liker jeg ikke å kjøre i mørket. Mange idioter som ikke har på seg refleks, og jeg er livredd for å kjøre på noen, og liker heller ikke kjøre når det er glatt på veiene.

Man må koste biler, skrape vinduer, og sette seg inn i kald bil mange ganger.
Ta hensyn til vær og føreforhold om man skal kjøre litt langt bort en helg f.eks, og egentlig vet man ikke om man må kjøre på såpeglatte veier på tilbaketuren, da vær er en uforutsigbar ting.

Liker å gå tur i skogen, men liker ikke å gå på ski. Alt av turløyper i skogene her blir gjort om til lysløyper på vinteren, og nåde dem som kommer gående til fots i de dyrebare løypene!!

Det er kaldt, man må kle på seg en masse bare for en liten tur ut.

Kunne nok skrevet enda mere, men tror jeg gir meg her.

Vinteren hadde vært grei om den hadde vart ett par måneder, men ikke når den varer halve året.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.