|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Kan du prosentregning? | |||
| Pøsj, selvsagt. Innlysende spør du meg |
|
64 | 34,04% |
| Enkelt-penkelt. Jeg kan sette opp og forklare hvorfor også |
|
84 | 44,68% |
| Nja... jeg kan formelen |
|
22 | 11,70% |
| Hm? Jeg husker det var noe med x. Og noe med...100? :gruble_ |
|
10 | 5,32% |
| Prosentregning? :skrekkoggru: er ikke det noe sånne mattegreier |
|
8 | 4,26% |
hæ?
|
|
0 | 0% |
| Deltakere: 188. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan prosentregning.
|
|
|
#83 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kan du prosentregning?Det var ingen alternativet som passet. Jeg kan det når jeg bare får tenkt meg litt om. Det er ikke så innlysende for ei med matematikk-angst, men jeg kan det, jeg må bare tenke meg litt om hvilke tall som skal hvor.
|
|
|
#84 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kan du prosentregning?Jeg regner faktisk det meste om i prosent. F. eks når jeg trener regner jeg ut hvor mange prosent jeg har igjen av økta. Og hvor mange prosent jeg har igjen av boka jeg leser. Men det hender jeg bruker brøker også.
|
|
|
#86 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan og jeg forstår. Jeg har tross alt noen vekttall i det der.
|
|
|
#87 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Kan du prosentregning?jepp |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Leser
|
Sv: Kan du prosentregning?
Det gjør jeg hele tiden (bare brøker da), gjelder spesielt jobb og husarbeid. Men jeg vil ikke si at jeg trenger å kunne det, det hender også jeg tenker at hvis jeg spiller yndlingsplata mi så er jeg ferdig å rydde huset, så jeg har alternative strategier.
|
|
|
#89 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan du prosentregning?Jeg er veldig god på prosentregning når jeg handler på salg.
|
|
|
#90 |
|
Tøff
|
Sv: Kan du prosentregning?Jeg tror alltid at jeg er uhorvelig dårlig på alt som har med tall å gjøre, og må derfor dobbeltsjekke; dere mener type x*y/100? Det er noe jeg gjør ofte og enkelt, og er derfor helt overbevist om at det må være grunnleggende feil. Jeg er jo teit med tall. ^^
|
|
|
#91 |
|
heimføing
|
Det gjør man selvsagt ikke. Det finnes flere veier til Rom, og det tar bare litt lengre tid å finne ut måten å regne det ut helt nøyaktig. Står absolutt ikke i fare for å bli lurt, nei. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Kan du prosentregning?Ja, det går da det, forstår gangen i det også. Men innrømmer glatt at nøyaktig hoderegning ikke er min sterke side. Men et enkelt overslag går greitt. Og når man skal regne på endring i prosent og prosentpoeng og sånt, da må jeg konse. Ordentlig. Matte ligger ikke naturlig for meg.
|
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Milfrid (her tenkte jeg legge inn en fnise-smiley, men jeg syntes det ble litt frekt). Om noe koster USD 23.50 og du vil gi 20 % i tips så regner du ut hva 10 % er og det er jo enkelt = 2.35, ikke sant. Dobbelt så mye av det er 4,70 så da gir du 5. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Og dette er jo vel og bra, men i tillegg ønsker man jo også å få runde summer! Du har jo ikke lyst til å gi 25,85 liksom. Da må man jo tenke avrunding der også. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Kan du prosentregning?Hadde slitt litt uten...
|
|
|
|
#100 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Kan du prosentregning?Jeg savner et valg i pollen i retning av "æææsj, noe så vulgert som TALL?"
|
![]() |
|
|